name | autoweek.cz

Naděje pro SsangYong Motor

Naděje pro SsangYong Motor

29.08.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Jihokorejský konkurzní soud v Soulu schválil plán obnovy společnosti SsangYong Motor. To by mělo umožnit její zamýšlené převzetí konsorciem kolem skupiny KG. Insolvenční řízení bylo pro SsangYong zahájeno v dubnu 2021.

Problémy pronásledovaný jihokorejský specialista na terénní vozidla SsangYong Motor překonal velkou překážku na cestě k rekonvalescenci po uvalení nucené správy insolvenčním soudem. Soulský konkurzní soud schválil plán obnovy společnosti SsangYong Motor poté, co tento plán přijala drtivá většina věřitelů a akcionářů. Schválení plánu přišlo rok a osm měsíců poté, co se společnost podruhé dostala do nucené správy.

 

Zkrachovalý SsangYong v roce 2011 koupil indický výrobce užitkových vozidel Mahindra & Mahindra. Od roku 2020 se ale Indové snažili svůj většinový podíl prodat. Velkou část akcií vloni prodala korejské společnosti EM (Edison Motors), což je výrobce elektrobusů a elektrických tahačů. SsangYong Motor vloni na domácím trhu prodala 56 363 vozů (2020: 87 888 vozů) a vyvezla 28 133 aut (2020: 19 528 aut). Roční produkce 84 496 automobilů zdaleka nemůže stačit na zajištění životaschopnosti společnosti.

 

„Plán obnovy odsouhlasilo 95,04 % našich věřitelů a 100 % akcionářů. To nyní společnosti SsangYong Motor umožňuje získat pevný základ a připravit půdu pro normalizaci její činnosti,“ uvádí SsangYong Motor. SsangYong uvedla, že v říjnu plánuje podat u soudu žádost o ukončení nucené správy. Soudní nucená správa SsangYongu by pak mohla být zrušena do konce letošního roku.

 

Soud svým rozhodnutím prakticky schválil plánované převzetí SsangYongu jihokorejským konsorciem KG Mobility vedeným chemickým a ocelářským koncernem KG Group. Konsorcium bylo vybráno jako konečný žadatel v červnu ve výběrovém řízení jako předběžný uchazeč o restrukturalizaci SsangYong Motor.

 

Konsorcium (chaebol) KG zahrnuje společnosti KG Eco Technology Services (ETS), KG Steel, KG Inicis, KG Mobilians, Cactus Private Equity a Pavilion Private Equity. Společnost KG Mobility je 100% vlastněna KG ETS, což je energetická společnost, která je ze 47 % vlastněna KG Chemical. KG Chemical má své kořeny v Gyeonggi Chemical, založené v roce 1954 jako první korejský výrobce hnojiv.

 

„Upřímně oceňuji všechny zaměstnance SsangYong, kteří se během procesu snažili ze všech sil. KG bude plně SsangYong podporovat v jeho obchodní normalizaci a znovu získání důvěry trhu,“ řekl generální ředitel KG Chemical Kwak Jae-sun.

 

Podle plánů Ssangyong věřitelům vrátí 237 miliard wonů (180 milionů USD) a část peněz, které dluží dodavatelům a Mahindře. Zbývající část pohledávek bude převedena na akcie.

 

„Opravdu si vážím všech, kteří nás podpořili, aby byl plán schválen. Vynaložíme veškeré úsilí na to, abychom splatili vše našim věřitelům, akcionářům a zákazníkům, kteří nám věřili, tím, že učiníme společnosti udržitelnou,“ řekl Chung Yong-won, soudem jmenovaný nucený správce SsangYong Motor.

 

Automobilka zaznamenala pozitivní přijetí svého nového SUV střední velikosti Torres, prvního nového modelu za poslední čtyři roky. Torres bude uveden na trh v listopadu, elektrická verze má následovat ve třetím čtvrtletí 2023. Na Torres, který byl představen v červenci, bylo přijato kolem 60 000 objednávek, což je víc než celkový domácí prodej značky v roce 2021.