name | autoweek.cz

Modernizované Audi A5
01.08.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Audi A5 ve verzích Sportback, Coupé, Cabriolet a modely S5 doznaly nový vzhled i novou techniku.
Modernizovány byly současně všechny tři verze karoserií, tedy pětidveřový Sportback, Coupé i Cabriolet. Nový design mají přední i zadní světlomety, na přání mohou být v kombinaci xenon plus s LED pro denní svícení. V interiéru vyniknou nové barvy a materiály. V mnoha detailech bylo vylepšeno také ovládání.
Nově nabízené motory jsou výhradně přeplňované s přímým vstřikováním paliva - čtyři turbodiesely TDI i tři zážehové TFSI. V průměru klesla spotřeba paliva o 11 %. V sériové výbavě všech kombinací motorů a převodovek nechybí systém Start-Stop a rekuperace kinetické energie.
A5 Coupé poháněné od základu přepracovaným čtyřválcem 1,8 TFSI o výkonu 125 kW (170 k) spotřebuje 5,7 l/100 km, což představuje snížení o 21 % v porovnání s předchůdcem. Mezi technické inovace, které přispívají k pozoruhodné hospodárnosti, patří proměnné časování a zdvih ventilů, inteligentní řízení chladicího okruhu a důmyslné úpravy vstřikovacího systému a turbodmychadla integrovaného do sběrného výfukového potrubí. Motor 2,0 TFSI dosahuje jako dosud nejvyššího výkonu 155 kW (211 k). Novinkou je V6 3,0 TFSI přeplňovaný dmychadlem který má nejvyšší výkon 200 kW (272 k).
Čtyřválec 2,0 TDI byla upravena, takže nyní má výkonu 130 kW (177 k) a v kombinaci s šestirychlostní přímo řazenou převodovkou vykazuje u A5 Coupé spotřebu 4,7 l/100 km. Nejúspornějším šestiválcem je 3,0 TDI multitronic s výkonem 150 kW (204 k), který má v A5 Coupé spotřebu 4,9 l/100 km. Výkonnější varianta 3,0 TDI má 180 kW (245 k).
Pro verze s pohonem předních kol se dodává šestirychlostní přímo řazená převodovka nebo multitronic. Pro varianty quattro je přímo řazená převodovka nebo sedmirychlostní dvouspojková převodovka S tronic.
Ve spojení s převodovkou S tronic používá pohon všech kol quattro mezinápravový diferenciál a individuální regulaci točivého momentu pro jednotlivá kola prostřednictvím zásahů brzd. Doplňkem systému quattro je sportovní diferenciál rozdělující hnací moment individuálně mezi zadní kola.
Potěšení z jízdy může zvýšit na přání dodávaný systém Audi drive select a dynamické řízení. Novinkou v modelové řadě A5 je elektromechanický posilovač řízení s progresivní charakteristikou v závislosti na rychlosti jízdy.
Součástí sériové výbavy je palubní počítač s funkcí sledování únavy řidiče, která v případě potřeby doporučí řidiči zastavit a udělat si přestávku na odpočinek. Všechny varianty jsou sériově vybaveny rádiem s přehrávačem CD a osmi reproduktory. Na přání je připraven systém MMI Navigation plus se 7\" barevným displejem, 3D grafikou a přehrávačem DVD. Jeho ovládací panel byl zjednodušen snížením počtu tlačítek z osmi na čtyři. Na ovladači hlasitosti je nově vrchní kryt s funkcí joysticku, který umožňuje pohodlný výběr přehrávaných skladeb. Nabídku nově doplňuje Bluetooth Autotelefon online, které poskytuje cestujícím za jízdy řadu služeb včetně připojení k internetu.
Také špičkové verze S5 Sportback, Coupé a Cabriolet prošly modernizací. Šestiválec 3,0 TFSI o výkonu 245 kW (333 k) v S5 Coupé nahradil dosavadní motor V8 4,2 l.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz