name | autoweek.cz

Nový Mercedes třídy E kombi
15.11.2009 | Vladimír Rybecký | Nové modely
S novým kombi Mercedes-Benz od listopadu 2009 rozšiřuje modelovou rodinu třídy E, v níž dosud jsou sedan a Coupé. S novou třídou E se objevila na startu celá řada technických inovací - počínaje detekcí únavy řidiče přes systém samočinného intenzivního brzdění aktivovaný při akutním nebezpečí srážky, asistenční funkci adaptivních dálkových světel až po aktivní kapotu. Všechny tyto inovace jsou samozřejmě i u verze kombi. K nim patří také sériově dodávané vzduchové odpružení s regulací výšky karoserie na zadní nápravě a zajímavá řešení zvyšující funkčnost prostoru pro náklad. O komfort jízdy se stará nově vyvinutý podvozek s adaptivním tlumícím systémem Direct Control.
Od uvedení prvního kombi v roce 1977 jej zvolilo více než milion zákazníků. Na tuto tradici chce navázat i pátá generace. Sedan byl v Evropě uveden na jaře 2009 a dodnes si jej pořídilo přes 40 000 zákazníků.
Při manipulaci se zavazadly, může být sériově dodávané víko zavazadlového prostoru Easy-Pack otevřeno automaticky buďto prostřednictvím dálkového ovládání na klíčku nebo tlakem na držadlo. Inovační systém \"Quickfold\" umožňuje sklopení opěradel zadních sedadel ze zavazadlového prostoru. Není k tomu nutná jakákoliv manipulace s hlavovými opěrkami ani se sedáky. Prostřednictvím lankového mechanismu se obě opěradla odjistí a sklopí tak, že vnikne zcela rovná ložná plocha. Výhodné je, že sklopit kterékoliv z opěradel je možné buď samostatně nebo společně. Odjistit a sklopit opěradla lze i ze strany. Jednodušší je i manipulace se zdvojeným krytem s integrovanou síťkou pro zajištění nákladu.
Délka x šířka x výška jsou 4895 x 1854 x 1471 mm. Zavazadlový prostor má rekordní objem až 1950 l.
K sériové výbavě patří samočinně vyklápěcí a sklápěcí zadní víko Easy-Pack se samočinným krytem nebo skládací podlahou, která dovoluje zvětšit skladovací výšku. Podlahu lze rozložit a zajistit v různých výškových polohách. Neobvyklá v tomto segmentu je na přání dodávaná skládací lavice v zavazadlovém prostoru.
K vylepšeným asistenčním systémům patří sériově zavedený Attention Assist, který rozpozná únavu řidiče, nebo Distronic Plus z výbavy na přání regulující vzdálenost mezi vozy a brzdy Pre-Safe dovolující autonomní dílčí i plné brzděni. Poprvé může Pre-Safe pracovat také samostatně na základě informací radarových čidel v předním nárazníku sledujících blízkou vzdálenost před rozpoznaným nevyhnutelným střetem a přitáhnout bezpečnostní pásy předních sedadel a tím snížit zatížení řidiče a spolujezdce v důsledku nárazu.
S devíti airbagy, aktivními opěrkami hlavy Neck-Pro vpředu nabízí rozsáhlejší bezpečnostní výbavu, než měl předchůdce. Na přání je možné získat i boční airbagy také pro cestující na zadních sedadlech.
Při uvedení nového kombi na trh je v jeho nabídce pět motorů v rozmezí výkonů od 125 kW (170 k) až po 285 kW (388 k). Nové a přepracované motory dávají při menším objemu větší výkon než dosavadní.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz