name | autoweek.cz

Nálada byla lepší, než se čekalo

Nálada byla lepší, než se čekalo

13.09.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Pořadatelé IAA Mobility 2023 hlásí dobré výsledky s více než půl milionem návštěvníků, o 100 000 víc než v roce 2021. To podle nich potvrzuje správnost nového konceptu. Vystavovatelé i koncoví spotřebitelé byli velmi spokojeni.

Po premiéře před dvěma lety, která byla hodnocena spíš kriticky, lze druhý ročník veletrhu, navazujícího na IAA ve Frankfurtu, hodnotit jako úspěšný. Koncept přilákat odborné návštěvníky do výstavních hal a oslovit širokou veřejnost přímo v centru Mnichova se osvědčil. Automobilky se pochlubily některými novinkami a studiemi. Dodavatelé zase prezentovali nejnovější technologie připravované do výroby. Velký prostor ale využily především čínské společnosti s novými elektromobily i technickými inovacemi. Celkem se zúčastnilo 750 vystavovatelů z 38 zemí.

 

Závěrem tedy je, že nová podoba IAA Mobility byla letos návštěvníky dobře přijata - s víc než půl milionem hostů jich bylo o 100 000 víc než v roce 2021. To je sice daleko za rekordní návštěvou IAA ve Frankfurtu z roku 1989 – 1,2 milionu, ovšem v roce 2019 už to bylo jen 560 000 návštěvníků a při posledním ročníku ve Frankfurtu v roce 2021 jen 400 000.

 

Otevřené prostory v centru Mnichova pro koncové spotřebitele byly někdy přeplněné. Odborní návštěvníci se setkávali na výstavišti v Riemu na sumitech a konferencích. Mnoho vystavovatelů vyjadřuje s letošním ročníkem velkou spokojenost. Výrobci automobilů si však stěžovali na potřebu dvojí přítomnosti na Open Space ve městě a sumitu na výstavišti, což si vyžádalo vyšší náklady.

 

IAA Mobility by podle organizátora, Sdružení automobilového průmyslu (VDA), měla odrážet i progresivitu zdejšího průmyslu. „Poslední dny v Mnichově ukazují, že se můžeme s důvěrou dívat do budoucnosti a že německý automobilový průmysl naplňuje své poslání – v plné síle inspirovat lidi k novým konceptům a řešením s inovacemi. Náš koncept IAA Summit a v Open Space se pro Mnichov perfektně hodí,“ uvedla presidentka VDA Hildegard Müllerová.

 

Počet skutečných světových premiér nových modelů na nově koncipovaném veletrhu ale poklesl. Skutečné novinky uváděné do prodeje byly na výstavišti, pomineme-li spoustu čínských vozů, jen inovovaná Tesla 3, Volkswagen ID.7 a Renault Scénic E-Tech, když Volkswagen premiéru nového Passatu ponechal pro soukromou akci nedaleko výstaviště jen pro omezený počet vyvolených hostí.

 

Na konferenci IAA a dalších pódiích vystoupilo více než 500 řečníků. Byli mezi nimi i politici - kancléř Olaf Scholz, ministr průmyslu Robert Habeck, ministryně zahraničí Annalena Baerbocková, ministr dopravy Volker Wissing ale také bavorský premiér Markus Söder.

 

Za dva roky by tedy mělo IAA Mobility 2025 v Mnichově pokračovat. „Se společností Messe München vedeme dobré a konstruktivní jednání o IAA Mobility 2025,“ řekla Müllerová. Důležité ovšem bude, aby německé značky vzaly veletrh za svůj a využily příležitost se prezentovat a nepřenechaly znovu hlavní roli čínským výrobcům.