name | autoweek.cz

Nový motor Subaru

Nový motor Subaru

10.10.2010 | Vladimír Rybecký | Trendy

Subaru ohlásilo první zcela nové motory Boxer po 21 letech.

Mateřská automobilky Subaru Fuji Heavy Industries zveřejnila podrobnosti o třetí generaci čtyřválcového motoru boxer, který bude mít objem 2,0 l nebo 2,5 l. Jedná se o první celkovou obnovu pohonné jednotky od roku 1989 byla zavedena druhá generace tohoto motoru. Ležaté čtyřválce s protiběžnými písty jsou charakteristickým konstrukčním prvkem vozů Subaru Impreza, Forester a Legacy stejně jako pohon všech kol a celková symetrická koncepce.

Subaru tvrdí, že účinnost využití paliva se zvýší o 10 % zásluhou kompaktnějšího tvaru spalovací komory v kombinaci s delším zdvihem, proměnlivému časování sacích i výfukových ventilů (označovanému Active Valve Control System, tedy Aktivní ovládání ventilů), lehčích pístů a spojovacích tyčí, účinnější a kompaktnějšímu olejovému čerpadlu a odděleným chladicím okruhům pro blok a hlavu motoru.

Výkon motoru 2.0 l zůstává stejný 109 kW, zatímco točivý moment se zvýšil o 5 N.m na 196 N.m. Nový boxer má o něco větší kompresní poměr 10,5 (zvýšení z 10,2), kratší vrtání (84 mm místo 92 mm) a delší zdvih (90 mm místo 75 mm).

Subaru teprve zveřejní podrobnosti o větší verzi 2,5 l. Prvním modelem, který dostane motor boxer třetí generace, bude Forester.