name | autoweek.cz

Nio bude na nových trzích v EU auta pouze pronajímat

Nio bude na nových trzích v EU auta pouze pronajímat

10.10.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Čínský výrobce elektromobilů Nio bude při svém uvedení na čtyři evropské trhy v tomto roce svá auta pouze pronajímat.

Další čínská automobilka Nio se připravuje na trhy v Německu, Nizozemsku, Švédsku a Dánsku. Namísto tradičního prodeje ale plánuje provozovat tam svá zastoupení na základě firemního leasingu a modelu předplatného, v jehož rámci nabídne tři modely dostupné v Číně – ET7, ET5 a EL7, přičemž ten druhý byl pro Evropu přejmenován ze svého čínského názvu ES7 kvůli sporu s Audi. Uživatelé si budou moci pronajmout vůz s 75 GWh akumulátorem za 1199 až 1295 eur (29 370 až 31 722 Kč) měsíčně v závislosti na délce předplatného.

 

V plánu je nekonvenční krok, který zákazníkům umožní, aby si akumulátor - nejdražší část elektromobilu - jen pronajímali a ne kupovali jako součást vozidla. Namísto dobíjení doma mohou majitelé elektromobilů Nio zajet do stanice pro výměnu akumulátorů, kde si během několika minut nechají nainstalovat nový aby ušetřili čas.

 

„Nebudeme auta prodávat,“ řekl generální ředitel William Li v novém showroomu Nio House v centru Berlína, prvním z devíti nových klubů, které se letos otevřou pro fanoušky značky Nio v Evropě. „Výhodou našeho podnikání s oddělováním auta od akumulátoru je, že můžeme dosáhnout návratnost z objemu produkce pro akumulátory rychleji než pro auta,“ řekl Li.

 

V plánu je do konce příštího roku nainstalovat v Evropě nejméně 120 stanic pro výměnu akumulátorů. Není to ani tak otázka finančních investic, ale času a především byrokratické překážky, které je k tomu zapotřebí překonat. Společnost Nio před měsícem otevřela svůj první závod na výrobu výměnných stanic v Maďarsku a zvažuje výrobu akumulátorů v regionu jakmile její prodej v Evropě dosáhne ekvivalent 10 GWh. „Z dlouhodobého hlediska věříme, že každá špičková společnost v automobilovém průmyslu bude mít brzy vlastní výrobu akumulátorů,“ řekl Li. V Číně, kde již byl tento limit splněn, pracuje tým 700 lidí na vlastní výrobě akumulátorů. Zatím ale Nio hledá další partnery kromě svého současného dodavatele CATL s cílem zajistit nová partnerství v příštím roce.

 

Nio od zahájení výroby v roce 2018 už v Číně a Norsku prodalo 250 000 vozidel. Výroba v automobilce  JAC dosud funguje na zakázku, což umožňuje vytvářet produkty na míru pro zákazníky a udržovat nízké zásoby. Nio se chce držet přímého prodeje na stávajících trzích částečně kvůli méně atraktivnímu zdanění předplatitelských modelů v Norsku a omezením týkajícím se získávání nových evidenčních značek v Číně.