name | autoweek.cz

Nový Opel Combo Life se představil

Nový Opel Combo Life se představil

06.06.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Opel už brzy uvede na český trh velmi důležitý model - pátou generaci vanu Combo Life a jeho užitkové verze Combo. Zatím staticky jeden ze tří vyrobených předprodukčních vozů Opel představil v pražském parku Ladronka.
Opel přišel s modelem Combo poprvé v roce 1986. Tehdy to byl malý užitkový automobil odvozený z modelu Kadett. V roce 1994 následovala druhá generace, která, stejně jako ta třetí, vzešla z malého modelu Corsa a přidala i osobní verzi Combo Tour. V roce 2011 přišla čtvrtá generace, tentokrát vyvinutá ve spolupráci s Fiatem, který také tento vůz, včetně osobní verze Combo Life, vyráběl. Pravdou je, že Opel se k tomuto modelu choval poněkud macešsky a nedokázal plně využít jeho potenciál. To by se nyní mělo radikálně změnit.
 
Z úspěšného rodu
Nová generace Combo Life přichází do rychle rostoucího segmentu s velkými ambicemi podpořenými vynikajícím rodokmenem. Jde o třetí společný model Opelu s Peugeotem a Citroënem. Značky koncernu PSA, jehož se Opel stal součástí, v segmentu malých vanů zaujímají vedoucí postavení s tím, že kontrolují třetinu evropského trhu a model Citroën Berlingo je dlouhodobě jeho jedničkou. Pro značku Opel je tedy zde velký potenciál růstu.
 
Optimismus Opelu, týkající se nového modelu, je ovšem podepřen především kvalitami nové generace. Ta byla od počátku navrhována jako osobní automobil se špičkovou výbavou asistenčními i komunikačními systémy.
 
Ač je Combo jedním ze tří modelů, vycházejících ze stejného technického základu, tedy platformy PSA EMP2, jedná se o typický Opel po stránce vnějšího designu, který je robustní a do značné míry konzervativní s přídí ve stylu dalších nových modelů značky, ale i charakteristickým volantem a mnoha prvky výbavy.
 
Rovnou dva nové vozy
Combo Life bude k dispozici ve dvou verzích - základní s délkou 440 cm, rozvorem náprav 279 cm a zavazadlovým prostorem o objemu 597 l, a dlouhou 475 cm s prodlouženým rozvorem na 298 cm, která má zavazadelník s objemem až 850 l (úplné maximum je 2693 l) a využitelnou délkou 3,05 m. Obě verze se budou nabízet v pěti- i sedmimístné podobě. Praktičnost zvyšuje přihrádka pod stropem nad zavazadlovým prostorem. Ta se zezadu dá vyklopit, ale je přístupná i zevnitř za posuvnými dvířky.
 
Sedadla ve druhé řadě mohou být buď tři samostatná nebo asymetricky dělená, v obou případech snadno zasouvatelná do podlahy. Pro mladé rodiny je velkou výhodou možnost instalovat zde tři dětské sedačky vedle sebe, což není moc obvyklé. Přístup ke druhé řadě sedadel usnadňují posuvné dveře - standardně na pravé straně, na přání i vlevo.
 
Osvědčené motory a také osmistupňová převodovka
Motory budou k dispozici zážehový přeplňovaný 1,2 Turbo s přímým vstřikováním benzinu a výkonem 81 kW (110 k) nebo trubodiesely 1,5 l ve třech variantách výkonu 56 kW (75 k), 75 kW (102 k) a 96 kW (130 k). Pro ten nejvýkonnější bude od podzimu k dispozici i samočinná osmirychlostní převodovka, která bude od roku 2019 i pro motor 1,2 Turbo.
 
Pro časté jízdy po nezpevněném povrchu se nabízí systém pro zlepšení záběrových schopností IntelliGrip Traction Control s pěti jízdními režimy, který se dodává s celoročními pneumatikami. Do budoucna se připravuje i Combo Life s pohonem 4x4.
 
Špičková technika
Standardní výbava zahrnuje asistenční systémy vč. výstrahy před překážkami s detekcí chodců, automatickým nouzovým brzděním, asistentem jízdy v pruhu a detekcí únavy řidiče ale i dotykový displej. K tomu je možné přidat i adaptivního tempomat s radarem, panoramatickou kameru, detekci překážek při parkování či vyspělý parkovací asistent. V nabídce výbav bude také vyhřívaný volant a vyhřívané přední sklo, až 8“ dotykový displej a projekční head-up displej. Pokud bude ve výbavě tažné zařízení, bude mít také systém stabilizace přívěsu Trailer Stability Control (TSC).
 
Prodej nového Opelu Combo Life bude, stejně jako užitkové verze Combo, zahájen v polovině července, kdy také bude zveřejněn ceník. První dodávky vozů z výrobního závodu PSA ve španělském Vigu se plánují na konec září, v případě užitkové verze v polovině listopadu.