name | autoweek.cz

Místo Phaetonů e-Golf

Místo Phaetonů e-Golf

05.04.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Z tzv. Skleněné továrny v Drážďanech vyjel první Volkswagen e-Golf. Ze závodu, původně vybudovaného na výrobu luxusního modelu Phaeton, má být denně dodáváno 100 elektromobilů. Modernizovaný e-Golf je již v prodeji, stejně jako plug-in hybridní Golf GTE.
Prvních 800 vozů e-Golf ze Skleněné továrny v Drážďanech zamíří do země elektromobilitě zaslíbené - do Norska. Unikátní továrna v centru města byla otevřena 2001 původně pro výrobu modelu Phaeton. Nyní byla továrna za 20 milionů eur přestavěna na výrobu elektromobilů. Podle Volkswagenu jde o první krok k posílení elektromobilizace značky. Pomocí elektromobilů si chce Volkswagen vylepšit pověst pošramocenou podváděním při měření emisí v USA.
 
Drážďany se staly druhým místem, kde se e-Golf vyrábí po hlavním závodě ve Wolfsburgu. Do začátku května se zde bude vyrábět 35 vozů denně, ale cílová kapacita je 100 vozidel denně. Pracovat na tom bude 250-300 pracovníků, tedy méně, než bylo původních 500 zaměstnanců ve výrobě Phaetonu.
 
Modernizovaný e-Golf
Modernizovaný Volkswagen e-Golf se od svého předchůdce odlišuje upravenou přídí a zádí s novými LED světlomety. Výkon trakčního elektromotoru se zvýšil o 15 kW na 100 kW a kapacita lithio-ionových akumulátorů vzrostla z 24,2 na 35,8 kWh. Díky tomu se prodloužil dojezd v kombinovaném cyklu NEDC na 300 km. V praktickém provozu je reálný dojezd cca 200 km, o 50 % více než dřív.
 
Novinkou je sériově dodávaný informační a zábavní systém Discover Pro s 9,2“ displejem a ovládáním gesty a na přání dodávaný digitální panel přístrojů Active Info Display. Stejně jako u všech elektricky poháněných modelů Volkswagen aplikace Car-Net e-Remote umožňuje přístup k různým funkcím vozidla - prostřednictvím telefonu nebo tabletu tak lze zapnout nebo vypnout klimatizaci či nabíjení akumulátorů. Při nabíjení ze sítě lze prostřednictvím aplikace Car-Net e-Remote aktivovat topení. Stejný efekt přináší i na přání dodávané tepelné čerpadlo, které k vyhřívání interiéru využívá teplo z venkovního vzduchu a teplo vyzařované komponentami poháněcího ústrojí.
 
Cena nového e-Golfu začíná na 959 900 Kč. Sériová výbava byla rozšířena a zahrnuje mj. adaptivní tempomat s funkcemi Front Assist a nouzového brzdění City s ochranou chodců.
 
Modernizovaný Golf GTE
V nové podobě přichází na český trh také hybridní Golf GTE s možností externího nabíjení, který je nabízen za 1 024 900 Kč.
 
Hybridní soustavu tvoří spalovací motor 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k)a elektromotor o výkonu 75 kW (102 k), které doplňuje speciálně pro hybridní modely vyvinutá šestirychlostní dvouspojková převodovka a sada akumulátorů umožňujících dojezd v čistě elektrickém režimu až 50 km. Celkový nejvyšší systémový výkon je 150 kW (204 k).
 
K sériové výbavě patří nové světlomety LED, informační a zábavní systém Composition Media, adaptivní tempomat, asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, multifunkční sportovní volant, palubní počítač Premium a 16“ kola z lehké slitiny.