name | autoweek.cz

Naděje jménem Arona
07.09.2017 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Seat Arona je významným modelem i z hlediska celého koncernu Volkswagen, protože je prvním koncernovým modelem s platformou MQB A0 vstupujícím do rychle rostoucího segmentu malých SUV a crossoverů.
Malý robustní automobil nese všechny typické znaky značky Seat. Moderní dynamický výraz podtrhuje použití LED hlavních světlometů. Zavazadlový prostor vozu s délkou 4138 mm a s rozvorem náprav 2566 mm je 400 l (pro porovnání - odcházející Škoda Yeti má délku 4222 mm, rozvor 2578 mm a zavazadlový prostor o objemu 405 l).
Díky využití koncernové modulární platformy MQB-A0 může Arona nabídnout jak špičkové systémy infotainmentu, tak i asistenční systémy. Na vrcholu nabídky je i audiosystém BeatsAudio a systém Full Link s 8“ displejem. Zvolit lze i zadní parkovací kameru a parkovací asistent, zde doplnění i o asistent pro vyparkování.
Ze systémů aktivní pomoci řidiči zde jsou adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) se systémem Front Assist, pomáhající zabránit střetům s chodci a jinými vozidly, kontrola mrtvého úhlu, asistent pro rozjezd do stoupání, multikolizní brzda nebo snímač únavy řidiče. K dispozici může být i volba jízdních režimů Seat Drive Profile mezi Eco, Normal, Sport a Individual, u verze FR navíc i ryze sportovní Dual Ride.
Prodej malých SUV a crossoverů v Evropě v 1. pololetí 2017 a porovnání s rokem 2016
Díky využití koncernové modulární platformy MQB-A0 může Arona nabídnout jak špičkové systémy infotainmentu, tak i asistenční systémy. Na vrcholu nabídky je i audiosystém BeatsAudio a systém Full Link s 8“ displejem. Zvolit lze i zadní parkovací kameru a parkovací asistent, zde doplnění i o asistent pro vyparkování.
Ze systémů aktivní pomoci řidiči zde jsou adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) se systémem Front Assist, pomáhající zabránit střetům s chodci a jinými vozidly, kontrola mrtvého úhlu, asistent pro rozjezd do stoupání, multikolizní brzda nebo snímač únavy řidiče. K dispozici může být i volba jízdních režimů Seat Drive Profile mezi Eco, Normal, Sport a Individual, u verze FR navíc i ryze sportovní Dual Ride.
Prodej malých SUV a crossoverů v Evropě v 1. pololetí 2017 a porovnání s rokem 2016
1. Renault Captur | 112 586 | 118 815 | -5,2 % |
2. Peugeot 2008 | 105 156 | 96 095 | +9,4 % |
3. Opel/Vauxhall Mokka/Mokka X | 96 424 | 89 254 | +8,0 % |
4. Dacia Duster | 74 724 | 74 847 | -0,2 % |
5. Fiat 500X | 52 794 | 60 948 | -13,4 % |
6. Nissan Juke | 50 849 | 54 286 | -6,3 % |
7. Jeep Renegade | 42 289 | 40 516 | +4,4 % |
8. Suzuki Vitara | 38 700 | 41 550 | -6,9 % |
9. Ford EcoSport | 35 073 | 30 149 | +16,3 % |
10. Mazda CX-3 | 27 478 | 28 175 | -2,5 % |
Segment celkem | 690 994 | 679 345 | +1,7 % |
Škoda Yeti | 30 585 | 32 613 | -0,6 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz