name | autoweek.cz

Nový Ford Kuga přijíždí na evropské trhy

Nový Ford Kuga přijíždí na evropské trhy

14.12.2012 | Antonín Matějka | Aktuality

Novinka automobilky Ford nabízí celou řadu technických novinek včetně inteligentního pohonu všech kol se systémem Curve Control.

Nová Kuga je první vozem z ucelené řady modelů SUV, které se postupně objeví na evropských trzích. Následovat budou modely EcoSport (nalé SUV) a luxusní crossover Edge. V následujících šesti letech společnost plánuje prodat na starém kontinentu více než jeden milion automobilů typu SUV. Již v roce 2016 by se vozy této kategorie měly podílet na celkových prodejích Fordu v Evropě přibližně deseti procenty. Nový Ford Kuga se zařadí k nejúspornějším představitelům svého segmentu díky paletě pohonných jednotek, v níž se poprvé objeví zážehové motory řady EcoBoost. Spotřebu paliva zážehových motorizací se podařilo snížit o 25 procent, vznětové motory jsou úspornější o 10 procent. Nová Kuga se zážehovým motorem 1.6 EcoBoost o výkonu 110 kW a pohonem předních kol má kombinovanou spotřebu 6,6 l/100 km a emise CO2 154 g/km; u varianty s výkonem 134 kW a pohonem všech čtyř kol je to stále vynikajících 7,7 l/100 km, emise CO2 179 g/km.* Vznětový motor 2.0 Duratorq TDCi o výkonu 103 kW bude možné kombinovat s pohonem jedné i obou náprav. Jeho hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 začínají na 5,3 l/100 km a 139 g/km. Pro verzi s nejvyšším výkonem 120 kW výrobce uvádí 5,9 l/100 km a 154 g/km. K menší spotřebě pomáhají novému Fordu Kuga technická řešení ECOnetic Technology včetně systému Eco Mode, ukazatele řazení a aktivní masky chladiče, která snižuje aerodynamický odpor. Pro varianty s pohonem všech čtyř kol bude volitelně k dispozici samočinná převodovka.

Inteligentní systém pohonu všech kol v novém Fordu Kuga nepřetržitě vyhodnocuje aktuální jízdní podmínky. Reaguje přitom dvacetkrát rychleji, než trvá mrknutí oka, a podle momentální situace přerozděluje hnací sílu mezi jednotlivá kola. Při nižších rychlostech usiluje systém pohonu všech kol hlavně o zachování co nejsilnějšího záběru pneumatik (trakce). V rychlostech nad 30 km/h pak distribuuje hnací sílu tak, aby zajistil vozu pohotové reakce a dobrou ovladatelnost. Řidič je o aktuálním rozdělení točivého momentu informován prostřednictvím speciálního displeje. Systém Ford Curve Control funguje jako bezpečnostní pojistka pro případ příliš rychlého nájezdu do zatáčky. Systém zabrání silné nedotáčivosti agresivním brzděním a také snížením točivého momentu motoru, pokud řidič sám neuvolní pedál plynu. K ještě lepšímu chování v zatáčkách přispěje i systém stranového přesměrovávání točivého momentu (TVC), který byl poprvé představen v novém Fordu Focus. Funguje tak, že jemným přibrzďováním vnitřního kola v zatáčce přesměruje hnací sílu na kolo vnější, které je zatížené a má tedy lepší záběr.

Stylový nový Ford Kuga nabízí více prostoru pro zavazadla než současný model a zároveň pohodlnější přístup k nim. Jako první automobil ve svém segmentu má totiž bezdotykové ovládání pátých dveří. K jejich otevření či zavření není zapotřebí nic víc než prosté mávnutí nohou pod zadním nárazníkem. Zavazadlový prostor je o 46 litrů objemnější než dosud a opěradla zadních sedadel lze sklopit jedním jednoduchým pohybem. Nová Kuga má systém SYNC s automatickým tísňovým voláním, který získal ocenění Euro NCAP Advanced udělované za mimořádný přínos k bezpečnosti osobních automobilů. Systém pomůže v případě dopravní nehody posádce vozu navázat spojení s operátorem linky tísňového volání. Na základě informací z palubní GPS jednotky, map a mobilní sítě stanoví přesnou polohu vozu a zavolá na tísňovou linku prostřednictvím mobilního telefonu některého z cestujících připojeného přes Bluetooth. Nový Ford Kuga nabídne také další vyspělé asistenční technologie, jako jsou aktivní parkovací asistent, hlídání mrtvých úhlů, Active City Stop, systém udržování v jízdním pruhu, varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel nebo rozpoznávání dopravních značek.

Ford již nyní začal přijímat objednávky na novou Kugu. Model ve výbavě Trend s motorem 1.6 EcoBoost 110 kW a pohonem předních kol bude možné pořídit již za 559 550 Kč.