name | autoweek.cz

Naděje pro autosalon v Paříži

Naděje pro autosalon v Paříži

10.04.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Dlouho trvající nejistota týkající se vystavovatelů na letošním autosalonu v Paříži se začíná rozptylovat. Po ohlášení překvapivého návratu BMW potvrdily účast obě hlavní skupiny místního automobilového průmyslu Stellantis a Renault.

Skupiny Renault a Stellantis potvrzují svou přítomnost na pařížském autosalonu v roce 2024. A po překvapivém návratu BMW i se značkou Mini lze pro toto nové vydání pařížské výstavy očekávat další příjemná překvapení.

 

Po výstavě v Ženevě 2024, kterou s výjimkou Renaultu a jeho značky Dacia evropští výrobci zcela ignorovali, by pařížská výstava měla být pro návštěvníky zajímavější. Skupiny Stellantis a Renault každopádně právě potvrdily svou účast. Obě skupiny byly přítomny již v roce 2022 v ročníku, kde většina velkých evropských značek absentovala.

 

Po nedávném ohlášení příchodu skupiny BMW, která v roce 2022 chyběla, by mohla přijít ještě další příjemná překvapení. Několik dalších výrobců v současné době hodnotí svou přítomnost na akci a také Kia již naznačila svůj návrat do Paříže.

 

Čínští výrobci, zejména BYD a Great Wall Motors, by se měli zúčastnit také, i když zatím není potvrzeno nic oficiálního. Pro čínské značky byla každopádně účast v Ženevě i vloni na podzim v Mnichově velmi úspěšná, protože při neúčasti evropských výrobců jejich expozice přilákaly mimořádnou pozornost a získaly tak obrovskou publicitu.

 

Skupina Renault upřesňuje, že se budou prezentovat tři její značky Renault, Dacia a Alpine. Za Stellantis budou přítomny Peugeot, Citroën (který před dvěma roky nepochopitelně chyběl) a DS, ale není vyloučena ani přítomnost zahraničních značek skupiny.

 

BMW Group oznámila, že její značky BMW a Mini se po šestileté nepřítomnosti vrátí na pařížský autosalon. Obě značky budou sdílet stánek. BMW uvedlo, že autosalon bude příležitostí představit silnou, na budoucnost orientovanou produktovou nabídku, která pomáhá nově definovat obrysy dnešního a budoucího automobilu. Návrat BMW na výstavu v Paříži ukazuje na rostoucí obavy evropských výrobců z rostoucí přítomnosti čínských producentů v Evropě. BMW i jeho němečtí rivalové Mercedes-Benz a Volkswagen Group vynechali v únoru autosalon v Ženevě a nechali tak pole otevřené pro čínské výrobce BYD a MG Motor.

 

Program pařížského autosalonu by tedy měl být bohatší než v roce 2022. Autosalon se uskuteční od 14. do 20. října. Jeho součástí ale tentokrát nebude před dvěma roky velmi úspěšná přehlídka aftermarketu Equip Auto, která se uskuteční v roce 2025.