name | autoweek.cz

Mercedes-Benz modernizuje kompaktní třídy A a B

Mercedes-Benz modernizuje kompaktní třídy A a B

07.10.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Vozy třída A a B už nezapadají do exkluzivní strategie Mercedesu. Přesto ve Stuttgartu oběma modelům dopřáli modernizaci.

Malé modely Mercedesu-Benz už nemají velkou budoucnost. Tyto velkoobjemové, ale málo výnosné modely na platformě MFA už nezapadají do vytříbeného exkluzivního konceptu značky, a proto jsou stále víc upozaďovány. Ale i když vozy tříd B nebo A nemají před sebou dlouhou budoucnost, Mercedes na ně stále nezapomíná. Modely vyráběné na platformě MFA prošly modernizací pro druhou polovinu svého životního cyklu. Při troše štěstí by měly vydržet až do roku 2025, přičemž další prodloužení není zcela vyloučeno.

 

Třídu A a B pro modelový rok 2023 lze poznat podle přepracované kapoty, přepracované masky chladiče a plošších světlometů. Vzadu byl přepracován difuzor a nárazníky, které působí dynamičtěji. V interiéru obou kompaktních modelových řad je ústředním bodem dvojitý displej se 7“ a větším 10,25“ MBUX displejem. Za příplatek jsou k dispozici dva 10,25“ displeje s širokoúhlou optikou. Nový je i volant a v interiéru bylo použito více recyklovaných materiálů, například v sedadlech.

 

Telematický systém byl přepracován. Novinkou je integrace snímače otisků prstů pro identifikaci a autorizaci řidiče, která by měla být dostupná od prvního čtvrtletí. Zpočátku výhradně v Německu bude k dispozici nový audio průvodce Tourguide jako součást MBUX Voice Assistantu v rámci systému Mercedes me přidávající zajímavosti o památkách na trase k dosavadním základním informacím.

 

Také z hlediska bezpečnosti a pohonných jednotek doznaly třídy A a B vylepšení. Zážehové motory byly elektrifikovány jako 48 V mild hybridy a umožňují jízdu setrvačností s vypnutým spalovacím motorem při ustálené jízdě. U plug-in hybridů se díky optimalizaci akumulátoru zvýšila využitelná kapacita a výkon elektromotoru se zvýšil o 5 kW (7 k).