name | autoweek.cz

Nezávislé servisy chtějí mít podíl na svolávací akci VW

Nezávislé servisy chtějí mít podíl na svolávací akci VW

19.10.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Také nezávislé servisy v Německu se chtějí podílet na svolávací akci Volkswagenu. Nezávislé servisy by měly mít podíl na svolávání několika milionů automobilů koncernu Volkswagen. Nejde přitom jen o jednorázové příjmy.
Největší svolávací akce v historii Volkswagenu by měla také nezávislým servisům umožnit podílet se během roku 2016 na úpravách dotčených vozidel značek Audi, Seat, Škoda a Volkswagen. Alespoň v Německu už na tom začali jejich představitelé pracovat.
 
„Pokud jde pouze o zájem spokojenosti zákazníků, pak by to Volkswagen měl umožnit,“ prohlásil Manfred Kaufhold ze Spolkového svazu nezávislých víceznačkových autoservisů BVFMW e.V. Při řešení aféry s manipulací během měření emisí půjde jen v Německu o 2,4 milionu vozidel se vznětovými motory, a to už je opravdu velký byznys.
 
Mluvčí Volkswagen uvedl, že nejprve musí být prověřeno, které autoservisy mohou být touto akcí pověřeny. Tato prověrka bude zahrnovat nejen technické otázky, ale také následné sledování akce, na nějž bude dohlížet Spolkový úřad pro dopravu KBA. Jisté zatím je jen to, že stávající autorizované servisy koncernu dostanou pověření pro realizaci úprav přesně podle specifikace výrobce.
 
Nezávislé autoservisy se v této souvislosti obávají nejen diskriminace při zadávání mnoha milionů zakázek. Obávají se také ztráty dat o zákaznících, kteří navštěvují jejich provozovny. Tato data by následně mohla být použita pro zasílání propagačních informací, jako je například upozornění na blížící se předepsanou prohlídku.
 
Podle Kaufholda naprostá většina majitelů nových automobilů po třech letech v Německu přechází k nezávislým autoservisům a již nikdy nevyhledává služby dealerů.
 
Vzhledem k obrovskému počtu postižených vozidel hrozí narušení pravidel hospodářské soutěže, napsali představitelé nezávislých autoopraven představenstvu Volkswagenu. Čistě aritmeticky připadne na každého z 2173 smluvních partnerů Volkswagenu v Německu kolem 1100 vozů s motory TDI vyžadujícími úpravu softwaru případně výměnu některých komponent.