name | autoweek.cz

Netradiční elektromobil Peugeot E-408

Netradiční elektromobil Peugeot E-408

04.10.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Peugeot rozšiřuje svou elektrifikovanou nabídku o elektricky poháněnou verzi E-408. Tato nová verze navazuje na plug-in hybridní model 408. Nový Peugeot E-408 přináší nekonvenční crossover se siluetou fastback, délkou 469 cm a dojezdem až 453 km za zajímavou cenu od 909 000 Kč.

Peugeot 408 se svým vzhledem vymyká zažitým pravidlům kompaktního segmentu. Peugeot s tímto modelem přinesl do segmentu C dynamickou siluetu fastback, ovšem s vyšší světlou výškou a s vyšší pozici při řízení. Nyní přichází Peugeot E-408 s plně elektrickým pohonem o výkonu 157 kW (210 k).

 

Efektivita a prostornost

Mřížka chladiče v barvě karoserie je typickým znakem elektrifikované modelové řady Peugeot. Doplňují ji velmi štíhlé přední světlomety LED Matrix. Zvláštní pozornost byla věnována aerodynamice. Konstruktéři se zaměřili na nárazníky, přívod vzduchu v přední části, rovný spodní kryt podvozku a kryty kol, což snižuje spotřebu energie a prodlužuje dojezd.

 

Peugeot E-408 využívá multienergetickou platformu E-EMP2 (Efficient Modular Platform), která umožňuje plnou elektrifikaci, aniž by to bylo na úkor prostornosti interiéru. Akumulátor je umístěn pod podlahou mezi koly, čímž se zachová prostornost interiéru. Snížení těžiště navíc přispívá k jistějším jízdním vlastnostem, přičemž mimořádnou stabilitu podtrhuje široký rozchod kol - 159 cm vpředu a 160 cm vzadu.

 

Peugeot E-408 je dlouhý 4687 mm. Díky dlouhému rozvoru 2787 mm je nejprostornějším osobním modelem značky z hlediska místa na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má objem 468 l, po sklopení opěradel zadních sedadel až 1542 l. V této konfiguraci lze do vozu naložit předmět o délce až 189 cm.

 

Elektrický pohon

Peugeot E-408 pohání synchronní elektromotor s permanentními magnety. Poskytuje výkon 157 kW (210 k) a s točivý moment 345 N.m. Vyrábí ve Francii v Trémery ve společném podniku Stellantis–Nidec. Reduktor, který je s motorem spojen, vyrábí skupina Stellantis ve Valenciennes ve Francii.

 

Vysokonapěťový akumulátor BYD s 18 moduly NMC 811 (80 % nikl, 10 % mangan a 10 % kobalt) má využitelnou kapacitu 58,2 kWh pro dojezd 453 km. Pomocí páček za kompaktním volantem může řidič snadno využívat rekuperační brzdění ve třech úrovních, přičemž poslední dvě nejúčinnější úrovně automaticky rozsvítí zadní brzdová světla. Řidiči si mohou vybrat ze tří jízdních režimů. Normal má k dispozici výkon 140 kW (190 k) a točivý moment 300 N.m. Pro maximální výkon je k dispozici režim Sport se 157 kW (210 k) a 345 N.m a režim Eco se 125 kW (170 k) a 270 N.m upřednostňuje dojezd.

 

Pro nabíjení stejnosměrným proudem lze využít výkon až 120 kW. Pro optimalizaci nabíjení může řidič na centrálním displeji vozu naprogramovat dolní a horní hodnotu nabíjení, například od minimálního nabití 20 % do maximálního 80 %.

 

Nová podoba i-Cockpitu

Peugeot i-Cockpit kombinuje kompaktní volant a digitální přístrojový panel tvořený 10“ digitálním displejem umístěným ve výšce očí těsně nad volantem. Centrální HD displej 10“ ovládá systém Peugeot i-Connect Advanced, který je standardní výbavou. Nabízí vysoce efektivní on-line navigaci TomTom s aktualizací Over the air. Navigace zahrnuje funkci Trip Planner, která optimalizuje plánování trasy tak, aby se maximalizoval dojezd vozu a zefektivnilo dobíjení. Pro výpočet ideální trasy systém zohledňuje celou řadu informací, včetně vzdálenosti, kterou je třeba ujet, úrovně nabití akumulátoru na začátku cesty a požadovanou úroveň nabití při příjezdu. Bere v úvahu rychlost vozu, spotřebu energie, provoz, typ silnice, stoupání resp. klesání a samozřejmě dostupnost nabíjecích stanic.

 

Pod centrálním displejem je pět dotykových konfigurovatelných ovladačů i-Toggles pro nastavení klimatizace, telefonního kontaktu, rozhlasové stanice, spuštění aplikace atd. Každý řidič si může vytvořit vlastní uspořádání, přičemž lze do paměti uložit až osm různých profilů. Stejně jako všechny vozy Peugeot nejnovější generace je i E-408 standardně vybaven umělou inteligencí ChatGPT, která prostřednictvím hlasového ovládání reaguje na požadavky uživatele. Dalším pomocníkem je aplikace MyPeugeot pro chytré telefony, která umožňuje ovládání a kontrolu mnoha funkcí na dálku.

 

Pro komfortní cestování

Nový Peugeot E-408 je standardně vybaven tepelným čerpadlem, vyhřívaným volantem a vyhřívanými sedadly. Sportovně tvarovaná přední sedadla získala označení AGR (Aktion für Gesunder Rücken).  Pro zajištění zdravé atmosféry v interiéru může být Peugeot E-408 vybaven systémem AQS (Air Quality System), který monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do prostoru pro cestující a v případě potřeby automaticky aktivuje recyklaci. U verze GT je za příplatek k dispozici i systém úpravy vzduchu Clean Cabin, který filtruje znečišťující plyny a částice.

 

Peugeot E-408 se vyrábí ve francouzském Mulhouse a lze jej už objednávat s akční cenou začínající na 909 000 Kč.

 

Hybridní verze Peugeotu 408

Peugeot 408 se nabízí také s plug-in hybridním pohonem Plug-In Hybrid 225 e-EAT8 kombinujícím zážehový motor 1,6 l s výkonem 132 kW (180 k) a elektromotor s výkonem 81 kW napájený akumulátorem s kapacitou 12,4 kWh umožňující dojezd na elektrický pohon 95 km. Nabídku pohonů završuje mild-hybridní 48 V Hybrid 145 e-DCS6 se zážehovým motorem 1,2 l s výkonem 145 k (100 kW) a šestistupňovou automatickou převodovkou e-DCS6. V této verzi má zavazadlový prostor objem 536 l resp. až 1611 l.

 

Foto: Vladimír Rybecký