name | autoweek.cz

MTX oslavil padesátiny
17.05.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Jubilejní MTX Roadster Edition 50 se představil v barvách trikolory.
Před 50 lety zahájila činnost jedna z nejdůležitějších společností československého motoristického sportu. Metalex byl jako podnik hospodářských služeb Svazarmu založen 1. ledna 1969. U jeho kolébky stály významné závodnické osobnosti Petr Bold, Václav Bervid, Dalibor Janek, Karel Jílek a další. K nim se později připojili konstruktéři Václav Pauer a Karel Kleinmond spolu s výtvarníkem Václavem Králem.
V průběhu let v dílnách v Plzni, Mělníku a Příbrami vzniklo mnoho úspěšných závodních automobilů a motocyklů. Stačí připomenout monoposty pro tehdejší formule Škoda, Easter a Mondial, dvoumístné spidery, upravené soutěžní Lady včetně vrcholného modelu MTX 160 RS, terénní speciály (buggy) pro autokros, auta pro značkové poháry Ford a BMW a řadu dalších zdařilých projektů.
Po společenských změnách v roce 1989 a transformaci Metalexu na dnešní MTX, spol. s r.o. se výrobní program rozšířil i o vozidla pro běžný provoz, převážně na bázi automobilů Škoda nebo Tatra. Z jednoho z nich, MTX Roadsteru, je odvozena také jubilejní MTX Roadster Edition 50. Přísně limitovaný počet atraktivních roadsterů se stahovací střechou vychází ze Škody Favorit, ovšem důkladně modernizované a přizpůsobené dnešním požadavkům.
Slavnostní premiéra MTX Roadsteru Edition 50 se uskutečnila na slavnostním setkání v Letenském zámečku v Praze. Vůz byl vystaven ve třech kusech zbarvených do barev trikolóry. Společnost jim dělaly významné milníky ve vývoji Metalexu MTX 1-01 formule Škoda, MTX 1-06 B formule Easter a supersport MTX Tatra V8.
Generální ředitel firmy MTX Ing. Petr Bold upřímně poděkoval všem, kteří se do činnosti firmy v průběhu půl století zapojili, a zdůraznil, že bez obrovského nasazení a fortelu všech zainteresovaných by se v mimořádně skromných podmínkách nikdy nepodařilo vytvořit automobily, které došly značného uznání i v cizině.
V průběhu let v dílnách v Plzni, Mělníku a Příbrami vzniklo mnoho úspěšných závodních automobilů a motocyklů. Stačí připomenout monoposty pro tehdejší formule Škoda, Easter a Mondial, dvoumístné spidery, upravené soutěžní Lady včetně vrcholného modelu MTX 160 RS, terénní speciály (buggy) pro autokros, auta pro značkové poháry Ford a BMW a řadu dalších zdařilých projektů.
Po společenských změnách v roce 1989 a transformaci Metalexu na dnešní MTX, spol. s r.o. se výrobní program rozšířil i o vozidla pro běžný provoz, převážně na bázi automobilů Škoda nebo Tatra. Z jednoho z nich, MTX Roadsteru, je odvozena také jubilejní MTX Roadster Edition 50. Přísně limitovaný počet atraktivních roadsterů se stahovací střechou vychází ze Škody Favorit, ovšem důkladně modernizované a přizpůsobené dnešním požadavkům.
Slavnostní premiéra MTX Roadsteru Edition 50 se uskutečnila na slavnostním setkání v Letenském zámečku v Praze. Vůz byl vystaven ve třech kusech zbarvených do barev trikolóry. Společnost jim dělaly významné milníky ve vývoji Metalexu MTX 1-01 formule Škoda, MTX 1-06 B formule Easter a supersport MTX Tatra V8.
Generální ředitel firmy MTX Ing. Petr Bold upřímně poděkoval všem, kteří se do činnosti firmy v průběhu půl století zapojili, a zdůraznil, že bez obrovského nasazení a fortelu všech zainteresovaných by se v mimořádně skromných podmínkách nikdy nepodařilo vytvořit automobily, které došly značného uznání i v cizině.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz