name | autoweek.cz

Nový Jeep Compass je mnohem dobrodružnější

Nový Jeep Compass je mnohem dobrodružnější

07.05.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Jeep koncem roku uvede na trh nový Compass. Třetí generace kompaktního SUV se vyznačuje dynamickým designem a je, jak je dnes samozřejmostí, o něco větší. Kromě hybridních pohonů e-Hybrid a e-Hybrid plug-in bude poprvé k dispozici také jako elektromobil s akumulátory.

Kompaktní SUV Jeep Compass se prodává od roku 2006 a už si jej zvolilo 2,5 milionu kupujících po celém světě. S třetí generací se toho hodně změnilo počínaje designem. Měkké, zaoblené linie jeho předchůdce jsou minulostí. Třetí generace přichází s dynamickým vzhledem s ostře definovanými hranami. Široké podběhy kol a vysoká linie oken vytvářejí robustní vzhled.

 

Compass je založen na střední platformě Stellantis STLA Medium. Sdílí technický základ se svými kompaktními protějšky Peugeotem 5008, Opelem Grandland a Citroënem C5 Aircross. Na rozdíl od nich se ale bude pro evropské trhy vyrábět v italském závodě Melfi, klíčovém centru elektrifikační strategie společnosti Stellantis.

 

Nový Compass se značně prodloužil - s délkou 455 cm je o 11 cm delší než předchozí generace. To vytváří znatelně větší prostor a víc pohodlí v interiéru, zejména vzadu. Zavazadlový prostor je nyní s objemem 550 l o 45 l větší než u předchozí generace.

 

Řidič má před sebou 10,25“ přístrojový panel a napravo od něj je 16“ dotykový displej multimediálního systému zahrnujícího i navigaci. Přepínač jízdních režimů je umístěn na středové konzoli přímo vedle otočného přepínače řazení. V rámci asistencí řidiče je k dispozici i autonomní řízení úrovně 2.

 

Compass je k dispozici se zážehovým motorem jako 48V mild-hybrid nebo plug-in hybrid a poprvé i jako plně elektrický. Verze 1,2 l e-Hybrid má výkon 107 kW (145 k), zatímco 1,6 l e-Hybrid plug-in má 143 kW (195 k). V nabídce jsou tři elektricky poháněné verze. Základní s pohonem předních kol má výkon 157 kW (213 k). S akumulátorem o kapacitě 74 kW má dojezd 500 km. Ve variantě s výkonem 170 kW (231 k) má akumulátor s kapacitou 96,9 kW a dojezd až 650 km. Nabíjení stejnosměrným proudem by mělo být možné výkonem až 160 kW. Nejvýkonnější verze s celkovým výkonem systému 276 kW (375 k) bude exkluzivně pro Jeep na této platformě k dispozici s pohonem všech kol se zadním elektromototrem o výkonu 49 kW a s točivým momentem 232 N.m ve spojení s redukční převodovkou.

 

Se světlou výškou až 200 mm, nájezdovým úhlem 20°, přechodovým úhlem 15° a odjezdovým úhlem 26° je nový Compass navržen tak, aby zvládl i náročný terén. To podtrhuje hloubka brodivosti až 470 mm. Systém Selec-terrain pro pomoc řidiči v nejobtížnějších situacích bude standardní výbavou všech verzí, stejně jako 360° ochrana, kterou již nabízí model Avenger. Verze s pohonem všech kol budou v terénu ještě schopnější díky speciálnímu designu, který zajišťuje nájezdový úhel 27°, přechodový úhel 16°, odjezdový úhel 31° a vylepšenou světlou výšku i brodivost. Systém pro sjíždění příkrých svahů Hill Descent Control bude standardem u všech verzí s pohonem všech kol.

 

Zahájení prodeje je naplánováno na poslední čtvrtletí roku 2025.

 

Foto: Jeep