name | autoweek.cz
Nová Toyota C-HR+ už má své české ceny
01.12.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Toyota na českém trhu zahájila předprodej zcela nového elektromobilu C-HR+. Jde o nejvýkonnější model v rámci evropské nabídky Toyoty.
Přestože je nový čistě elektrický automobil inspirován stávajícím vozem Toyota C-HR, kterého se dosud prodalo více než milion kusů, C-HR+ je zcela samostatný model postavený na stavebnicové platformě Toyota e-TNGA pro elektromobily. Po technické stránce vychází z elektromobilu bZ4X, používá stejné komponenty pohonu a také přední část karoserie je shodná.
Toyota C-HR+ je kompaktní SUV-kupé, resp. fastback. Díky odlišné platformě má delší rozvor než hybridní verze. Při délce 4520 mm (hybridní C-HR je dlouhá 4362 mm) má rozvor náprav 2750 mm (hybrid 2640 mm), takže nabízí prostornější kabinu s dostatkem místa i na zadních sedadlech. Delší zadní převis zvyšuje objem zavazadlového prostoru na 416 l (hybridní verze má 364 l).
Elektrická verze má optimalizovanou aerodynamiku v detailech i tvarováním ploch karoserie pro eliminaci zavíření proudu vzduchu. Výsledkem jsou mimořádně vynikající aerodynamické parametry, což se projevuje významným prodloužením dojezdu v porovnání s modelem bZ4X.
Štíhlý přístrojový panel je umístěn nad volantem v zorném poli řidiče ve stylu i-Cockpitu vozů Peugeot. Standardem je 14“ displej multimediálního systému doplněný tlačítky a otočnými ovladači opět jako ve voze bZ4X. Cloudová navigace má aktualizaci na 4 roky v ceně vozu.
O pohon se starají nápravy e-Axle se zabudovanými trakčními elektromotory. Vůz je k dostání se dvěma variantami akumulátorů. Základní pohonná jednotka s pohonem předních kol má výkon 123 kW (167 k) a točivý moment 269 N.m. Akumulátor o kapacitě 57,7 kWh zajišťuje dojezd až 456 km.
Akumulátor s kapacitou 77 kWh je k dispozici pro vozy Long Range s pohonem předních nebo všech kol. Verze s pohonem předních kol (FWD) má výkon 167 kW (227 k) a nabízí dojezd přes 600 km. Varianta s pohonem všech kol AWD dosahuje výkon systému 254 kW (345 k), točivý moment 438 N.m a má maximální dojezd 505 km. Verze Long Range umožňují i tažení přívěsu o hmotnosti až 750 kg (FWD) resp. 1000 kg (AWD). Rekuperace se reguluje páčkami pod volantem ve čtyřech stupních. Stejnosměrné (DC) nabíjení lze výkonem až 180 kW a vozy nejvyšší výbavy budou umožňovat nabíjení střídavým proudem výkonem až 22 kW,
Základní cena nového modelu s pohonem předních kol a výbavou Style (od té se očekává 50 % objemu prodeje) začíná na 999 000 Kč. Varianta s pohonem všech kol a výbavou Executive startuje na 1 294 000 Kč. Nejvyšší výbava Executive s paketem VIP pro zájemce o prémiové vozy je v ceníku za 1 334 000 Kč. Záruka na akumulátor je na 10 let pro udržení kapacity minimálně 70 %.
Hned pro spuštění předprodeje si Toyota připravila akční nabídku v podobě zvýhodnění 50 000 Kč a bonusem za výkup stávajícího vozu rovněž 50 000 Kč. Zároveň je pro prvních 200 zákazníků připraven wallbox zdarma.
Foto: V. Rybecký a Toyota
Výroba v Japonsku bude zahájena v lednu 2026 a první vozy pro zákazníky dorazí v dubnu.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz
