name | autoweek.cz

Modernizace Mercedesu-Benz E-Klasse

Modernizace Mercedesu-Benz E-Klasse

28.12.2012 | Antonín Matějka | Aktuality

Modernizované sedany a kombi Mercedes-Benz třídy E přinášejí celou řadu technických inovací a světových novinek v oblasti asistenčních systémů. 

 

Nové modely E-Klasse jsou již na první pohled atraktivnější, kultivovanější a emotivnější, k čemuž do značné míry přispívá zcela přepracovaná příď s novými světlomety, které si zároveň zachovávají typickou čtyřokou konfiguraci. Potkávací světlomety i světlomety pro denní svícení jsou standardně vybaveny LED technikou (na přání jsou poprvé v této třídě k dispozici také světlomety s LED diodami pro všechny osvětlovací funkce). Třída E je poprvé k dispozici se dvěma různými tvářemi. Základní provedení a výbavová linie ELEGANCE mají ve standardní podobě klasickou trojrozměrnou masku chladiče luxusního sedanu v designu se třemi lamelami a hvězdou na kapotě motoru. Linie AVANTGARDE dostala naproti tomu masku chladiče sportovního vozu s centrálně umístěnou hvězdou, a nabízí tak originální tvář s výraznými sportovními rysy. Také kapota motoru a přední nárazník byly navrženy zcela nově. Kapota motoru s ladnými liniemi vyjadřuje velmi přímočaře nový designérský styl. Nově tvarovaný nárazník zbavený všech zdrojů světla působí moderně a křídlovým designem své spoilerové hrany podtrhuje decentně sportovní charakter třídy E. Vzadu byly přepracovány sdružené koncové svítilny i nárazník. Nová horizontálně členěná koncová světla LED s novou dvoubarevnou grafikou zdůrazňují šířku a ukazují charakteristický noční design.

Interiér třídy E byl taktéž zřetelně přepracován v souladu s výrazným exteriérem. Ušlechtilé materiály a rafinovaně rozčleněné plochy s precizními spárami a ostrými oblouky podtrhují velmi kvalitní celkový dojem velkorysého interiéru. Novinkou je dvoudílný ozdobný prvek, který se rozprostírá přes celou šířku přístrojové desky. Nezávisle na zvolené výbavové linii může mít vzhled dřeva nebo hliníku. Rovněž nová je přístrojová deska, ve které jsou sdružené přístroje uloženy ve třech válcových tubusech, dále centrální displej v plochém rámečku s lesklým lichoběžníkovým lemováním, nový je i design výdechů ventilační soustavy a analogové hodiny mezi oběma centrálními výdechy ventilační soustavy. Dalším charakteristickým rysem harmonického interiéru je nově uspořádaná středová konzola a nový multifunkční volant s pákou voliče DIRECT SELECT a páčkami pro manuální řazení ve spojení se samočinnou převodovkou.

Ve vozech třídy E slaví světovou premiéru celá řada nových nebo optimalizovaných systémů z budoucí třídy S, díky nimž je jízda ještě pohodlnější a bezpečnější. Základem jsou nové, velmi moderní senzory a odpovídající algoritmy. Mercedes-Benz dosáhl velkého pokroku zavedením víceúčelové stereokamery. Ta je stejně jako dosavadní víceúčelová monokamera umístěna za oknem v oblasti vnitřního zpětného zrcátka. Má však dva objektivy, které umožňují prostorové snímání situace před vozidlem se zorným úhlem 45° do vzdálenosti až cca 50 metrů při celkovém dosahu 500 metrů. Stereokamera tímto způsobem poskytuje data, která jsou dále zpracovávána různými systémy. Inteligentní algoritmy vyhodnocují tyto prostorové obrazové informace, a mohou tak rozpoznávat ve velké sledované oblasti protijedoucí, vpředu jedoucí a křižující vozidla, ale i chodce a různé druhy dopravních značek i horizontálního značení na vozovce, a to včetně jejich polohy v prostoru či průběh jejich pohybu.

Mercedes-Benz zavádí společně s víceúčelovou stereokamerou vylepšenou verzi vícestupňového radarového snímání. Sedan i kombi jsou standardně vybaveny radarovým systémem COLLISION PREVENTION ASSIST, který upozorňuje řidiče na nebezpečí srážky s překážkou a podporuje jej adaptivním brzdovým asistentem. Tento asistenční systém výrazně snižuje nebezpečí nárazu do vpředu jedoucího vozidla. Součástí standardní výbavy je rovněž ATTENTION ASSIST, který nyní upozorňuje řidiče na nepozornost a únavu v rozšířeném rozsahu rychlostí a dokáže řidiče informovat o jeho stavu únavy a době jízdy od poslední přestávky. Kromě toho nabízí volitelný stupeň citlivosti.

Sedany a kombi třídy E nabízejí mimořádně širokou paletu výkonných a hospodárných zážehových a vznětových motorů. Všechny jednotky jsou vybaveny systémem ECO Start-Stop a mohou se pochlubit mimořádnou hospodárností.

 

Zážehové motory

 

Novinkou je rozšíření rodiny zážehových motorů BlueDIRECT o čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu, u něhož je tvorba směsi řízena paprskem vstřikovaného paliva. Tato pokroková technologie se již osvědčila u nejnovější generace šestiválcových a osmiválcových motorů Mercedes-Benz. V konstrukci nového motoru nalezla uplatnění náročná technika reprezentovaná mimo jiné rychle reagujícími piezoelektrickými vstřikovači pro vícenásobné vstřikování, rychlým zapalováním s vícenásobným jiskřením, přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, plně variabilním natáčením vačkových hřídelů sání a výfuku a řízeným olejovým čerpadlem.

Pro čtyřválcový motor byl nově vyvinut vyvažovací hřídel s válečkovými ložisky, první takové řešení u zážehového motoru, a adaptivně ovládané vodní čerpadlo.

Celosvětovým prvenstvím je použití spalování vrstvené chudé směsi v kombinaci s přeplňováním turbodmychadlem a externí vysokotlakou recirkulací výfukových plynů. Třída E díky tomu dosahuje kombinové spotřeby benzinu 5,8 litru na sto kilometrů (tomu odpovídají emise CO2 135 g/km) a je tedy jediným vozem ve své třídě s třídou hospodárnosti A. Nové čtyřválcové zážehové motory BlueDIRECT kromě toho splňují již nyní emisní normu EU6, která začne platit od roku 2015.

Do rodiny zážehových motorů BlueDIRECT patří rovněž již známé motory V6 a V8. Novinkou je šestiválec, který bude poprvé nabízen také jako E 400 s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Tento motor stanovuje mezi šestiválci nová měřítka svým výkonovým potenciálem a enormně vysokým točivým momentem. Plnění normy EU6 je i v tomto případě samozřejmostí.

Všechny zážehové motory BlueDIRECT nové třídy E kombinují spontánní reakce a příkladnou výkonovou charakteristiku s nejvyšší hospodárností a nejnižšími emisemi ve své třídě.

 

 

Model

Počet válců

Zdvihový objem cm3

Výkon při 1/min

Točivý moment při 1/min

0-100 km/h v s

l/ 100 km

E 200

4

1991

135 kW (184 k) /

5500

300 N.m /

1200 - 4000

7,9

(8,3)

5,8

(6,0)

E 250

4

1991

155 kW (211 k) /

5500

350 N.m /

1200 - 4000

7,4

(7,8)

5,8

(6,1)

E 300

V6

3498

185 kW (252 k)/

6500

340 N.m/

3500 - 4500

7,1

(7,5)

6,8

(7,1)

E 300 4MATIC

V6

3498

185 kW (252 k)/

6500

340 N.m/

3500-4500

7,4

(7,8)

7,4

(7,8)

E 350

V6

3498

225 kW (306 k) /

6500

370 N.m /

3500 - 5250

6,3

(6,7)

6,8

(7,1)

E 350 4MATIC

V6

3498

225 kW (306 k) /

6500

370 N.m /

3500 - 5250

6,6

(7,1)

7,4

(7,8)

E 400 *

V6

2996

245 kW (333 k) /

5250 – 6000

480 N.m /

1600 - 4000

5,9

(6,3)

7,5

(7,7)

E 400 4MATIC *

V6

2996

245 kW (333 k) /

5250 – 6000

480 N.m /

1600 - 4000

5,9

(6,3)

8,0

(8,3)

E 500

V8

4663

300 kW (408 k) /

5000 – 5750

600 N.m /

1600 - 4750

5,2

(5,4)

8,9

(9,3)

E 500 4MATIC

V8

4663

300 kW (408 k) /

5000 – 5750

600 N.m /

1600 - 4750

5,2

(5,4)

9,4

(9,5)

Všechny hodnoty s převodovkou 7G-TRONIC PLUS (hodnoty pro kombi T-Modell v závorkách), * = předběžné údaje

 

Vznětové motory

 

Některé vznětové motory pro třídu E se dodávají v provedení BlueTEC se známou technologií SCR (Selective Catalytic Reduction), díky níž splňují emisní normu EU6.

Rozsáhlou paletu motorů doplňuje E 300 BlueTEC HYBRID, který kombinuje vznětový čtyřválec s elektromotorem a díky tomu poskytuje systémový výkon 170 kW (231 k) a točivý moment 750 N.m. Model E 300 BlueTEC HYBRID spotřebuje 4,1 l/100 km při emisích CO2 107 g/km. S těmito hodnotami zaujímá vedoucí postavení mezi nejúspornějšími modely vyšší střední třídy.

 

 

Model

Počet válců

Zdvihový objem cm3

Výkon při 1/min

Točivý moment při 1/min

0-100 km/h v s

l/

100 km

E 200 CDI

4

2143

100 kW (136 k) /

2800 - 4600

360 N.m /

1600 - 2600

9,5

(10,1)

4,9

(5,3)

E 220 CDI

4

2143

125 kW (170 k) /

3000 - 4200

400 N.m /

1400 - 2800

8,4

(8,6)

4,7

(5,2)

E 250 CDI

4

2143

150 kW (204 k) /

3800

500 N.m /

1600 - 1800

7,5

(7,8)

4,8

(5,2)

E 250 CDI 4MATIC

4

2143

150 kW (204 k) /

3800

500 N.m /

1600 - 1800

7,9

(8,1)

5,5

(5,8)

E 300 BlueTEC

V6

2987

170 kW (231 k) /

3800

540 N.m /

1550 - 2400

7,1

(7,4)

5,5

(5,7)

E 350 BlueTEC

V6

2987

185 kW (252 k) /

3600

620 N.m /

1600 - 2400

6,6

(6,9)

5,5

(5,7)

E 350 BlueTEC 4MATIC

V6

2987

185 kW (252 k) /

3600

620 N.m /

1600 - 2400

6,7

(7,0)

6,0

(6,4)

E 300 BlueTEC HYBRID

4

2143

150 kW (204 k) /

4200

Elektromotor

19 kW (26 k)

500 N.m /

1600 - 1800

Elektromotor

280 N.m

7,5

(7,8)

4,1

(4,4)

Všechny hodnoty s převodovkou 7G-TRONIC PLUS (hodnoty pro kombi T-Modell v závorkách)

 

Převodovky

 

Mercedes-Benz bude i v budoucnosti nabízet pro třídu E dva druhy převodovek: šestistupňovou mechanickou převodovku s vysokým komfortem řazení a krátkými dráhami řazení, nebo sedmistupňovou samočinnou převodovku 7G-TRONIC PLUS s pákou voliče DIRECT SELECT a páčkami DIRECT SELECT pro manuální řazení.Novinkou je krátkodobý program M. Pokud řidič zařadí manuálně nižší nebo vyšší převodový stupeň, vrátí se převodovka po definovaném časovém intervalu automaticky opět do samočinného režimu řazení s příznivou spotřebou paliva. V nové třídě E může zlepšovat trakci a jízdní stabilitu také trvalý pohon všech kol 4MATIC – zejména za nepříznivého stavu vozovky.

Mercedes-Benz nabízí pro třídu E čtyři nastavení podvozku:

Podvozek DIRECT CONTROL s komfortní charakteristikou a systémem selektivního tlumení patří ke standardní výbavě základního vozidla a linie ELEGANCE.

Podvozek DIRECT CONTROL se sportovní charakteristikou a systémem selektivního tlumení má o 15 mm nižší světlou výšku a dodává se standardně pro linii AVANTGARDE.

Sportovní podvozek se sníženou světlou výškou je k dispozici ve spojení se sportovním paketem pro exteriér a se sportovním paketem AMG.

Vzduchové odpružení AIRMATIC s elektronicky řízeným systémem tlumení patří ke standardní výbavě modelů poháněných motorem V8.
Kombi je navíc zásadně vybaveno vzduchovým odpružením zadní nápravy s integrovaným udržováním stálé světlé výšky.