name | autoweek.cz

Mewa nechává svou značku znovu rozkvést

Mewa nechává svou značku znovu rozkvést

23.08.2022 | | Tiskové zprávy

Poskytovatel textilního servisu společnost Mewa představuje redesign. Vychází ze základních principů společnosti, je moderní a nadčasový.

Nový korporátní vzhled pro společnost Mewa vytvořila mnichovská agentura Martin et Karczinski, která se zabývá strategií značek, jejich transformací a designem. Specializuje se na převádění identity do dimenzí působení obsahu, formy a jednání.

 

Skupina Mewa, třetí největší poskytovatel textilních služeb v Evropě, se v posledních letech výrazně mezinárodně rozvinula díky růstu trhu a zákazníků. Jako průkopník v oblasti cirkulární ekonomiky a opětovného využití sdíleného průmyslového textilu jde podnik cestou většího zviditelnění pro lepší povědomí o značce. Společně s mnichovskou společností Martin et Karczinski, která se specializuje na holistický brand management, korporátní design a transformaci, vyvinula Mewa nové image vycházející z hodnotově orientované, tradičně inovativní rodinné firmy. Všechny viditelné prvky značky, jako jsou logo, firemní písmo, barva nebo obrazové materiály, byly kompletně revidovány, sladěny s identitou hodnot, vizí a posláním společnosti.

 

„Svět, ve kterém žijeme, se navždy změnil. A my s ním. Nastal tedy okamžik, kdy nám bylo jasné, že se s naší strategií pro povědomí o značce musí dále rozvíjet i náš vzhled, abychom zajistili budoucí životaschopnost,“ říká Michael Kümpfel, ředitel Marketingu & Prodeje společnosti Mewa.

 

Skupina podniků se může ohlédnout za více než stoletou historií rodinné firmy. Součástí strategie značky je také opuštění pozice „skrytého šampióna“ a sebevědomá prezentace značky Mewa na veřejnosti. „Samozřejmě jsme hrdí na své kořeny, ale za posledních sto let jsme byli úspěšní, protože se sami sebe neustále ptáme a myslíme dopředu. Co je nového, kde je potenciál, co trhy a zákazníci potřebují, jak bude vypadat pracovní svět zítřka? To chceme také vyprávět v příběhu naší značky,“ popisuje Michael Kümpfel.

 

Peter Martin, zakladatel a generální ředitel společnosti Martin et Karczinski, k novému vzhledu Mewy říká: „Forma ideálně vyjadřuje hodnotné jádro značky. Podařilo se nám zde propojit historii Mewa s budoucností a designově ztvárnit její identitu.“

 

Jasné linie slov a obrazů

V Martin et Karczinski měli pro novou image od vedení společnosti zcela konkrétní zadání. Cílem úpravy bylo navrhnout značku, která zachovává podstatné, symbolizuje růst a zároveň vyjadřuje ekologické myšlenky nabídky služeb společnosti Mewa.

 

„Značku Mewa jsme nechtěli radikálně nově interpretovat, ale evolučně ji dále rozvíjet, aby byla stále patrná její tradice a úspěšná historie. Zároveň pro nás bylo důležité, abychom v designu také vyjádřili jasnou budoucí orientaci a požadavek udržitelnosti Mewy,“ říká Simon Maier-Rahmer, kreativní ředitel společnosti Martin et Karczinski, který se svým týmem vytvořil novou image.

 

Logo značky, květina, představuje čistotu, hygienu, životní prostředí a udržitelnost. Vyjadřuje vývoj, růst, evoluci a inovace. Za účelem rozvinutí tohoto potenciálu bylo logo přepracováno a formálně zredukováno na to nejpodstatnější. Nový květ vypadá ušlechtile, silně a stává se symbolem vědomého růstu. Nové písmo Mewa připomíná zkřížené nitě. Zarovnání písmen „M“ a „W“ odkazuje na steh a tkací nitě. Evokuje tak textilie, díky kterým společnost vyrostla a dodnes ji charakterizují.

 

Jedinečné písmo Gebauer

Mewa se také rozloučila s velkými písmeny a zvolila smíšenou typografii. „Velká písmena znamenala zkratku názvu, který dal náš zakladatel Hermann Gebauer společnosti v roce 1908: Mechanische Weberei Altstadt (Mechanická tkalcovna Altstadt). Dnes můžeme s 46 mezinárodními pobočkami s hrdostí používat 'Mewa' už nejen jako zkratku, ale jako značku,“ vysvětluje Oliver Gerrits, vedoucí Marketingu & Komunikace.

 

Nové bezpatkové firemní písmo bylo vyvinuto exkluzivně pro společnost Mewa ve spolupráci s TypeMates. I zde zůstala společnost věrná své kombinaci inovací a tradice. Písmo je moderní, jasné, přesné a název ho spojuje s kořeny. Nové písmo společnosti Mewa bylo pojmenováno „Gebauer“ podle zakladatelů společnosti.

 

Společnost MEWA byla založena roku 1908. Se svými 46 pobočkami zásobuje podniky po celé Evropě pracovním a ochranným oblečením, čisticími utěrkami pro průmyslové využití, rohožemi, ale také kompletním systémem služeb pro čištění součástek. To vše včetně údržby, servisu, skladování a logistiky. Lze také objednat výrobky pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci.

 

Mewa v současnosti působí ve 21 evropských zemích, zaměstnává 5700 lidí a stará se o více než 190 000 firemních zákazníků. Poskytovatel B2B služeb představuje udržitelná textilní řešení pro komerční podniky a je jedním z lídrů v oboru textilního managementu. Více než milion zaměstnanců v Evropě nosí pracovní, ochranné nebo pracovní oděvy od Mewa, téměř 3 miliony lidí denně používají výrobky od Mewa k udržování čistoty strojů ve výrobních halách a dílnách. Každý, kdo využívá služby Mewa, může očekávat spolehlivost, bezpečnost a transparentnost.