name | autoweek.cz

Navigace k dobíjecím místům bez řidiče

Navigace k dobíjecím místům bez řidiče

09.01.2024 | Vladimír Rybecký | Trendy

Bosch a dceřiná společnosti Volkswagenu Cariad zahajují testování automatického nabíjení založeného na automatickém parkování bez řidiče. Na veletrhu CES 2024 v Las Vegas společnost Bosch představila technologii potřebnou pro automatické nabíjení.

Hledání parkovacího místa může být únavné a časově náročné, zejména v labyrintu garáží, přičemž pozdější hledání vozidla není jiné. Podobné je tomu i při hledání volného místa pro nabíjení.

 

Společnost Bosch společně s dceřinou společností koncernu Volkswagen Cariad testuje automatické dobíjení vozů. Toto řešení, které vychází z automatizovaného parkovacího systému Bosch, navádí elektromobily bez řidiče na volné parkovací místo vybavené nabíjecím bodem, kde je robot automaticky připojí. Po dokončení dobíjení vozidlo bez řidiče manévruje na jiné parkovací místo.

 

Společnosti Bosch a Cariad nyní tuto technologii testují ve dvou vlastních garážích v Německu. V garáži pro zaměstnance Cariadu v Ingolstadtu testují obě společnosti parkování bez řidiče s automatickým parkováním, zatímco ve vývojové garáži společnosti Bosch v Ludwigsburgu se testuje nabíjení bez řidiče s automatickým parkováním.

 

Elektromobilita: automatizace k rozptýlení obav z dojezdu

Snadné a přehledné nabíjení je pro řidiče elektromobilů na prvním místě v seznamu přání. Jejich každodenní zkušenosti však jsou v zemích s rozvinutou elektromobilitou odlišné - dlouhé fronty na dobíjecích místech, blokovací poplatky za pozdní odpojení napájecího kabelu a složitá manipulace s kabelem. Automatické nabíjení řešením těchto problémů výrazně zvyšuje pohodlí při nabíjení elektromobilů. Tato technologie navíc nabízí řadu výhod pro výrobce automobilů, provozovatele dobíjecích míst, provozovatele parkovacích garáží a dodavatele energie.

 

Nabíjecí služba: automatizovaná cesta k většímu pohodlí

Infrastruktura navede vozidlo na parkovací místo, kde robot otevře kryt zásuvky a automaticky připojí nabíjecí kabel. Ten po úplném nabití akumulátoru vozidla opět odpojí. Vůz pak sám odjede zpět na běžné parkovací místo, čímž uvolní nabíjecí stojan pro další elektromobil. To vše umožňuje dobíjení a parkování několika vozidel bez zásahu člověka. Tím se zvyšuje efektivita dobíjecí infrastruktury, optimalizuje se využití dobíjecích míst a zákazníci se nemusí obtěžovat dlouhým čekáním na dobíjecím místě.

 

Automatizované parkování s obsluhou je první parkovací služba na světě bez řidiče na úrovni SAE 4 a již víc než rok funguje v garáži P6 na stuttgartském letišti. Společnost Bosch začala touto technologií vybavovat i další parkovací domy po celém Německu.