name | autoweek.cz

Mototechna velkoryse v novém
16.05.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Nová Mototechna vstoupila na trh. Kromě prodeje přináší inovativní služby a nabízí kompletní starost o mobilitu zákazníků s cílem stát se první volbou pro kupující automobilů. Do tří let plánuje další samostatné pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
V Praze v ulici Kolbenova Aures Holdings za účasti ministra dopravy Martina Kupky, eurokomisaře Jozefa Síkely a mnoha významných hostí nyní slavnostně otevřel první samostatnou pobočku Mototechny.
Dlouhá historie
Mototechna vznikla v roce 1949 pro prodej aut a motocyklů, náhradních dílů ale i kol, šicích strojů nebo zbraní a střeliva. Pro zajímavost – v 80. letech Mototechna v Československu prodávala až 180 000 aut za rok! V roce 2012 značku koupila skupina Aures Holding s cílem vytvořit z ní koncept prodeje zánovních osobních vozů. Od té doby úspěšně prodala 120 000 zánovních a prémiových aut. Za 13 let se značka Mototechna rozšířila o další produkty od segmentu investičních aut Mototechna Classic a elektromobilů, přes servis a až po pronájem automobilů Mototechna Drive.
Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček Aures Holdings v České republice a na Slovensku. Nyní se vyčleňuje ze sítě poboček s oddělenými prodejními místy nabízejícími nadstandardní kvalitní služby i v porovnání s prodejem nových aut. S tím souvisí i zcela nová brand identity se zcela novým logem.
„V rámci celé skupiny se dlouhodobě zaměřujeme na měření zákaznické zkušenosti, abychom mohli neustále vylepšovat naše služby. Rozhodnutí pro osamostatnění Mototechny podpořila zpětná vazba našich zákazníků z naší půjčovny Mototechna Drive, která si dlouhodobě velmi dobře vede ve všech hodnocení. Jen na Googlu má 4,9 hvězdiček z pěti. Navíc na trhu chyběl prodejce, který by nabízel až 600 zánovních a prémiových aut různých značek a modelů k vyzkoušení,“ vysvětluje rozhodnutí o osamostatnění značky Mototechna Petr Vaněček, generální ředitel skupiny Aures Holdings, pod kterou značka patří.
Mototechna samostatně
Před třemi měsíci se společnost Aures Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. Značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. Mototechna nabízí virtuální prohlídku i prodej nabízených aut. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím Mototechna zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí hodnocení úrovně služeb od zákazníků NPS a vysoké hodnocení na Googlu. Mototechna nové generace za první dva měsíce už prodala na 170 automobilů.
„Změnit léty prověřené logo nebylo jednoduchým rozhodnutím. Původní Mototechna fungovala pod stejným logem 75 let! S novou pobočkou, specifickou nabídkou a exkluzivními službami ale nastal čas posunout značku do nové éry,“ doplňuje Petr Vaněček. Společnost hledala nový klíčový brandový prvek, který pomůže značce vyniknout. Středobodem značky byla vždy auta. Do nového loga Mototechny se proto přenesl tvar auta začleněný do formátu SPZ v netradiční tyrkysové barvě, která v kombinaci s černou dodává pocit exkluzivity.
Nabídka nové Mototechny
V Mototechně najdete automobily do 5 let stáří, po prvním majiteli, s nájezdem do 50 000 km, s tovární zárukou, s prověřeným původem a jasnou servisní historií. Z 90 % jde o vozy s možností odpočtu DPH. V nabídce jsou zánovní vozy jako tříletá Škoda Fabia za 350 000 korun, ale i prémiové modely jako dvouleté Audi RS Q8 za 2,8 milionu korun a atraktivní supersporty jako Corvette C7. V pobočce v Kolbenově ulici v Praze zákazníci mohou na jednom místě vybírat z 200 aut, celková nabídka Mototechny ale obsahuje 600 vozů 20 značek.
Mototechna se nezabývá jen prodejem aut. Zákazníkům nabízí i výkup od soukromníků i podnikatelů a firem, a to nejen na pobočce, ale i u zákazníka doma. Součástí služeb je pronájem vozidel od 1 dne do 12 měsíců, financování včetně úvěru, pojištění, prodloužená záruka až na 36 měsíců a další služby. Důležitou součástí služeb je i detailing s profesionálním rozleštěním laku vozu, kosmetickými opravami karoserie a kol a aplikací ochranných fólií v exteriéru i interiéru.
„Péče o zákazníka pro nás nekončí dnem, kdy od nás odjede v novém voze. Chceme, aby se k nám lidé vraceli a vytvořili si s námi vztah, jako se nám to daří u značky Mototechna drive. Proto nabízíme i další služby jako je běžná údržba vozu, přezutí pneumatik, výměna kapalin, garanční prohlídky, detailing exteriéru s leštěním, keramickou ochranu laku, mytí a čištění interiéru s možností renovace kožených interiérů nebo renovaci hliníkových disků,“ říká ředitel Mototechny Jan Hrubý.
Do tři let Aures Holdings plánuje otevřít dalších pět poboček Mototechny nejen v Brně a Ostravě, ale v roce 2026 na Slovensku v Bratislavě a Košicích a v roce 2027 ve Varšavě v Polsku. Cílem je rozšířit nabídku až na 2000 aut.
Nejprodávanějšími v první samostatné pobočce jsou SUV, která představují 46,6 % prodeje, konkrétně modely jako Hyundai Tucson, Škoda Kodiaq nebo Mercedes-Benz GLE, většinou ve specifických výbavách. Polovinu prodeje tvoří prémiové vozy. Na to navazuje i vysoký standard výbavy u aut. Zajímavostí je vysoký zájem o alternativní pohony v tomto segmentu. Hybridní automobily tvoří 28 % prodeje, což není na sekundárním trhu tak běžné. Nejvíce aut se nicméně prodává nepřekvapivě se zážehovým motorem (41 %).
Foto: Vladimír Rybecký a Aures
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz