name | autoweek.cz

Nové strukturované barvy Peugeotu 208

Nové strukturované barvy Peugeotu 208

31.03.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nový Peugeot 208 představuje ve světové premiéře dva výjimečné odstíny nové strukturované barvy pro sériové vozy.
Nový Peugeot 208 dorazí na evropský trh v červnu 2015. Ve světové premiéře uvede dvě zcela nové strukturované barvy Ice Grey a Ice SIlver, které jsou skutečně inovativní a velmi odlišné od tradičních verzí. Oba vzhledem i provedením velice originální odstíny karoserie budou v nabídce pro sériové vozy.

Tyto barvy karoserie nabízejí několik předností:
- Jsou výrazné a zvyšují hodnotu vozu, jejich matný a saténový vzhled zdůrazňuje linie a posiluje dynamiku nového Peugeotu 208. Barvy reagují výrazným způsobem na světlo a jeho proměny - na rozdíl od matných odstínů, které obvykle vyhlazují křivky a tlumí tvary
- Na dotek překvapivě lehce zrnitá struktura barev vyvolává dojem robustního a bezpečného vozu. Je odolnější a udržuje se snadněji než klasické matné odstíny. Je velice odolná proti drobnému poškrábání a dobře snáší časté mytí vysokotlakým proudem vody nebo v kartáčové myčce (bez použití vosku)
- Výrazné odstíny jsou často vyhrazeny pro malé série. Často se barva ručně nanáší, což je velice nákladné (cena až 6000 eur), zatímco strukturované barvy u nového modelu Peugeot 208 jsou ve světové premiéře použity již přímo v sériové výrobě a jsou cenově dostupné. Jejich cena se pohybuje na stejné cenové úrovni jako perleťové laky. V Evropě je jejich cena do 800 eur, v porovnání s metalickým lakem jde o navýšení o 180–200 eur.

Technicky jde o významný milník, o čemž svědčí i přihlášený mezinárodní patent. Použití těchto barev přímo ve výrobě v továrně Poissy ve Francii si vyžádalo téměř čtyři roky vývojové práce. Počáteční vrstvy (antikorozní úprava, základní vrstva a tónovaný základ) sice zůstávají stejné jako u klasické metalízy, ale inovace tkví ve složení a použití laku. Ten obsahuje částice vytvářející strukturu, ale také jemné částice oxidu křemičitého a mikrokuličky z polyamidu. Částice oxidu křemičitého v pryskyřici dodávají laku jeho matný vzhled, odolnost a zrnitost, zatímco polyamidové mikrokuličky zajišťují strukturu.

Vzhledem k tomu, že ochranné základní i povrchové vrstvy jsou stejné, může tentýž výrobní robot volit mezi klasickým a strukturovaným lakem. Tato inovace umožňuje větší flexibilitu ve výrobě, takže je tento typ úpravy dostupný pro všechny a za příznivou cenu.

Obě nové barvy ilustrují strategii značky Peugeot odlišit se a pokračovat v posunu směrem k luxusnějším verzím automobilů. Nový Peugeot 208 nabízí celkem 13 variant barevných odstínů a současně nabízí i originální nabídku osobních úprav exteriéru na míru.