name | autoweek.cz
Nový Lexus RX i do Evropy
31.08.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Evropská premiéra čtvrté generace vozu Lexus RX proběhne v polovině září na autosalonu IAA ve Frankfurtu.
Na frankfurtském autosalonu 2015 se v evropské premiéře představí model RX 4. generace. Vozů RX se do této chvíle prodalo 2,2 milionu, což je 30 % všech doposud prodaných vozů Lexus. Jde tedy o nejprodávanější model v 26leté historii prémiové značky Toyoty.
Lexus se dlouho především v USA stylizoval do postavení značky s poměrně konzervativním designem, což poněkud kontrastovalo s použitím nových technických řešení. Ve snaze lépe se prosadit proti BMW a Mercedesu se Lexus nyní naopak snaží přicházet s agresivnějším designem. Nová generace jeho dlouhodobě nejprodávanějšího modelu je toho dalším důkazem. Stylizace vozu jde ruku v ruce s použitou pokročilou technikou. Sdělení zákazníkům je tak jednoznačnější a více prvoplánové. Dynamický profil s ostře řezanými průniky ploch je kombinován s LED osvětlením.
Nový Lexus RX je dlouhý 4890 mm s rozvorem náprav 2790 mm. Používá přepracovaný vyspělý hybridní pohon se zážehovým motorem V6 3,5 l pracujícím s využitím Atkinsonova cyklu kombinovaným s elektromotorem, a zážehové motory.
Nosná struktura vozu má mnohem větší tuhost, což by se mělo projevit na zlepšení jízdních vlastností. Lexus RX samozřejmě nabízí bezpečnostní systémy a funkce na podporu řízení, jako např. pokrokový Lexus Safety System+ (zahrnuje mj. systémy předcházejícími kolizím PCS vč. samočinného brzdění, výstrahu při vybočení z jízdního pruhu LDA, automatická dálková světla AHB a mnoho dalších), integrované řízení dynamiky vozidla VDIM a adaptivní variabilní pérování AVS, přizpůsobující charakteristiku tlumení i řízení aktuálním jízdním podmínkám, stejně tak jako nové prvky komfortní a technické výbavy, díky nimž se nový model stává doposud nejlepším SUV značky Lexus.
Interiér RX spojuje funkčnost a luxus. Přepracovaná kabina nabízí dostatek prostoru i soukromí. Pohodlí ocení řidič i spolucestující. Dominuje v ní 12,3“ barevný displej infotainmentu na středovém panelu.
Světová premiéra 4. generace vozu Lexus RX se odehrála v dubnu na autosalonu v New Yorku.
Lexus se dlouho především v USA stylizoval do postavení značky s poměrně konzervativním designem, což poněkud kontrastovalo s použitím nových technických řešení. Ve snaze lépe se prosadit proti BMW a Mercedesu se Lexus nyní naopak snaží přicházet s agresivnějším designem. Nová generace jeho dlouhodobě nejprodávanějšího modelu je toho dalším důkazem. Stylizace vozu jde ruku v ruce s použitou pokročilou technikou. Sdělení zákazníkům je tak jednoznačnější a více prvoplánové. Dynamický profil s ostře řezanými průniky ploch je kombinován s LED osvětlením.
Nový Lexus RX je dlouhý 4890 mm s rozvorem náprav 2790 mm. Používá přepracovaný vyspělý hybridní pohon se zážehovým motorem V6 3,5 l pracujícím s využitím Atkinsonova cyklu kombinovaným s elektromotorem, a zážehové motory.
Nosná struktura vozu má mnohem větší tuhost, což by se mělo projevit na zlepšení jízdních vlastností. Lexus RX samozřejmě nabízí bezpečnostní systémy a funkce na podporu řízení, jako např. pokrokový Lexus Safety System+ (zahrnuje mj. systémy předcházejícími kolizím PCS vč. samočinného brzdění, výstrahu při vybočení z jízdního pruhu LDA, automatická dálková světla AHB a mnoho dalších), integrované řízení dynamiky vozidla VDIM a adaptivní variabilní pérování AVS, přizpůsobující charakteristiku tlumení i řízení aktuálním jízdním podmínkám, stejně tak jako nové prvky komfortní a technické výbavy, díky nimž se nový model stává doposud nejlepším SUV značky Lexus.
Interiér RX spojuje funkčnost a luxus. Přepracovaná kabina nabízí dostatek prostoru i soukromí. Pohodlí ocení řidič i spolucestující. Dominuje v ní 12,3“ barevný displej infotainmentu na středovém panelu.
Světová premiéra 4. generace vozu Lexus RX se odehrála v dubnu na autosalonu v New Yorku.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz