name | autoweek.cz

Mini pro generaci E

Mini pro generaci E

28.07.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nový elektricky poháněný městský crossover Aceman se má stát novým trumfem Mini. V mnohém se od předchozích modelů značky liší, nicméně je jejich logickým pokračovatelem.
Poté, co se dceřiná značka BMW několik let jen držela nad vodou s nezajímavými aktualizacemi svých modelů, se pomalu blíží velká generační obměna. Ta je samozřejmě spojena se vstupem do věku elektromobility.
 
Zatímco v Oxfordu vyrábějí řadu nových verzí se spalovacími motory, je připravena nová platforma pro druhou modelovou řadu, a to původem z Číny, vycházející ze spolupráce s Great Wall Motors. Příští třídveřový model z Číny, slibovaný pro rok 2023, bude opět víc Mini, tedy o něco menší. Naopak nový Countryman má výrazně vyrůst. Tím se vytvoří mezera, kterou chce Mini vyplnit novým modelem, který se má stát trumfem pro jízdu ve městech - Aceman. Ten se bude vyrábět v Číně v Zhangjiagangu a v prodeji se objeví na začátku roku 2024. Nyní se představil v podobě koncepční studie.
 
Mini Concept Aceman představuje nový designový jazyk a technické inovace, které budou charakterizovat budoucí modelovou generaci vozů značky. Studie prvního crossoveru pro segment prémiových malých vozů v sobě spojuje ústřední rysy budoucnosti: čistě elektrický pohon, jasný a redukovaný designový jazyk a materiálové pojetí bez kůže a chromu. Důležitou roli v designu hrají mřížka chladiče a optika přizpůsobené LED osvětlení.
 
Čtyřdveřový pětimístný Aceman má s délkou 405 cm proporce typické pro značku Mini. Designové prvky zdůrazňují všestranné vlastnosti crossoveru pro městské prostředí. Koncepce čistě elektrického vozidla umožnila vytvořit vozidlo, které zabírá na silnici málo místa a zároveň poskytuje více prostoru uvnitř než jiná vozidla této velikosti.
 
Redukovaný design s pečlivě provedenými detaily dominuje také interiéru. Přístrojová deska se jako plochý designový prvek ve stylu soundbaru táhne přes celou šířku interiéru a vytváří prostor pro centrální nástroj, který je poprvé navržen jako zcela kulatý OLED displej. Pod ním je umístěna klasická spínací lišta. Studie tak kombinuje digitální technologii s tradičními designovými prvky. Sedadla mají subtilní geometrii s integrovanými opěrkami hlavy.
 
Emocionální spojení mezi Mini Concept Aceman a jeho uživateli má být posíleno digitálním konceptem ovládání. Uživatelské rozhraní centrálního displeje se vyznačuje novým grafickým řešením a moderním uspořádáním s widgety. Zobrazovací a řídicí systém v sériovém vozidle bude založen na nejnovější generaci operačního systému Mini. Zajímavostí je oblast displeje, která přesahuje centrální přístroj. Pomocí pohyblivých obrazových projekcí lze obsah operačního systému přenášet na celou přístrojovou desku až do výplní dveří.
 
Mini zatím zůstává tajuplné ohledně pohonné jednotky, kapacity akumulátorů i objemu zavazadlového prostoru sériového modelu.