name | autoweek.cz

Nichols Cars N1A ICON 88 ve stopách legend
20.08.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Během prestižní akce Monterey Car Week na soutěži elegance v Pebble Beach v USA debutoval vůz Nichols Cars N1A ve specifikaci ICON 88 vytvořený legendárním designérem formule 1 Stevem Nicholsem. Lehký britský supersport byl inspirován vozy Can-Am.
S prvním zákaznickým vozem N1A debutovala Nichols Cars v USA v Pebble Beach. Úvodní série Nichols N1A, představená ve specifikaci ICON 88, spojuje inspiraci závodními vozy Can-Am z 60. let s nejmodernějšími materiály a konstrukcí.
Společnost Nichols Cars, založená v roce 2017 Stevem Nicholsem a generálním ředitelem Johnem Minettem, byla vytvořena s cílem vytvořit emotivní a nadčasový vůz pro řidiče. S celkovou produkcí modelu N1A 100 vozů a pouhými 15 kusy řady ICON 88 bude jedním z nejexkluzivnějších britských sportovních vozů desetiletí. Steve Nichols k tomu řekl: „N1A, a zejména ICON 88, je vyvrcholením všeho, co jsem se naučil v závodech a inženýrství. Spojuje zvláštnosti a vzrušení z velkých vozů minulosti s technologií a přesností dneška, a vytváří tak něco skutečně speciálního.“
Bude vyrobeno pouze 15 modelů ICON 88, každý individuálně upravený na památku jednoho z 15 vítězství v Grand Prix McLarenu MP4/4, jednoho z nejdominantnějších vozů formule 1 všech dob, který navrhl Steve Nichols v roce 1988 pro Ayrtona Sennu a Alaina Prosta.
Plynulá silueta vozu N1A je inspirovaná prvním McLarenem M1A z roku 1964, ale zároveň je veskrze moderní. Karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken s příměsí grafenu, což je typické pro současnou formuli 1. To jí dodává výjimečnou tuhost a pevnost při nízké hmotnosti. Vývoj v aerodynamickém tunelu MIRA zajistil rovnováhu mezi nízkým odporem vzduchu a velkým přítlakem při zachování čistoty tvarů vozu. V nejvyšší výbavě má N1A hmotnost jen 900 kg.
Podvozek s ručně vyrobeným nezávislým zavěšením, dvojitými příčnými rameny, stabilizátory a vícepístkovými brzdami je v harmonii s pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 na 19“ předních a 20“ zadních kolech pro nefiltrovaný zážitek z jízdy, který odměňuje dovednosti a angažovanost.
Asistenční systémy jsou záměrně omezeny, aby se zachovala čistota zážitku, nicméně kontrola trakce je standardní součástí výbavy, zatímco ABS nebo posilovač řízení jsou k dispozici pouze za příplatek.
Kokpit odráží minimalismus závodního vozu a zároveň nabízí zakázkové řemeslné zpracování. Řadicí páka, klasické analogové přístroje a hliníkové spínače vytvářejí spojení se zlatým věkem závodů.
Motor je ručně vyrobený nepřeplňovaný V8 7,0 l. Vychází z bloku GM LS3 ale je rozsáhle přepracovaný s ocelovými vložkami, zakázkovými písty a ojnicemi, systémem suché klikové skříně a škrticími klapkami ovládanými systémem drive-by-wire. Poskytuje výkon 478 kW (650 k) pro poměr výkonu a hmotnosti 720 k/t. Převodovka je šestirychlostní přímo řazená vyvinutá společností Nichols.
Foto: Nichols Cars
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz