name | autoweek.cz

Nový Mustang udržuje při životě spalovací motory

Nový Mustang udržuje při životě spalovací motory

15.09.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Americké automobilky v Detroitu tvrdí, že jsou s pomocí Bidenovy administrativy připraveny přejít na čistě elektrický pohon. Jenže autosalon NAIAS 2022 ukazuje něco úplně jiného. Také jediná významnější novinka výstavy Ford Mustang zůstává u spalovacích motorů.

Ford Motor představil v centru Detroitu sedmou generaci svého sportovního vozu Mustang. Potvrdil při tom propast mezi poptávkou zákazníků po spalovacích motorech a nejistou elektrickou budoucností. Nově přepracovaný Mustang, dědic slavné legendy ze 60. let a generace Baby Boomers, tedy těch, kteří se narodili po druhé světové válce, bude, stejně jako originál, i nadále jezdit na benzín.

 

Americký prezident Joe Biden navštívil výstavu ve středu před jejím pátečním veřejným zahájením a využil pozadí nablýskaných aut k propagaci úsilí své administrativy o urychlení výroby elektrických automobilů. Všude kolem však byla vozidla poháněná ropou –pick-upy, obří SUV a pár posledních klasických aut, jako je Mustang. Právě na ty totiž detroitské automobilky sázejí, aby udržely zisk.

 

Ford Mustang 2024 dorazí počátkem příštího léta. Ve snaze připoutat pozornost médií při zpravodajství z autosalonu Ford uspořádal velkolepé setkání majitelů Mustangů, kteří přijeli do centra Detroitu.

 

Ford nezměnil dlouhou kapotu Mustangu a krátkou kabinu kupé, ale dodal vozu nové detaily jako jsou nová zadní světla. Změny jsou spíše evoluční než revoluční - nový vůz okamžitě poznáte jako Mustang a jen málokdo jej snadno rozezná od stávající generace. Má hranatý design, mřížka chladiče má evokovat vůz první generace a světlomety LED využívají design tří příček, který je rozpoznatelný jako Mustang. Zadní převis se zkrátil difuzor je předělaný aby se zlepšila aerodynamika.

 

Na výběr budou dva motory – zůstává přeplňovaný čtyřválec 2,3 l EcoBoost s výkonem přes 220 kW (300 k), stejně jako GT s 5,0 l Coyote V8 s výkonem přes 350 kW (480 k), většími, agresivnějšími otvory v mřížce chladiče, novým tvarem výdechů na kapotě a přepracovaným předním splitterem. Pro V8 je tu novinka –nastavení s duálním sáním vzduchu. Šestirychlostní přímo řazená převodovka se nemění, stejně jako desetistupňový automat, který je jedinou volbou pro čtyřválec

 

Příplatkový Performance Pack přidá přední výztuhu, diferenciál Torsen s omezenou svorností, aktivní pérování MagneRide, širší kola a pneumatiky a větší brzdy Brembo. GT s touto sadou dostanou i sedadla Recaro a aktivní výfuk. Ford překvapil verzí Dark Horse s výkonnějším motorem V8 s výkonem přes 500 k (368 kW), „zlověstnějším“ vzhledem a dalšími doplňky včetně jedinečného naladění podvozku.