name | autoweek.cz
Nejvýkonnější ID. Buzz je GTX
21.03.2024 | Vladimír Rybecký | Doprava
Značka Volkswagen Užitkové vozy předala v roce 2023 zákazníkům 409 400 vozidel, což znamenalo meziroční nárůst o 25 %. K pozitivnímu vývoji přitom došlo u všech modelů značky a ve všech regionech.
Volkswagen Užitkové vozy předal v roce 2023 zákazníkům 409 400 vozidel, což znamenalo meziroční nárůst o 25 %. Čtyřnásobně se zvýšil celkový počet předaných elektromobilů na 29 300 vozů. Ty měly na celkovém počtu dodaných vozů podíl 7,1 %. Volkswagen Užitkové vozy potřetí v řadě výrazně zvýšil svůj roční hospodářský výsledek a s 873 miliony eur (v předchozím roce: 529 milionů eur) dosáhl rekordní provozní zisk. Tržby vzrostly meziročně o 30 % na 15,3 miliardy eur (v předchozím roce: 11,5 miliardy eur). Divize lehkých užitkových vozů z Hannoveru dosáhla provozní ziskovou marži 5,7 % (v předchozím roce: 4,6 %).
Předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy Carsten Intra pro letošní rok ohlásil mnoho nových modelů. V roce 2024 oslaví světovou premiéru nový Transporter a nová California a téměř všechny ostatní modely čeká výrazná modernizace. V průběhu výroční tiskové konference byl navíc v rámci digitální světové premiéry představen nový model ID. Buzz GTX.
Nejvýkonnější je GTX
U Volkswagenu znamenají tři písmena GTX nejsportovnější verzi elektromobilů. A ID. Buzz tomu odpovídá výkonem 250 kW (340 k) a pohonem všech kol 4Motion díky elektromotorům na přední i zadní nápravě. Elektricky poháněný minibus tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Na výběr budou dvě velikosti akumulátorů a dvě délky rozvoru. Pro krátký rozvor má akumulátor kapacitu 84 kWh (použitelných: 79 kWh) a lze jej nabíjet výkonem 185 kW, zatímco pro prodloužený má 91 kWh (použitelných 86 kWh) a nabíjecí výkon dokonce až 200 kW.
Stejně jako ostatní elektrobusy z Hannoveru lze i GTX objednat s pěti, šesti nebo sedmi sedadly. Sportovní minibus se má začít prodávat v druhé polovině roku.
Rodina vozidel SPACE pro segment lehkých užitkových vozů
Carsten Intra prozradil také plány přesahující hranice aktuálního desetiletí, které zahrnují vývoj rodiny vozidel SPACE. Volkswagen Užitkové vozy na základě koncernové platformy SSP vyvine vlastní platformu pro lehké užitkové vozy segmentů B a C koncipované pro přepravu osob i nákladu. Budou se vyrábět ve všech třech výrobních závodech značky v Německu a Polsku, a zaručí tak jejich vytížení.
„Prvním vozem z rodiny SPACE bude zcela elektrický Crafter, který byl měl začít sjíždět z montážní linky v roce 2028. Pro všechny ostatní modely z této rodiny platí, že se bude jednat výhradně o vozidla se zcela elektrickým pohonem,“ vysvětlil Carsten Intra.
Vývoj autonomní jízdy probíhá podle plánu
O mobilní budoucnost jde také v oblasti autonomní jízdy. Volkswagen Užitkové vozy nese v koncernu VW odpovědnost za vývoj a využití řešení pro poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS a Taas – Mobility/Transport as a Service). Testy v Mnichově, Austinu (Texas, USA) a Hamburku s předsériovým prototypem ID. Buzz s funkcí autonomní jízdy probíhají podle plánu. Letos jsou v plánu první zkušební jízdy se zákazníky, které zajistí poskytovatel služeb pro mobilitu MOIA v Hamburku.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz