name | autoweek.cz

Nový Opel Astra Sports Tourer
27.04.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Opel uvedl na český trh kompaktní kombi nové generace Astra Sports Tourer. Cena nové generace Opelu Astra Sports Tourer se zážehovým motorem 1,4 l začíná na 344 900 Kč - je tedy o 25 000 Kč vyšší než u hatchbacku.
Po hatchbacku Astra nové generace přijíždí i kombi Sports Tourer. Nejnovější kompaktní kombi navazuje na tradici, které je Opel věrný nepřetržitě už od uvedení prvního modelu Kadett A Caravan v roce 1963. Z celkem 24 milionů dosud prodaných vozů modelových řad Kadett a Astra připadá celých 5,4 milionů na verze kombi.
Na kombi verzi Sports Tourer připadá přes 35 % prodeje modelu Astra v Evropě. Astra Sports Tourer je přitažlivým vozem jak pro majitele firemních flotil, tak pro soukromé řidiče, hledající praktické a reprezentativní kombi. Pro firemní klientelu, která je v ČR pro tuto verzi klíčová, proto Opel připravil dvě speciální nabídky Sports Toureru. Především pro fleet bude zajímavá varianta s pohonem na CNG, která přijde na přelomu roku 2016 a 2017. Soukromníci zase ocení možnost využití operativního leasingu FlexLease.
Nové kombi, které se vyrábí výhradně v anglickém Ellesmere Portu, mělo světovou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v září 2015 a u prodejců automobilky Opel se objevuje od dubna 2016. Cena nové generace Opelu Astra Sports Tourer je o 25 000 Kč vyšší než u hatchbacku - se zážehovým motorem 1,4 l o výkonu 74 kW (100 k) tedy začíná na 344 900 Kč. Astra ST s novým tříválcem 1,0 ECOTEC Direct Injection Turbo o výkonu 77 kW (105 k) stojí od 374 900 Kč a nejdostupnější vznětový model 1,6 CDTI o výkonu 70 kW (95 k) je od 419 900 Kč.
Vylehčená konstrukce
Desátá generace Opelu Astra Sports Tourer má novou lehkou nosnou strukturu, díky níž se podařilo snížit hmotnost o 110 až 190 kg oproti té předchozí. K tomuto přispělo především využití vysoce pevných ocelí, konstrukční modifikace na podvozku a nové výrobní metody. V základní verzi má Astra Sports Tourer pohotovostní hmotnost jen 1188 kg.
Nová Astra Sports Tourer má s délkou 4702 mm (jen 4 mm navíc) téměř stejné vnější rozměry jako předchozí generace, ale znatelně zvětšený vnitřní prostor pro cestující a zavazadlový prostor se zvětšil na 540 l resp. 1630 l. Variabilitu zavazadlového prostoru zvyšuje opěradlo zadního sedadla dělené na tři části v poměru 40/20/40 a sklápěná systémem FlexFold. Na přání se dodává sada FlexOrganizer, která umožňuje optimální využití zavazadlového prostoru.
Při delších cestách řidiči ocení vysoký komfort předních ergonomických sedadel s certifikátem AGR. Cestující na zadních sedadlech se mohou těšit na vyhřívání sedadel vzadu.
Opel v novém kombi Astra Sports Tourer poprvé nabízí i otevírání víky zavazadlového prostoru bez fyzického dotyku - v kombinaci se systémem bezklíčového odemykání Keyless Open stačí k otevření jen pohyb nohy pod zadním nárazníkem a stejným pohybem se víko zase zavře. Inteligentní systém dokáže zaregistrovat překážky a v případě rizika se zavírání zastaví.
Konstruktéři Opelu jako první na světě zkombinovali zadní nápravu s vlečenými rameny a zkrutnou příčkou s Wattovým přímovodem. Tento patentovaný systém zde byl vylepšen a pro kombi je klíčovým prvkem. Poskytuje totiž dynamické přednosti jako víceprvkové zavěšení zadních kol bez jeho konstrukčních nevýhod, jimiž jsou vyšší hmotnost, složitá konstrukce a vyšší prostorové nároky. Tento typ zadní nápravy je standardně pro výkonnější verze, pro ostatní je za příplatek.
Motory
Novým motorem v nabídce je špičkový turbodiesel 1.6 BiTurbo CDTI o výkonu 118 kW (160 k) dosahuje nejvyššího točivého momentu 350 N.m už od otáček 1500/min. Čtyřválec s přímým vstřikováním nafty systémem Common rail používá sekvenční dvojstupňové přeplňování dvojicí různě velkých turbodmychadel. Malé turbodmychadlo s variabilní geometrií VGT zaručuje spontánní reakce motoru v nízkých otáčkách bez typické prodlevy.
S novým špičkovým motorem jsou pro Astru ST k dispozici turbodiesely shodného objemu 1,6 l ve čtyřech výkonových stupních: 70 kW (95 k), 81 kW (110 k), 100 kW (136 k) a 118 kW (160 k).
Na výběr je i pět zážehových motorů včetně celohliníkového tříválce 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo a přeplňovaného čtyřválce 1,4 l. Nejvýkonnější je 1,6 ECOTEC Direct Injection Turbo, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 1,6 l s přímým vstřikováním, který má 147 kW (200 k) a točivý moment 300 N.m.
Inovativní technika
Absolutní novinku v segmentu kompaktních vozů představují inteligentní adaptivní světlomety IntelliLux LED. Ty při mimoměstských jízdách umožňují mít trvale zapnutá dálková světla aniž by se oslňovali protijedoucí řidiči. U hatchbacku je volí okolo 25 % kupujících.
Řidič může mít k dispozici inovativní asistenční systémy na bázi kamery Opel Eye nejnovější generace - od zdokonaleného systému rozeznávání dopravních značek Traffic Sign Assist přes asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Keep Assist s aktivní korekcí do řízení až po systém Forward Collision Alert s funkcí Collision Imminent Braking.
Připravena je špičková konektivita. Jejím stěžejním prvkem bude od podzimu systém Opel OnStar, ale už nyní jsou na výběr dva systémy infotainmentu IntelliLink nové generace.
Na kombi verzi Sports Tourer připadá přes 35 % prodeje modelu Astra v Evropě. Astra Sports Tourer je přitažlivým vozem jak pro majitele firemních flotil, tak pro soukromé řidiče, hledající praktické a reprezentativní kombi. Pro firemní klientelu, která je v ČR pro tuto verzi klíčová, proto Opel připravil dvě speciální nabídky Sports Toureru. Především pro fleet bude zajímavá varianta s pohonem na CNG, která přijde na přelomu roku 2016 a 2017. Soukromníci zase ocení možnost využití operativního leasingu FlexLease.
Nové kombi, které se vyrábí výhradně v anglickém Ellesmere Portu, mělo světovou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v září 2015 a u prodejců automobilky Opel se objevuje od dubna 2016. Cena nové generace Opelu Astra Sports Tourer je o 25 000 Kč vyšší než u hatchbacku - se zážehovým motorem 1,4 l o výkonu 74 kW (100 k) tedy začíná na 344 900 Kč. Astra ST s novým tříválcem 1,0 ECOTEC Direct Injection Turbo o výkonu 77 kW (105 k) stojí od 374 900 Kč a nejdostupnější vznětový model 1,6 CDTI o výkonu 70 kW (95 k) je od 419 900 Kč.
Vylehčená konstrukce
Desátá generace Opelu Astra Sports Tourer má novou lehkou nosnou strukturu, díky níž se podařilo snížit hmotnost o 110 až 190 kg oproti té předchozí. K tomuto přispělo především využití vysoce pevných ocelí, konstrukční modifikace na podvozku a nové výrobní metody. V základní verzi má Astra Sports Tourer pohotovostní hmotnost jen 1188 kg.
Nová Astra Sports Tourer má s délkou 4702 mm (jen 4 mm navíc) téměř stejné vnější rozměry jako předchozí generace, ale znatelně zvětšený vnitřní prostor pro cestující a zavazadlový prostor se zvětšil na 540 l resp. 1630 l. Variabilitu zavazadlového prostoru zvyšuje opěradlo zadního sedadla dělené na tři části v poměru 40/20/40 a sklápěná systémem FlexFold. Na přání se dodává sada FlexOrganizer, která umožňuje optimální využití zavazadlového prostoru.
Při delších cestách řidiči ocení vysoký komfort předních ergonomických sedadel s certifikátem AGR. Cestující na zadních sedadlech se mohou těšit na vyhřívání sedadel vzadu.
Opel v novém kombi Astra Sports Tourer poprvé nabízí i otevírání víky zavazadlového prostoru bez fyzického dotyku - v kombinaci se systémem bezklíčového odemykání Keyless Open stačí k otevření jen pohyb nohy pod zadním nárazníkem a stejným pohybem se víko zase zavře. Inteligentní systém dokáže zaregistrovat překážky a v případě rizika se zavírání zastaví.
Konstruktéři Opelu jako první na světě zkombinovali zadní nápravu s vlečenými rameny a zkrutnou příčkou s Wattovým přímovodem. Tento patentovaný systém zde byl vylepšen a pro kombi je klíčovým prvkem. Poskytuje totiž dynamické přednosti jako víceprvkové zavěšení zadních kol bez jeho konstrukčních nevýhod, jimiž jsou vyšší hmotnost, složitá konstrukce a vyšší prostorové nároky. Tento typ zadní nápravy je standardně pro výkonnější verze, pro ostatní je za příplatek.
Motory
Novým motorem v nabídce je špičkový turbodiesel 1.6 BiTurbo CDTI o výkonu 118 kW (160 k) dosahuje nejvyššího točivého momentu 350 N.m už od otáček 1500/min. Čtyřválec s přímým vstřikováním nafty systémem Common rail používá sekvenční dvojstupňové přeplňování dvojicí různě velkých turbodmychadel. Malé turbodmychadlo s variabilní geometrií VGT zaručuje spontánní reakce motoru v nízkých otáčkách bez typické prodlevy.
S novým špičkovým motorem jsou pro Astru ST k dispozici turbodiesely shodného objemu 1,6 l ve čtyřech výkonových stupních: 70 kW (95 k), 81 kW (110 k), 100 kW (136 k) a 118 kW (160 k).
Na výběr je i pět zážehových motorů včetně celohliníkového tříválce 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo a přeplňovaného čtyřválce 1,4 l. Nejvýkonnější je 1,6 ECOTEC Direct Injection Turbo, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 1,6 l s přímým vstřikováním, který má 147 kW (200 k) a točivý moment 300 N.m.
Inovativní technika
Absolutní novinku v segmentu kompaktních vozů představují inteligentní adaptivní světlomety IntelliLux LED. Ty při mimoměstských jízdách umožňují mít trvale zapnutá dálková světla aniž by se oslňovali protijedoucí řidiči. U hatchbacku je volí okolo 25 % kupujících.
Řidič může mít k dispozici inovativní asistenční systémy na bázi kamery Opel Eye nejnovější generace - od zdokonaleného systému rozeznávání dopravních značek Traffic Sign Assist přes asistenční systém pro udržování jízdního pruhu Lane Keep Assist s aktivní korekcí do řízení až po systém Forward Collision Alert s funkcí Collision Imminent Braking.
Připravena je špičková konektivita. Jejím stěžejním prvkem bude od podzimu systém Opel OnStar, ale už nyní jsou na výběr dva systémy infotainmentu IntelliLink nové generace.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz