name | autoweek.cz

Modernizovaný Peugeot 2008 přichází do prodeje

Modernizovaný Peugeot 2008 přichází do prodeje

23.09.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Peugeot 2008 je již více než tři roky nejprodávanějším malým městským SUV na evropském trhu a už několik let je jedničkou značky na českém trhu. Nyní činí další krok vpřed z hlediska designu, techniky a elektrifikace.

Stávající generace Peugeotu 2008 byla uvedena na trh koncem roku 2019. Vyrobilo se jí již téměř 700 000 kusů. Na tom se podílí i elektrická verze E-2008 jako průkopník elektromobility v tomto segmentu s víc než 75 000 vyrobenými kusy. V roce 2022 činil její podíl na prodeji modelu 17,4 %.

 

Městské SUV nyní přijíždí s upraveným vzhledem přídě, kde nově pojatá maska a standardně dodávané full-LED světlomety posilují působivý vzhled vozidla. Také vzadu najdeme nový světelný podpis od 3D LED svítilen. Nový Peugeot 2008 si zachovává stejné vnější rozměry - délku 430 cm a rozvor náprav 260 cm. Také objem zavazadlového prostoru se nezměnil - 434 l resp. 1467 l.

 

Nabídka zahrnuje čtyři motorizace včetně nového plně elektrického pohonu. V roce 2024 bude rozšířena o zcela nový hybridní pohon a vrátí se původní podoba elektrického pohonu.

 

Nový design digitálního přístrojového panelu

Hlavním prvkem interiéru je samozřejmě Peugeot i-Cockpit, který byl vylepšen aby se zlepšila jeho ergonomie – s displejem v úrovni očí přímo nad volantem, ve vrcholné verzi s digitálním 3D zobrazením. V základní verzi Active si zachovává analogový přístrojový štít.

 

Všechny verze 2008 jsou nyní standardně vybaveny 10“ centrálním dotykovým displejem s novým designem. Umožňuje ovládat funkce rádia a telefonu i nejnovější generaci systémů infotainmentu Peugeot i-Connect resp. Peugeot i-Connect Advanced. Systém Peugeot i-Connect Advanced s integrovanou SIM kartou je vybaven on-line navigací TomTom s aktualizací OTA (over the air). Pod centrálním displejem jsou klávesy Toggles switches, které umožňují rychlý přístup k nejdůležitějším funkcím.

 

Pohonné jednotky

Pro Peugeot 2008 jsou k dispozici tři spalovací motory. Zážehový tříválec 1,2 l PureTech 100 s výkonem 74 kW (101 k) je kombinovaný se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou MT6. Zážehový tříválec 1,2 l PureTech 130 s výkonem 96 kW (131 k) je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Turbodiesel 1,5 l BlueHDi 130 s výkonem 96 kW (131 k) je rovněž kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8.

 

Peugeot 2008 je pro lepší trakci vybaven systémem zlepšení záběrových schopností Grip Control, který umožňuje přístup ke třem jízdním režimům: písek, bláto a sníh. V některých zemích je Grip Control kombinován s celoročními pneumatikami.

 

Účinnější E-2008 s dojezdem až 406 km

Peugeot E-2008 je vybaven novým elektromotorem jako u modelů e-208 a E-308. Maximální výkon se zvýšil o 15 % na 115 kW (156 k) a kapacita akumulátoru se zvýšila na 54 kWh (využitelná 48,1 kWh). Díky vylepšení účinnosti a snížení hmotnosti se podařilo sladit nárůst výkonu s prodloužením dojezdu až na 406 km. Peugeot bude na akumulátor při návštěvách značkových servisů vystavovat certifikát o kapacitě, což usnadní další prodej vozu.

 

Předchozí verze s elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) a akumulátorem s kapacitou 50 kWh umožňujícím dojezd 345 km se po novém roce vrátí do nabídky jako cenově zvýhodněná alternativa.

 

Model 2008 se brzy představí s novým typem hybridního pohonu

Na začátku roku 2024 dostane nový Peugeot 2008 nové pohonné ústrojí Hybrid 136 e-DCS6 s mild hybridním systémem 48 V, který bude tvořit zážehový tříválec 1,2 l PureTech nové generace přeplňovaný turbodmychadlem VGT, pracující v Millerově cyklu a vybavený rozvodovým řetězem. Spalovací motor je spojený s novou šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou, jejíž součástí je elektromotor s výkonem 21 kW a točivým momentem 55 N.m. Integrovaný trakční elektromotor zde nemá funkci generátoru – tu zastává řemenem poháněný startér. Největší výkon systému je 100 kW (136 k) a točivý moment 230 N.m Díky akumulátoru s kapacitou 0,89 kWh, která se dobíjí za jízdy, nabídne tento systém vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % sníží spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může Peugeot 2008 Hybrid 48V více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu.

 

Akční cenová nabídka

Aktuální akční cenová nabídka začíná na 470 000 Kč, přičemž na vůz se poskytuje pětiletá záruka. V případě elektrické verze E-156 akční cena začíná na 895 000 Kč. Na akumulátor se poskytuje záruka 8 let nebo 160 000 km. Peugeot 2008 se vyrábí ve španělském městě Vigo.