name | autoweek.cz
Nejlepší známky pro pneumatiky Nokian
16.03.2011 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy
Na povelikonoční výměnu pneumatik by se měl každý řidič připravit s časovým předstihem. Správnou volbu pak mohou usnadnit výsledky nejnovějších testů letních pneumatik. Ty nejlepší známky v testech dostávají opakovaně pneumatiky finské společnosti Nokian Tyres, dosud známé především jako předního celosvětového specialisty na zimní pneumatiky.
Jako „Velmi doporučovanou“ hodnotil pneumatiku Nokian H německý autoklub ADAC v testu letních pneumatik v roce 2010. Podle ADAC je Nokian H velmi vyváženou letní pneumatikou, nejlepší známkou na suché vozovce a dobrou i na mokru. Dle testovacích kritérií pro jízdu na suchém povrchu dostala Nokian H známku 1,8; na mokrém povrchu 2,3; ve spotřebě paliva 2,6 a v míře opotřebení dezénu 2,7. Svou vysokou bezpečnost dokazuje pneumatika Nokian H díky svým vynikajícím výkonům v nejnáročnějších situacích: ovládání na mokru 1,5; jízdní stabilita na suchu 1,6; jízdní stabilita v zatáčce za mokra 2,0.
Výsledky testu kvality od německé spotřebitelské organizace Stiftung Warentest ocenily pneumatiku Nokian H jako „dobrou“. Uznání si pneumatika Nokian H získala rovněž v testu letních pneumatik ACE/GTÜ 2009 automobilového klubu „Auto Club Europa“.
Pneumatika Nokian H je pneuservisech k dispozici ve 21 rozměrech od 14\" do 17\".
Řidiči by si měli vybírat pneumatiky, které nejen snižují spotřebu paliva, ale zároveň prokazují dobré jízdní vlastnosti na mokru a zaručují velkou spolehlivost. Finská prémiová pneumatika Nokian V výrazně šetří spotřebu paliva.: Mezi ekologickými pneumatikami přitom vyniká rovněž nadstandardní bezpečností na mokrém povrchu.
Pneumatiku Nokian Z G2 automobilový klub ADAC klasifikoval jako „velmi doporučovanou“. Byla klubem hodnocena rovněž jako „velmi vyvážená pneumatika“, „velmi dobrá na mokrém povrchu“ a „velmi dobrá na suchém povrchu“. Za sledované parametry obdržela pneumatika Nokian Z G2 pouze dobré známky: suchý povrch 1,7, mokrý povrch 2,2, míra opotřebení dezénu 2,5. Spotřeba paliva byla hodnocena známkou 2,9, tedy rovněž pod hranicí známky „velmi doporučovaná“ s hodnotou 3,0. Vysoká bezpečnost a kvalitní provedení činí pneumatiku Nokian Z G2 vynikající z hlediska jejích dynamických jízdních vlastností: jízdní stabilita na suchu 1,4; ovládání vozidla 1,5; brzdění na mokru 1,9. Sortiment zahrnuje 48 rozměrů pro rychlostní kategorie W (270 km/h) a Y (300 km/h) od 16\" do 20\".
V současnosti jsou k dispozici dva nové rozměry pneumatiky Nokian Z SUV, 19\" a 20\", celkově je tedy dostupná v 16 rozměrech od 17\" do 22\". U pneumatiky Nokian H/T SUV přibyly rovněž dva nové rozměry, 17\" a 18\", takže je celkově k dispozici v 18 rozměrech od 15\" do 18\".
Nová řada zimních pneumatik Nokian Tyres reaguje na rozmanité potřeby odlišných typů vozidel a jízdních stylů: Nové ekologické pneumatiky Nokian WR D3 a Nokian WR A3 jsou uzpůsobené pro různá vozidla a jízdní styly v jakýchkoliv zimních podmínkách. Umožňují ekonomickou či sportovní jízdu s výjimečnou bezpečností za proměnlivého zimního počasí.
„Díky našim dlouholetým zkušenostem známe zimu ve všech jejích podobách. Pomocí nanotechnologických postupů, nových materiálů a objevů a moderní výrobní technologie je možné řidičům nabídnout prvotřídní záběr a přesnost řízení,“ vysvětluje vedoucí vývoje produktů v Nokian Tyres Teppo Huovila.
Počítačové modely pracující s vlastnostmi pneumatiky Nokian WR a pečlivá práce na směsích pryže v laboratořích nás dovedly k inovačním řešením. Rozsáhlou výzkumnou práci doplňují nejtvrdší série testů provedených v arktických podmínkách ve firemním testovacím centru ve městě Ivalo ve finském Laponsku. Kromě specifického testování v extrémních zimních podmínkách byly vlastnosti pneumatik ověřovány na mnoha testovacích tratích v Německu a ve střední Evropě. Jedinečný postup testování pneumatik při jízdě na rozbředlém sněhu v západofinském městě Nokia umožnil optimalizovat chování pneumatiky v kontaktu s rozbředlým sněhem a minimalizovat riziko vzniku aquaplaningu. Konečná kombinace kvalitních bezpečnostních vlastností je výsledkem úzké spolupráce vývojových týmů s testujícími jezdci.
Pneumatika Nokian WR D3 s šípovým vzorem je určena pro malá a středně velká rodinná vozidla a pro řidiče, kteří kladou důraz na ekonomičnost a bezpečnost jízdy. Pneumatika Nokian WR A3, která je naopak optimalizována pro větší a výkonnější vozidla, potěší především přesnou a citlivou ovladatelností řízení a sportovními jízdními vlastnostmi i při vyšších rychlostech.
Nokian WR D3 nabízí lepší záběr na suché, mokré i sněhem pokryté vozovce, odolnost a ekonomičnost i za náročných klimatických podmínek, efektivní ochranu před vznikem aquaplaningu na rozbředlém sněhu a na mokrém povrchu, úsporu paliva, ohleduplnost vůči životnímu prostředí a nízký valivý odpor. Dosahují toho pomocí řady inovací: směsi s řepkovým olejem (Cryogenic Canola Compound), odvádění rozbředlého sněhu, stabilního lamelového systému (Stable-Sipe-System), technologie bočnic s tichým efektem Silent Sidewall a leštěných drážek.
Nokian WR A3 přináší extrémní záběr a výborné jízdní vlastnosti za jakéhokoliv počasí, stabilní jízdní vlastnosti a dobrá ovladatelnost vozidla i při vyšších rychlostech, úporu paliva, ohleduplnost vůči životnímu prostředí a nízký valivý odpor. Starají se o to inovativní technologie: směs s řepkovým olejem (Cryogenic Canola Compound), nanobáze, 3D samoblokující lamely (3D Lock Sipe), dezén drážek s tichým efektem (Silent Groove Design), technologie bočnic s tichým efektem Silent Sidewall a hlazených drážek.
Obě nové zimní pneumatiky Nokian disponují ukazatelem zimní bezpečnosti (Winter Safety Indicator, WSI) se symbolem sněhové vločky a indikátorem opotřebení (Driving Safety Indicator, DSI).
Rozsáhlá nabídka pneumatik Nokian WR zahrnuje rozměry od 13\" do 20\" pro rychlostní třídy T až W (190 – 270 km/h). Tyto novinky mezi zimními pneumatikami budou v Česku k dostání od podzimu 2011.
Inovace pro nejvyšší bezpečnost jízdy ohleduplné k životnímu prostředí a garantující nejvyšší komfort:
Směs s řepkovým olejem (Cryogenic Canola Compound). Směs pryže obsahuje inovační kombinaci řepkového oleje, přírodní pryže a siliky (Cryogenic Canola Compound), která optimalizuje záběr na zimní vozovce, na mokrém povrchu a odolnost vůči opotřebení při proměnlivých a především nízkých teplotách. Díky vysokému obsahu siliky ve směsi se snižuje valivý odpor a ve srovnání s tradičními konkurenčními produkty navíc spotřeba paliva a množství škodlivých emisí.
Odvádění rozbředlého sněhu (Slush Blower). Z drážek pneumatik jsou rozbředlý sníh a voda odváděny z kontaktní plochy mezi pneumatikou a vozovkou. Šikmé drážky v přední části dezénového bloku zesilují záběr na mokrém a zledovatělém povrchu.
Dezén Cool Touch Design. Vysoká míra lamelizace nesnižuje pevnost a tuhost dezénových bloků, proto je zaručen jejich spolehlivý záběr. Dezén Cool Touch Design minimalizuje tření z nechtěných pohybů lamel a vznik tepla. Menší valivý odpor šetří energii.
Stabilní lamelový systém (Stable-Sipe-System). Vzájemně zpevňuje dezénové bloky pneumatiky a zajišťuje tak tužší šípový profil. Výsledkem jsou lepší jízdní vlastnosti především na suché vozovce a přesnější ovladatelnost vozidla.
Nanobáze. Běhoun s mnohovrstevnatou stavbou má ve spodní části zesilující vrstvu založenou na nanobázi. Tato speciální pevnější stavba s menšími molekulami na nanotechnologické bázi zlepšuje přesnost ovládání pneumatiky při jízdě v zatáčkách, při změně jízdní stopy a při úhybných manévrech v extrémních situacích.
Dezén s drážkami s tichým efektem Silent Groove Design. Kulaté důlky ve stěnách podélných drážek, které připomínají vzorek profilu golfového míčku, ochlazují pneumatiku a snižují odpor vzduchu. Nová technologie zvyšuje odolnost pneumatiky a snižuje spotřebu paliva. Inovační dezén zajišťuje příjemně tichou jízdu. Otvory pohlcují hluk způsobený prouděním vzduchu, a zabraňují tak vzniku nepříjemného pískavého zvuku.
Technologie bočnic s tichým efektem Silent Sidewall. Oblast na bočnici pneumatiky, která přerušuje přenos hluku a vibrací běhounu. Tato technologie snižuje hlučnost a zvyšuje tak jízdní komfort.
3D samoblokující lamely (3D Lock Sipe). Dezénové bloky vnějšího ramene se při kontaktu s vozovkou vzájemně blokují, a stavba pneumatiky je proto odolnější. Bloky pryže a následně i lamely se tak při jízdě nemohou volně pohybovat a jsou chráněny před špatnými vlivy vozovky.
Leštěné drážky. Elegance ve službách funkčnosti: Rozbředlý sníh a voda jsou efektivně odváděny leštěnými centrálními i bočními drážkami.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz