name | autoweek.cz

Mototechna začíná prodávat veterány

Mototechna začíná prodávat veterány

15.03.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Mototechna vytvořila novou značku Mototechna Classic a začíná prodávat veterány a investiční vozy.
Zájem o historické vozy i youngtimery celosvětově roste. Nejedna automobilka proto v poslední době oznámila svůj záměr prodávat továrně renovovaná klasická auta. Například německý Mercedes-Benz takové vozy prodává již delší dobu pod značkou All Time Stars. Českým zákazníkům začne klasická auta nově nabízet Mototechna Classic ze skupiny Aures Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA Auto.
 
K investici do sběratelského automobilu nebo veterána není potřeba mít miliony. K pořízení zajímavého kusu s potenciálem finančního zhodnocení leckdy stačí pár desítek tisíc. Vždy záleží na preferencích konkrétního zákazníka.
 
„Vlastnictví veterána je pro majitele především koníček. O investici se ve většině případů jedná až v druhé řadě. Výhodou investice do veteránů ale je, že si vlastnictví auta můžete užívat, což se třeba o akciích asi říct nedá,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA Auto, do které nová značka Mototechna Classic patří.
 
Cílem Mototechny Classic je nabídnout i laické veřejnosti snadnou cestu k pořízení legendárního modelu, auta snů nebo třeba relativně obyčejného vozu, ke kterému má člověk nostalgické vzpomínky z mládí.
 
„Neustále slýcháme o elektromobilitě, autonomním řízení a dalších vymoženostech. To ale části motoristů nevyhovuje nebo je technologie třeba nebaví a snaží se tak vrátit k věcem, na které jsou zvyklí. Mototechna Classic jim takovou alternativu nabízí,“ doplňuje Stanislav Gálik z inovační laboratoře AuresLab, která za spuštěním nové značky stojí.
 
Příklady zhodnocení aut – obvyklé ceny 2013 vs. 2018
model obvyklá cena 2013 obvyklá cena 2018 zhodnocení
Tatra 603 500 000 800 000 +60,0 %
Škoda 110R 150 000 250 000 +66,7 %
Škoda Rapid 80 000 130 000 +62,5 %
Škoda Felicia Cabrio 250 000 400 000 +60,0 %
 
Nabídka Mototechny Classic by do budoucna měla čítat mezi 30 a 50 vozy různých značek rozdělenými do čtyř základních kategorií.
 
„Vrchol nabídky tvoří auta prestižních značek s cenou nad milion korun. Druhou kategorií jsou americké klasiky, jako Ford Mustang nebo Chevrolet Corvette, třetí klasická auta z dob socialismu. Poslední skupinou jsou vozy, které ještě nedosáhly veteránského věku, ale již dnes k tomu mají dobře nakročeno vzhledem ke svému mimořádnému stavu, historii nebo třeba enormně nízkému nájezdu,“ vysvětluje regionální manažer výkupu AAA Auto Jindřich Topol.
 
Již při spuštění značky je k dispozici 15 automobilů. Mezi největší taháky patří dvě Ferrari Testarossa, z čehož jedno má najeto pouhých 9000 km a stojí 4 000 000 Kč, nebo Ferrari 550 Maranello za 3 350 000 Kč. Na cestě je Jaguar XK 120 Alloy Roadster z roku 1949 s očekávanou cenou okolo osmi milionů korun. Z amerických klasik je v nabídce Ford Ranchero z roku 1972 za 450 000 Kč nebo Ford Thunderbird z roku 1967 za stejnou cenu. Socialistické vozy jsou zastoupeny dvěma vozy Škoda 100, Ladou VAZ 2101 nebo Škodou Favorit s nájezdem pouhých 22 666 km.
 
Vozy Mototechny Classic se v současné době nabízejí prostřednictvím webových stránek www.mototechna.cz/classic. V pražské pobočce AAA Auto byla těmto vozům vyhrazena samostatná sekce, kde jsou vystaveny vyjma těch, které jsou vzhledem ke své vyšší sběratelské i investiční hodnotě umístěny uvnitř showroomu.