name | autoweek.cz

Nové pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6

Nové pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6

06.03.2022 | Vladimír Rybecký | Autoservis

Nejnovější pneumatiky rodiny Eagle F1 nabízejí jistotu, ale i vzrušení z jízdy. Nové technologie zlepšují užitné vlastnosti na suché vozovce, brzdný výkon za mokra a ovladatelnost. Technologie vyvinuté pro vozy s elektrickým pohonem snižují hlučnost a valivý odpor.
Přestože společnost Goodyear, stejně jako jiní velcí výrobci pneumatik, musí překonávat problémy s výrobní kapacitou a logistikou, představuje nejnovější přírůstek prémiové řady vysoce výkonných (UHP) pneumatik Eagle F1. Jde o druhý největší segment mezi prémiovými pneumatikami, který je dlouhodobě relativně stabilní z hlediska objemu prodeje. V segmentu UHP pneumatik dominují prémiové značky s podílem na trhu 64 %, zatímco střední třída výrobců zaujímá 22 % a nízkonákladové pneumatiky 14 %. Jde o segment, v němž 80 % zákazníků klade důraz na bezpečnost reprezentovanou především brzdnou dráhou na mokru, přilnavostí na mokru a brzdnou dráhou na suché vozovce.
 
Nové pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 6 těží z nových technologií, které zlepšují jejich užitné vlastnosti na suché vozovce, brzdný výkon a ovladatelnost za mokra, ale také vlastnosti potřebné pro možnost využití na vozidlech s elektrickým pohonem. Byly navrženy tak, aby splňovaly požadavky široké škály různých vozů - výkonných hatchbacků, kompaktních sportovních modelů, rodinných vozů, luxusních sedanů i sportovních kupé. Nabízejí řadu inovací odvozených z pneumatik Eagle F1 Asymmetric 5. Výsledkem jsou pneumatiky navržené tak, aby řidičům dodávaly jistotu a klid díky svým brzdným vlastnostem na mokré vozovce a ovladatelností, ale současně jim také nabídly vzrušení z jízdy díky vynikajícím užitným vlastnostem na suchém povrchu a sportovnímu duchu.
 
Eagle F1 Asymmetric 6 poskytují ještě lepší užitné vlastnosti za sucha zásluhou technologie Dry Contact Plus technology. Jsou opatřeny adaptivní styčnou plochou a zdokonaleným tvarem vnitřku pneumatiky, který se přizpůsobuje změnám zatížení. Za standardních jízdních podmínek kopíruje kontaktní plocha pneumatiky normální jízdní stopu, ale při náročných jízdních operacích se dokáže podle potřeby zvětšovat. Přizpůsobuje se stylu jízdy - to, že se může zvětšovat, přináší výhodu lepší přilnavosti a zpětné vazby v náročných situacích.
 
Díky technologii Wet Braking Pro technology svrchní směs pneumatik Eagle F1 Asymmetric 6 s novým komplexem pryskyřic umožňuje za mokra lepší mikrokontakt s povrchem vozovky, což má pro řidiče přínos v podobě lepší přilnavosti na vlhké nebo mokré vozovce. Goodyear tím v pneumatikách Eagle F1 Asymmetric 6 využil technologii vyvinutou původně pro velmi vysoce výkonné pneumatiky UUHP (Ultra High Performance) s cílem, aby pracovaly stejně dobře na závodní dráze jako na silnicích. V případě pneumatik Eagle F1 Asymmetric 6 technologie zvyšuje pružnost pneumatik tak, aby odpovídala nebo lépe odolávala stupni hrubosti povrchu vozovky. Komplex pryskyřic zvyšuje přilnavost pneumatik na silnici.
 
Eagle F1 Asymmetric 6 budou roku uvedeny na trh během prvního čtvrtletí nejprve ve 28 rozměrech, další velikosti budou přibývat v dalším průběhu roku. V lednu byly uvedeny na trh nejoblíbenější pneumatiky rozměru 17“ a 18“, během února a března se nabídka rozšiřuje o další pneumatiky v rozměrech 17“, 18“ a 19“. V dubnu přibydou i první 21“ pneumatiky nové řady. Do roku 2023 budou Eagle F1 Asymmetric 6 k dispozici v nejméně 65 rozměrech od 17“ do 22“. V běhu už je i zdlouhavý proces homologace nových pneumatik pro jejich použití v prvovýrobě.