name | autoweek.cz

Mercedes-Benz Cars vloni prodal 1 158 200 vozů

Mercedes-Benz Cars vloni prodal 1 158 200 vozů

20.01.2009 | Antonín Matějka | Tiskové zprávy

Během listopadu dodal Mercedes-Benz zákazníkům 74 400 vozidel. V tomto měsíci bylo prodáno 10 100 modelů smart a společnost také zahájila prodej vozu S 320 BlueEFFICIENCY. Díky jedinečné technologii se vozy třídy S mohou pochlubit nejnižší spotřebou paliva v historii.

Divize Mercedes-Benz Cars prodala od počátku roku 2008 po celém světě 1 158 200 osobních vozů (období leden - listopad 2007: 1 169 900 kusů, to je o jedno procento méně). Vzhledem ke zvyšujícím se obtížím vývoje trhů v západní Evropě, USA a Japonsku bylo zákazníkům v listopadu dodáno celkem 84 500 vozů značek Mercedes-Benz, AMG, smart a Maybach (v listopadu 2007 to bylo 113 000 kusů, což znamená úbytek o 25 procent).
Od začátku roku si koupili zákazníci po celém světě 1 034 700 vozů značky Mercedes-Benz (ve stejném období roku 2007 to bylo 1 079 400 kusů, tedy pokles o čtyři procenta). V listopadu bylo prodáno celkem 74 400 vozů Mercedes-Benz (v listopadu 2007 to bylo 102 700 vozů, pokles je tedy 28 procent).
Prodeje vozů značky smart se držely na vysoké úrovni srovnatelné s minulým rokem s 10 100 kusy (v listopadu 2007 to bylo 10 300 kusů). Smart si od počátku roku udržuje růst prodejů v dvoumístných číslech a celkový prodej nyní dosáhl 123 500 kusů (od ledna do listopadu 2007 to bylo 90 500 kusů, nárůst je tedy 37 procent).
Prodej v segmentu třídy C se stále vyvíjí i od začátku letošního roku velmi pozitivně, protože se celosvětově zvedl o 16 procent na 408 100 kusů (od ledna do listopadu 2007 to bylo 350 800 kusů). Mezi zákazníky je nesmírně oblíbené zvlášťě nové kombi třídy C. V listopadu se tohoto vozu prodalo 5 400 kusů, což je trojnásobek oproti stejnému měsíci loňského roku (listopad 2007: 1 800 kusů). Sedan třídy C si od počátku roku udržel svoji vedoucí pozici na světovém trhu ve svém segmentu. Od chvíle, kdy byl na trh uveden nový model třídy C, dodal Mercedes-Benz svým zákazníkům celkem 500 000 sedanů a kombi této třídy. Také poptávka po novém kupé CLC zůstává vysoká. Jeho prodej se v listopadu téměř zdvojnásobil na 2 100 kusů (listopad 2007: 1 200 kusů).
Od začátku roku si Mercedes-Benz třídy S udržel celosvětově svoji vedoucí pozici na trhu v segmentu luxusních sedanů. Od prosince 2008 začal Mercedes-Benz nabízet nový model S 320 CDI BlueEFFICIENCY, který patří k sedanům s nejefektivnějším využitím paliva a tudíž k nejúspornějším vozům své třídy. Ve srovnání se svým předchůdcem má tento nový model spotřebu paliva se svými 7,6 litru na 100 kilometrů zhruba o deset procent nižší, přičemž nabízí stejný výkon, pohodlí a radost z jízdy.
Mercedes-Benz navíc představil model C 350 CGI BlueEFFICIENCY s druhou generací přímého vstřikování paliva. Se spotřebou 8,3 litrů nejkvalitnějšího benzínu na 100 kilometrů spotřebovává tento nový model zhruba o 14 procent méně paliva než současný model C 350. Zároveň jeho inovativní motor V6 vyvíjí o 15 kW větší sílu a již dnes splňuje budoucí emisní normy EU5.
Německým zákazníkům prodal Mercedes-Benz od ledna do listopadu loňského roku 277 700 osobních vozů (od ledna do listopadu 2007 to bylo 283 300 kusů, tedy pokles o dvě procenta). V listopadu si tato značka vedla lépe než německý trh jako celek a dokázala získat větší podíl na trhu. Ve stále obtížnějším tržním prostředí prodal ve sledovaném období Mercedes-Benz v západní Evropě celkem 589 100 vozů (od ledna do listopadu 2007 to bylo 626 800 kusů, tedy pokles o šest procent). Od začátku roku Mercedes-Benz dodal zákazníkům v USA 206 400 vozidel (od ledna do listopadu 2007 to bylo 225 900 kusů, tedy pokles o devět procent).
Mercedes-Benz dále od počátku roku pokračoval v expanzi na velkých rozvíjejících se automobilových trzích. Prodeje osobních aut Mercedes-Benz vzrostly v Číně o 45 procent, na 38 800 kusů (od ledna do listopadu 2007 to bylo 26 800 kusů). V Rusku se prodeje této značky zvýšily během letošního roku za totéž období na 15 500 kusů (od ledna do listopadu 2007 to bylo 14 000 kusů). Také na Středním Východě prodeje značky Mercedes-Benz rostly, a to u osobních aut od začátku roku o 13 procent, na 19 600 kusů (od ledna do listopadu 2007 to bylo 17 300 kusů).

Přehled prodeje


Mercedes-Benz Cars                                   1 158 200

Západní Evropa                                             683 400
- z toho Německo                                          306 900
NAFTA                                                           256 800
- z toho USA                                                  228 700
Asie/Tichomoří                                               136 200
- z toho Japonsko                                            34 100
- z toho Čína                                                   38 900

O společnosti Daimler

Koncern Daimler AG sídlí ve Stuttgartu a jeho součástí jsou divize Mercedes-Benz Cars, Daimler Trucks, Daimler Financial Services, Mercedes-Benz Vans a Daimler Buses. Představuje světovou jedničku ve výrobě prvotřídních osobních aut a je také největším světovým výrobcem užitkových vozidel. Divize Daimler Financial Services nabízí širokou škálu finančních služeb, včetně financování vozidel, leasingu, pojištění a financování vozových parků.
Daimler prodává své výrobky téměř do všech zemí světa a má své výrobní provozy na pěti kontinentech. Zakladatelé společnosti, Gottlieb Daimler a Carl Benz, vynalezli v roce 1886 automobil a od té doby se neustále zapisovali do automobilové historie. Jako pionýr svého oboru firma Daimler ochotně přijímá závazek chovat se k celé společnosti i k životnímu prostředí odpovědně a svými průlomovými technologiemi a vysoce kvalitními výrobky se přičiňuje o vytváření bezpečných a trvale udržitelných dopravních prostředků budoucnosti. Současné portfolio této značky zahrnuje nejcennější automobilovou značku světa, Mercedes-Benz, dále smart, AMG, Maybach, Freightliner, Sterling, Western Star, Mitsubishi Fuso, Setra, Orion a Thomas Built Buses. Akcie této společnosti jsou umístěny na burzách ve Frankfurtu, New Yorku a Stuttgartu (pod zkratkou DAI). V roce 2007 tato skupina prodala 2,1 milionu vozidel a zaměstnávala přes 270 000 lidí. Její příjmy dosáhly 99,4 miliardy € a EBIT dosáhl 8,7 miliard €. Skupina Daimler, zaměřená na automobilový průmysl, tradičně klade důraz na dokonalost a jejím cílem je ve své vůdčí pozici dosáhnout trvale udržitelného rozvoje a výdělečnosti.