name | autoweek.cz

Michelin míří k vodíku

Michelin míří k vodíku

12.04.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Francouzský výrobce pneumatik Michelin se rozhlíží nad rámec výroby pneumatik aby pomohl podpořit svůj budoucí růst.
Michelin uvedl, že v roce 2030 očekává tržby ve výši 34 miliard eur v porovnání s 20,5 miliardami v loňském roce. Navýšení výnosů o 14 miliard eur chce dosáhnout nejen zotavením se ze zpomalení vyvolaného pandemií, ale i diverzifikací nad rámec svého dědictví spočívajícího ve výrobě pneumatik směrem do nových činností včetně vodíkové energie a lékařských přístrojů.
 
Nejrychlejší růst by měl pocházet z oblasti podnikání ve výrobě pohonných systémů pro vozidla s vodíkovými palivovými články. Ten podle prognózy vzroste na konci tohoto desetiletí z 200 milionů eur v roce 2025 na 1,5 miliardy eur. Michelin rovněž věří v rychlý růst v nových oblastech 3D tisku kovů a lékařských zařízení.
 
„Při zachování věrnosti naší DNA se profil společnosti do roku 2030 výrazně změní, přičemž větší roli bude hrát v nových vysoce ziskových činnostech v oblasti výroby pneumatik i mimo ni,“ uvedl generální ředitel Florent Menegaux.
 
Stejně jako mnoho jiných firem spojených s automobilovým průmyslem byla i společnost Michelin tvrdě zasažena pandemií koronaviru, jež vyvolala celosvětový propad poptávky po automobilech. Michelin předpovídá, že se do konce roku 2022 plně zotaví z účinků pandemie. Ve svém tradičním odvětví výroby pneumatik chce dosáhnout růst přesunutím části výroby do levnějších lokalit a zaměřením na pneumatiky s vyšší marží.
 
Michelin a francouzský dodavatel Faurecia společně vlastní firmu Symbio, která vyrábí systémy vodíkových palivových článků pro osobní automobily, lehká užitková vozidla a nákladní automobily. Vodík se už po desetiletí uvádí jako alternativa k fosilním palivům, ale pokusy o jeho komerční použití v automobilech a průmyslu dosud vždy selhaly. Dosud jedinými významnými výrobci automobilů, kteří prodávají vozidla s vodíkovými palivovými články spotřebitelům jsou japonské společnosti Toyota a Honda a korejský Hyundai, ovšem zatím bez šance na dosažení zisku.