name | autoweek.cz

Na dovolenou lidé stále častěji kupují vozy na LPG

Na dovolenou lidé stále častěji kupují vozy na LPG

22.06.2015 | Vladimír Rybecký | Trendy

Každá pátá ojetina, kterou si v AAA Auto zákazníci pořídí před sezonou dovolených, patří do kategorie terénních vozů. Rekordní nárůst v prodeji AAA Auto zaznamenaly i vozy SUV a MPV, které jsou poháněny cenově výhodnějším LPG.
Vzrůstající oblibu velkoprostorových automobilů v době dovolených potvrdil nárůst jejich prodeje od konce března, který ve srovnání se zimním obdobím letos činí 56,2%. AAA Auto prodalo od 1. března do konce května 2015 již přes 600 takových vozů, nejvíce Renaultů Scénic a Škody Roomster.
 
Čeští řidiči už nevyhledávají pouze prostor a užitné vlastnosti, ke kterým v první řadě patří objem zavazadlového prostoru a komfort (např. klimatizace). Vzhledem k rostoucí standardní vybavenosti vozidel se majitelé vozů SUV a MPV začali zaměřovat také na vzhled a spotřebu. Víceúčelové vozy sice nabízí svým majitelům pohodlnější nastupování, lepší výhled, komfort či bezpečnost, nicméně negativní vlastností jsou oproti tomu zpravidla vyšší provozní náklady. Právě typ paliva u SUV a MPV se proto stává čím dál více zásadní při výběru vozu. Letos tento trend ovládly vozy LPG.
 
„Nárůst zájmu o automobily s pohonem LPG si vysvětlujeme třemi faktory. I přes fakt, že se ceny benzinu a nafty za poslední rok snížily o více než pět korun za jeden litr, postupně vzrůstá počet zakoupených velkoprostorových aut s alternativním pohonem. Řidiči tak vidí, že toto zlevnění je možná jen krátkodobou záležitostí, a hledají trvalou garanci pro úsporu,“ uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová. Druhým faktorem je rostoucí důvěra k vozům s tímto pohonem.
 
„Posledním kritériem je pokračující trend rozevírajících se nůžek mezi cenami nových a zánovních vozů, kdy zejména u SUV lze zakoupit roční či dvouletá auta výrazně levněji, než nová,“ vysvětluje Karolína Topolová.