name | autoweek.cz

Nové Iveco Daily

Nové Iveco Daily

22.10.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Iveco představilo další stupeň evoluce dodávky Daily, která je v prodeji už 33 let. Za tu dobu se prodalo přes dva miliony vozidel této řady.

Nejvýznamnější inovace se týkají pohonných jednotek. Modernizací ale prošel i vnější design s vylepšenou aerodynamikou kabiny a zlepšeným prouděním vzduchu k motoru, což pozitivně ovlivňuje výkon i spotřebu paliva.

Zdokonalená ergonomie přináší více pohodlí při práci. Upravená dělící stěna mezi kabinou a nákladovým prostorem ve furgonech rozšířila možnosti nastavení sedadla řidiče, přibylo výškové nastavování volantu v rozsahu 45 mm, byl použit nový koncept umístění pedálů a pozice řadicí páky aby se snáz procházelo napříč kabinou. V interiéru se objevily nové plasty na přístrojové desce a zpřehlednila se grafika přístrojů.

Další novinkou je tzv. desmodromický typ klíče od dveří a zapalování, který poskytuje lepší ochranu interiéru i nákladu před zloději. Významným vylepšením je snížení hladiny hluku v kabině při běžném  provozu.

Daily nabízí více než 7000 kombinací podvozků, motorů a karosářských modifikací: verze pro dopravu zboží, cestujících i podvozky určené na dostavbu, a to vše v rozsahu celkových hmotností 3,2 až 7 t. Užitečné zatížení může být až do 4700 kg a hmotnost přívěsů do 3500 kg.

Na výběr je ze tří délek rozvoru, čtyř celkových délek a 3 vnitřních výšek u furgonu, což vytváří osm objemů nákladového prostoru od 7 do 17,2 m3. Devět motorů je v rozsazích výkonu 78 až 150 kW (106 až 205 k). Podvozky mohou mít sedm délek rozvoru pro karosářskou délka 3 až 6,2 m.

Na výběr je šest turbodieselů Euro 5, z nichž tři jsou 2,3 l (78 kW/106 k, 93 kW/126 k, 107 kW/146 k) a tři 3,0 l (107 kW/146 k, 125 kW/170 k, 150 kW/205 k). Novinkou je 3,0 l biturbo s výkonem 150 kW/205 HP a točivým momentem 470 N.m. Nabídku kompletují dva motory zvlášť ohleduplné k ovzduší (EEV): turbodiesel 3,0 l ve výkonových verzích 107 kW/146 k a 125 kW/170 k a 3,0 l na CNG se 103 kW/140 k. Motory 2,3 l mohou být od roku 2012 vybaveny systémem Start&Stop.

Přímo řazené převodovky jsou pěti- nebo šestirychlostní, doplňuje je robotizovaná pětirychlostní Agile, přičemž na výběr jsou různé převodové poměry.

K dispozici je systém ESP vč. ABS, EBD a ASR, regulace brzdícího účinku motoru MSR a adaptivní regulace brzdění v závislosti na rozložení nákladu LAC. Novými funkcemi jsou hydraulická kompenzace ztráty účinku brzd HFC, korekce klopného momentu a snížení rizika převrácení RMI & ROM a selektivní brzdění ke zlepšení stability vozidla s přívěsem TSM.

Nabídka telekomunikačních technologií zahrnuje i informačně-komunikační systémy Blue&Me a Blue&Me Fleet i navigační systém.