name | autoweek.cz

Nová Škoda Superb na začátku nové éry

Nová Škoda Superb na začátku nové éry

18.02.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nová Škoda Superb přináší špičkovou úroveň komfortu s mimořádným prostorem převyšující standardy střední třídy. Současně přichází s novým emocionálním designem. Využití platformy MQB umožnilo dosažení maximální bezpečnost i hospodárnost. Prodej bude zahájen v červnu.
Třetí generace modelu Superb navazuje na úspěšnou historii vrcholného modelu značky Škoda. Dosud bylo zákazníkům dodáno více než 700 000 vozů Superb první a druhé generace. 

Nejprodávanější vozy střední třídy v Evropě v roce 2014
1. Volkswagen Passat 152 357
2. Opel Insignia 92 587
3. Škoda Superb 45 717
4. Ford Mondeo 45 241
5. Peugeot 508 41 651
6. Mazda6 30 907
7. Toyota Avensis 28 445
8. Hyundai i40 24 971
Zdroj: Automotive News Europe/JATO

Superb svým novým designem dokazuje emocionální sílu značky, ale současně vytváří dojem exkluzivity v míře dosud u značky Škoda nevídané. Přitom novinka přináší ještě vyšší funkčnost a bezkonkurenční prostornost.
 
Oproti předchozí generaci se nabídka prostoru v novém modelu Superb ještě vylepšila. Řidič a spolujezdec mají o 39 mm větší šířku ve výšce loktů a více místa nad hlavou. Na zadních sedadlech je prostor před koleny (157 mm) a nad sedákem (980 mm) výrazně větší než u kteréhokoli jiného modelu v tomto segmentu. Šířka ve výšce loktů na zadních sedadlech vzrostla o 69 mm.
 
Nejlepší hodnotu v segmentu nabízí zavazadlový prostor s objemem 625 l, což je o 30 l více než u druhé generace. Nové je elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, které lze doplnit o tzv. virtuální pedál, obojí funkčně propojené se systémem automatického zamykání a startování KESSY.
 
Nově vyvinutý podvozek má přední nápravu typu MacPherson a víceprvkovou zadní nápravu. Součástí standardní výbavy je funkce elektronické uzávěrky diferenciálu XDS+. Jako první model značky nabízí nová Škoda Superb adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control (DCC) včetně volby jízdního profilu Driving Mode Select.
 
Nová Škoda Superb je vybavena přeplňovanými motory s přímým vstřikováním paliva na bázi modulové koncepce MQB. Zákazníci si mohou vybrat mezi pěti zážehovými motory TSI a třemi vznětovými se vstřikováním Common rail. Všechny splňují emisní normu Euro 6 a jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. S výjimkou základního zážehového motoru jsou pro všechny motory k dispozici i moderní dvouspojkové převodovky DSG. Čtveřice motorů je v nabídce i s nejvyspělejší variantou pohonu všech kol se spojkou Haldex 5. generace.

Nový Superb disponuje nejnovější generací systému Park Assist pro automatické parkování a vyjíždění. Poprvé je tento vůz vybaven také zadní parkovací kamerou (Rear View Camera). Klasickou ruční brzdu nahrazuje standardně dodávaná elektrická parkovací brzda.

Zákazníci si mohou vybrat mezi čtyřmi novými infotainment systémy na bázi řady zařízení MIB (Modularer Infotainment-Baukasten — modulární stavebnice infotainment systémů) koncernu Volkswagen. Vrcholná verze Columbus disponuje na přání novým integrovaným vysokorychlostním internetovým připojením na bázi standardu LTE. Ve voze značky Škoda se jedná o významnou premiéru.
 
Superb je poprvé možné propojit s chytrým telefonem a ovládat vybrané aplikace přes displej infotainment systému. SmartLink zahrnuje rozhraní MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Rozhraní SmartGate, vyvinuté ve společnosti Škoda Auto, umožňuje odesílat vybraná data o vozidle do vlastních aplikací v chytrém telefonu a následně je využívat. S novou aplikací Škoda Media Command a Wi-Fi modulem, integrovaným v systému Columbus, mohou cestující poprvé obsluhovat infotainment systém i ze zadních sedadel. Sound System Canton se dvanácti reproduktory a výkonem 610 wattů promění nový Superb v koncertní sál na čtyřech kolech.

Hmotnost vozu  byla snížena až o 75 kg, vylepšena byla také aerodynamika. Díky tomu nový Superb nabízí až o 30 % nižší spotřebu a emise CO2. Varianta GreenLine má spotřebu pouhých 3,7 l/100 km a emise 95 g CO2 /km. Na skvělé jízdní dynamice se významnou měrou podílí až o 20 % vyšší výkon motoru, karoserie se sníženým odporem vzduchu a nižší hmotnost vozu.
 
Nový Superb je standardně vybaven systémem elektronické kontroly stability ESC s multikolizní brzdou, systémem Front Assist s funkcí nouzové brzdy City, sedmi airbagy a bezpečnostními hlavovými opěrkami. Na přání může být vůz vybaven také zadními bočními airbagy.

Na přání může být nový Superb vybaven řadou asistenčních systémů. Adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) udržuje vůz v bezpečné vzdálenosti od vozů jedoucích před ním. Rozšířená funkce Crew Protect Assist připraví vůz a jeho posádku na hrozící nehodu. S udržením vozu v jízdním pruhu pomáhá systém Lane Assist. Systém Traffic Jam Assist, který je pro značku Škoda novinkou, zvyšuje bezpečnost při jízdě v koloně a dopravních zácpách. Není-li řidič náhle schopen jízdy, nový systém Emergency Assist vůz automaticky zabrzdí až do úplného zastavení.
 
Zcela nový systém Blind Spot Detect pomáhá řidiči při přejíždění z pruhu do pruhu díky varování před vozidly, která se nacházejí v mrtvém úhlu zpětného zrcátka. Součástí systému Blind Spot Detect je funkce Rear Traffic Alert pro vyjíždění z příčného parkovacího místa, která se u značky Škoda objevuje poprvé. Driver Alert sleduje bdělost řidiče, varuje před hrozící únavou a snaží se jí předejít navržením přestávky při řízení. Systém Travel Assist s rozpoznáváním dopravních značek, který je pro model Škoda Superb k dispozici poprvé, řidiče průběžně informuje o aktuálním dopravním značení.
 
Přední světlomety vozu jsou vybaveny buď halogenovými žárovkami, nebo bi-xenonovými výbojkami a funkcí AFS a LED svítilnami pro denní svícení. Na přání dodávaný asistent dálkových světel (Light Assist) automaticky přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly. K dispozici je také zcela nový systém Smart Light Assist s dynamickým odstíněním dálkových světel. Na zádi nové generace modelu Superb standardně svítí výrazné LED svítilny, v nárazníku je umístěna navíc dvojice úzkých odrazek.
Link na video je zde...