name | autoweek.cz

Nejprodávanější Hyundai v Evropě slaví narozeniny

Nejprodávanější Hyundai v Evropě slaví narozeniny

24.07.2009 | Antonín Matějka | Tiskové zprávy

Hyundai i30, historicky nejprodávanější model Hyundai v Evropě, oslavuje druhé narozeniny. Od uvedení na trh v červenci 2007 bylo celkově prodáno již více než 130 000 hatchbacků i30 a kombi i30 CW.

V letošním roce bylo doposud dodáno evropským zákazníkům více než 43 000 vozů modelu i30. To je navzdory všeobecnému poklesu ekonomiky, během prvních šesti měsíců 2009, v porovnání se stejným obdobím loňského roku, rekordní nárůst o 15 %.

„Obrovský úspěch modelové řady i30 je výsledkem strategie značky Hyundai vyvíjet vozy, které splňují specifické požadavky evropských zákazníků,\" poznamenal Allan Rushforth, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe. „Během pouhých dvou let od uvedení na trh se model i30 vypracoval díky svému elegantnímu designu, bohaté výbavě a ‚evropským\' jízdním vlastnostem do postavení významného konkurenta v evropském segmentu C.\"

„V současné hospodářské situaci je rovněž důležité, že i30 nabízí vysokou úroveň kvality a spolehlivosti za dostupnou cenu, takže se pro tento vůz rozhoduje stále větší počet soukromých i firemních zákazníků. Tyto klíčové vlastnosti odpovídají našemu sloganu ‚True Quality Matters\', (na kvalitě opravdu záleží)\" dodal Rushforth.


Kromě toho, že se model i30 stal nejprodávanějším vozem značky Hyundai v Evropě, zaznamenal tento vůz celou řadu významných ‚prvenství\'. Je to například první Hyundai vyráběný v Evropě; první Hyundai, který získal pětihvězdičkové hodnocení v testech bezpečnosti Euro NCAP; a první Hyundai představený v rámci ekologické iniciativy Blue DriveTM (Stop&Go). Právě díky Blue DriveTM uvede značka Hyundai na trh, postupně i v dalších modelech svého výrobního programu, celou řadu technologií, zaměřených na snižování podílu emisí a na nižší spotřebu paliva.

Design, konstrukce a výroba vozů i30 je přizpůsobena specifickým potřebám evropských zákazníků, kteří tak mají na výběr z široké palety motorů, v níž nechybí ani dva velmi moderní, výkonné a ‚čisté´ turbodiesely. Nový, velmi konkurenceschopný motor 1.6 CRDi se již zařadil mezi nejoblíbenější jednotky v nabídce modelové řady i30, neboť poskytuje solidní výkon 85 kW/116 k, zatímco hodnota emisí CO2 jen 118 g/km zaručuje v mnoha evropských zemích zvýhodněné zdanění.

Ekologické zaměření značky Hyundai podtrhuje model i30 Stop&Go, který rozšířil modelovou řadu i30 letos na jaře. Inovativní systém ‚Integrated Stop and Go\' (ISG) se podílí na snížení spotřeby paliva modelu i30 Stop&Go v kombinovaném cyklu o 7 % a emisí CO2 o 10 g/km. Systém ISG automaticky vypíná motor u stojícího vozu, čímž lze snížit emise při jízdě v málo plynulém provozu až o 15 %.

Za připomenutí stojí i skutečnost, že Hyundai je jediným velkosériovým výrobcem, který během prvních šesti měsíců roku 2009 výrazně zvýšil svůj tržní podíl v Evropě. Úspěch značky Hyundai podporuje i nový výrobní závod v České republice, neboť zajišťuje spolehlivé dodávky všech modelů i30 do evropské prodejní sítě Hyundai.

 


Ocenění, která Hyundai i30 získal v Evropě od svého uvedení na trh*
2009

 

Nejlepší rodinný vůz s cenou pod £12 000 / časopis What Car? / Velká Británie
Nejlepší koupě pro jízdu s přívěsem / internetové stránky Bilpriser / Dánsko
Nejlepší koupě v segmentu / internetové stránky Bilpriser / Dánsko

 

2008

 

Nejlepší vůz segmentu C / Zlaté vavříny od zákazníků / Polsko
Auto roku / Firmenauto / Německo (2. místo)
Auto roku / ABC Newspapers / Španělsko
2007
Zlatý volant / Bild am Sonntag / Německo (3. místo)
Nejnižší provozní náklady v segmentu C / Centre of Automotive / Německo
Městské auto roku / časopis Your Style / Polsko

*13 dalších ocenění získal v ostatních světových regionech