name | autoweek.cz

Nové kombi Peugeot 308 SW do prodeje

Nové kombi Peugeot 308 SW do prodeje

11.06.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Peugeot uvedl na český trh jeden ze svých klíčových modelů - kombi 308 SW. Přichází v době, kdy se značce na českém trhu daří.

Kombi na českém trhu kompaktních vozů představují okolo poloviny celkového prodeje, tedy víc než v jiných zemích (ve Francii je to 30 %, v celé Evropě kolem 10%). Nový 308 SW je tedy pro Peugeot velmi významným modelem.

Peugeot 308 SW přichází na trh s parametry a výbavou dosud odpovídajícím vozům střední třídy. Uchovává si všechny přednosti hatchbacku a přidává k nim mnohé navíc. Mj. se jedná o první model komunikující též v češtině.

 

Pro koho

Peugeot 308 SW je vozem určeným pro určitou životní etapu zákazníků, pro období, kdy potřebují praktický vůz poskytující jim prostor pro cestující i zavazadla a spolu s tím i flexibilitu. Přitom je zajímá poměr ceny a prostoru. Jejich vůz je pro ně znakem aktivního životního stylu.

Ať už jde o rodiny s dětmi nebo bezděčné páry majitelé těchto vozů najezdí každoročně nejvíc kilometrů v rámci celého segmentu nižší střední třídy. Vzhledem k tomu, že jde o aktivní lidi, jedná se o mladší, mnohem dynamičtější skupinu než dnes kupuje hatchbacky.

Z těchto znalostí u Peugeotu vycházeli při návrhu nové generace 308 SW. Nadčasový design je atraktivní mj. i díky tomu, že vznikal souběžně s hatchbackem. Nešlo tedy o dodatečnou úpravu.

 

Nová platforma

Nová generace je, stejně jako hatchback, až o 140 kg lehčí v porovnání se srovnatelnými verzemi stávající generace. Současně se snížilo těžiště.

Nová modulární platforma EMP2 přináší nové nápravy - pseudo Mc Pherson vepředu a s deformovatelnou příčkou vzadu. Nově umístěný zadní tlumič, který nyní prochází ramenem, účinněji zlepšuje komfort a chování vozu. Elektrický posilovač řízení má proměnlivý účinek. Zmenšil se i průměr otáčení o 40 cm na stopový průměr 11,2 m.

 

Velký prostor

Nová platforma umožnila prodloužit rozvor náprav proti hatchbacku o 11 cm a vytvořit tak mimořádně prostornou kabinu spolu s mimořádně velkým zavazadlovým prostorem, jedním z největších v tomto segmentu. Přístup k  zadním sedadlům se zlepšil širším otevíráním zadních dveří a posunem zadní lavice o 29 mm dozadu.

Zadní převis se prodloužil oproti hatchbacku o 22 cm. Díky tomu může nabídnout nadstandardní objem zavazadlového prostoru 556 l, resp. 1606 l po sklopení sedadel Magic Flat umožňujících snadnou manipulaci pomocí dvou tlačítek a poskytujících rovnou podlahu. Navíc je pod touto podlahou ještě prostor o objemu 54 l (pokud není použito náhradní kolo). Zavazadlový prostor je navíc díky kolejnicím zabudovaným v podlaze a kotvícími úchyty prakticky využitelný. Další předností je prostor, do něhož je možné v případě potřeby uložit kryt zavazadelníku.

 

Interiér a i-Cockpit

V interiéru samozřejmě najdeme nové uspořádání v souladu s konceptem Peugeot i-Cockpit - s menším průměrem volantu, vyvýšeným sdruženým přístrojem, umožňující odečítat informace bez nutnosti spustit oči ze silnice, kvalitní středová konzole a dotykového displeje 9,7“.

Pomocí displeje se ovládá klimatizace, podpůrné prvky řízení, multimédia, navigace, telefon, Peugeot Connect Apps a parametry vozu. Sedm tlačítek pro přímý přístup k funkcím velmi usnadňuje ovládání displeje. Informace se soustřeďují na dvou stránkách, které lze velmi snadno načíst.

Téměř úplná absence tlačítek v kombinaci s použitím vysoce kvalitních prémiových materiálů dodávají interiéru mimořádnou čistotu.

 

Pohonné jednotky

Zážehové motory Euro6 nejnovější generace mají rozsah výkonů 81-115 kW (130-155 k). Poprvé se představuje nový tříválcový zážehový motor PureTech 1,2 e-THP 130 k (96 kW) v přeplňované verzi s vysokotlakým přímým vstřikováním (200 bar) opatřený turbodmychadlem nové generace s  maximálním točivým momentem 230 N.m při 1750/min. Tento nový motor snížil spotřebu paliva a emise CO2 až o 21 % v porovnání s motory se stejným výkonem.

Zážehové motory Pure Tech, které PSA vyrábí ve Francii v  Trémery a Douvrinu v počtu 320 000 kusů ročně, se nabízejí v nepřeplňované i přeplňované podobě.

Turbodiesely dosahují výkony 68-110 kW (92-150 k), přičemž nová verze 1,6l BlueHDi 120 k se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou vykazuje spotřebu v kombinovaném režimu pouze 3,2 l/100 km, což je rekordem pro kombi nižší střední třídy.

Turbodiesely BlueHDi jsou vybaveny selektivní katalytickou redukcí SCR pro zachycování NOx, pracujícím s kapalinou AdBlue (tj. roztokem močoviny). Tyto turbodiesely tedy mohou být výkonnější, protože mohou produkovat větší množství oxidů dusíku, neboť ty se posléze eliminují. Nedlouho po uvedení vozu na trh budou k dispozici tři motory BlueHDi: 1,6 l BlueHDi 100 k, 1,6 l BlueHDi 120 k a 2,0 l BlueHDi 150 k.

Motor 2,0 l BlueHDi 150 k točivým momentem 370 N.m může být také spojen s automatickou šestirychlostní převodovkou Aisin 3. generace s technologií Quickshift.

 

Akční nabídka

Stejně jako u hatchbacku je v nabídce příplatkové výbavy Driver Assistance Pack, který má v  přední části zabudovaný radar, spojený s fungováním tří systémů: Aktivní tempomat, Distant Alert (varování před rizikem kolize) a automatické nouzové brzdění.

Peugeot 308 SW se vyrábí v historickém závodě Sochaux spolu s hatchbackem 308 a modely 3008 a 5008. Celkem by se zde mělo v roce 2015 vyrobit 230 000 vozů řady 308, z toho 70 000 kombi SW.

Zaváděcí cena za verzi Access s motorem 1,2 l Pure Tech 110 k MT5 je 397 000 Kč, s turbodieselem 1,6 HDi 92 k MT5 422 000 Kč. Peugeot na vůz poskytuje čtyřletou záruku (resp. na 80 000 km).