name | autoweek.cz

Modernizace pro Nissan Qashqai

Modernizace pro Nissan Qashqai

27.09.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Kompaktní SUV/crossover Qashqai je klíčovým modelem značky Nissan v Evropě. Tento její po dlouhé roky nejprodávanější model a po dlouhou dobu i jeden z vůbec nejlépe prodávaných vozů na trzích EU přichází s modernizací své třetí generace.

Dovozní organizace Nissanu na český trh, společnost Grand Automotive CE, usiluje o návrat značky do postavení, které jí náleží. Při zvyšování tržního podílu i objemu prodeje pro nejbližší roky hraje zásadní roli model Qashqai společně s rozšiřováním nabídky lehkých užitkových vozidel. O tom, že se to týmu pod vedením Antoina Correho začíná dařit, svědčí skutečnost, že letos se v porovnání s loňským rokem podařilo zvýšit dodávky nových vozů o 75 %. Během krátké doby se také rozšířila síť prodejců ze sedmi na 16 a na dalším rozšiřování dovozní organizace intenzivně pracuje.

 

Pro nejbližší budoucnost Nissan připravuje už ve 4. čtvrtletí uvedení nového užitkového modelu Interstar, před koncem roku 2025 přijde nový Leaf a v roce 2026 budou následovat nová Micra, elektrická verze crossoveru Juke a nový X-Trail.

 

S novou tváří

Nissan Qashqai patří k průkopníkům dnes nejprodávanějšího segmentu evropských trhů - kompaktních SUV/crossoverů. Od jeho uvedení na trh v roce 2007 se jej už prodaly víc než 4 miliony vozů. Nissan po třech a půl letech a 350 000 prodaných vozů osvěžil aktuální třetí generaci této modelové řady, speciálně vyvinuté pro Evropu.

 

Proměnila se především nápadná maska ​​chladiče v japonském stylu s desítkami trojrozměrných, leskle černě lakovaných prvků, které se rozprostírají po velké ploše. Integrované přední světlomety jsou umístěny v rozích lichoběžníkové přídě. Horní prvek denního svícení je současně ukazatelem směru a v závislosti na výbavě je u světlometů LED Matrix ​​poprvé i sekvenční nasvěcování do zatáček.

 

Délka vozu je 4425 mm při rozvoru 2665 mm. Objem zavazadlového prostoru je 436 až 504 l (podle výbavy resp. použité zadní nápravy) resp. až 1440 l.

 

Nově se službami Google

Qashqai je prvním evropským modelem Nissanu, který přináší integrované služby Google. Kromě Google Maps je zde také Google Assistant, který lze spustit hlasem. Informační systém NissanConnect s 12,3“ displejem na šířku je nyní k dispozici jako standardní výbava. Přístrojový panel tvoří 12,3“ TFT displej a v nabídce je i 10,8“ Head-Up displej.

 

Vrcholem je dále vyvinutý Around View Monitor. Nová 3D funkce umožňuje vybrat si z osmi různých perspektiv kamery nebo pohled na okolí vozu z ptačí perspektivy. Poprvé u standardní značky je nabízena funkce „pohled pod kapotu“, která umožňuje pohled na přední kola při přesném manévrování v úzkých prostorech, a širokoúhlý výhled před vůz. Paměť polohy parkovacího slotu se ukládá často používané parkovací pozice a rozpoznává je díky GPS, takže usnadňuje zaparkování.

 

Unikátní systém e-Power drive

Nabídka pohonů se nijak nemění. Základem je zážehový čtyřválec 1,3 l turbo s mild hybridním systémem a výkonem 103 kW (140 k) v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a pohonem předních kol. Stejný základ má i verze s výkonem 116 kW (158 k), která se za příplatek nabízí také s automatickou převodovkou Xtronic a lze ji volit i s pohonem všech kol.

 

Vrcholná verze jedinečným systémem pohonu 1,5 VCT e-Power drive pro Nissan představuje krok na cestě k čistě elektrické mobilitě Zero Emission. Na rozdíl od hybridních vozidel, kde část hnacího momentu více či méně přichází také ze spalovacího motoru, jsou zde kola vždy poháněna jen elektromotorem a spalovací motor pohání generátor pro zásobování trakčního akumulátoru elektrickou energií.

 

Systém kombinuje zážehový tříválcový turbomotor 1,5 l /116 kW (158 k) a trakční elektromotor s výkonem 140 kW (190 k) a točivým momentem 330 N.m při 2400/min. Akumulátor o kapacitě 2,1 kWh je velmi malý, takže jej spalovací motor prakticky neustále dobíjí. Po stisknutí tlačítka EV vůz ujede jen okolo 10 km jako elektromobil. Qashqai s pohonem e-Power zrychlí na 100 km/h za 7,9 s, ale maximální rychlost je elektronicky omezena na 170 km/h. I přes elektrický pohon nejde o elektromobil, takže samozřejmě spotřebuje benzin – podle WLTP 5,1-5,3 l/100 km.

 

Od představení v září 2022 již jezdí 160 000 vozů Qashqai a X-Trail s tímto systémem. Zatímco v  X-Trailu jej volí 95 % kupujících, u víc na cenu orientované klientely Qashqaie to je 30 až 40 %.

 

Akční nabídka se slevou 150 000 Kč

Akční cenová nabídka začíná na 599 990 Kč za malý mild hybrid 1,3 DiG-T/103 kW MGEV 2WD v základní verzi Acenta, která obsahuje mimo jiné LED světlomety a zadní světla, 12,3“ dotykový displej infotainmentu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, couvací kameru, 17“ hliníková kola atd. Poprvé je pohonná jednotka 1,5 VCT e-Power dostupná také v základní výbavě Acenta za cenu od 769 990 Kč. Novinkou je designově orientovaná výbava N-Design, která vychází z úrovně N-Connecta.

 

Nissan Qashqai se i nadále vyrábí v anglickém Sunderlandu.