name | autoweek.cz

Nový Passat Variant bude opravdu hodně velký

Nový Passat Variant bude opravdu hodně velký

13.07.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Volkswagen je s nástupem nové generace modelu Passat pod velkým tlakem – po mnoha problémech posledních let si už nemůže dovolit žádné chyby. Jeho fleetový bestseller musí potvrdit vedoucí postavení značky. Odpovědnost za to mají technici v Mladé Boleslavi!

Uvedení současné generace Golfu provázelo mnoho technických problémů a s ambiciózním elektromobilem ID.3 jakožto začátkem elektrické éry Volkswagen nabídl místo slibovaného bestseleru auto, které má k dokonalosti ale i úrovni konkurence hodně daleko. Až tedy za půl roku přijde do prodeje nový Passat, musí být konečně opět perfektním Volkswagenem, na jaký jsme byli dlouhá léta zvyklí.

 

Jenže u nového Passatu je mnohé jinak – nezrodil se ve Wolfsburgu, nebude se vyrábět v Emdenu a nenabídne karoserii sedan. Vývojem deváté generace byli - spolu s novou generací Škody Superb - pověřeni technici Škody Auto v Mladé Boleslavi, vyrábět se bude – stejně jako Superb – v Bratislavě, ale na rozdíl od Superbu bude v prodeji jen s karoserií kombi. Co by ale musí zůstat nezměněno je, že půjde o prostorné pohodlné auto předurčené pro cesty na dlouhé vzdálenosti jako bezkonkurenční favorit firemní klientely.

 

Proti stále se nevzdávající konkurenci přichází Passat s velkou proměnou – je mnohem větší než dosud, takže potenciální konkurenty výrazně převyšuje. Rozvor se prodloužil o 5 cm na 284 cm a délka o 14 cm na monstrózních 491 cm, tedy na úroveň Audi A6 Avant, BMW 5 Touring nebo Mercedesu třídy E kombi. Zavazadlový prostor se zvětšil o 40 l až na 690 l, a pokud sedadla sklopíte, můžete využít stěhovací prostor o objemu až 1920 l.

 

Samozřejmostí jsou digitální přístroje a obří 15“ displej nad středovou konzolí. Pod ním je podsvícená posuvná lišta a na multifunkčním volantu klasická tlačítka. Volkswagen tedy konečně vzal v úvahu dlouholetou negativní zpětnou vazbu od svých zákazníků…

 

Passat 9. generace zůstane základní volbou pro ty, kteří odmítají elektrickou revoluci. Ale bez elektrifikace už to dnes samozřejmě nejde. Proto Volkswagen vylepšil plug-in hybridy na bázi motoru 1,5 TSI. Nabídne je ve dvou variantách s výkonem systému 150 kW (204 k) nebo 200 kW (272 k), přičemž obě dokážou jen s elektrickým pohonem s akumulátorem o kapacitě 26 kWh (dosud 12 kWh) ujet hodně přes 100 km.

 

Všechny spalovací motory jsou nyní optimalizované mildhybridy. A protože Passat je stále auto na dlouhé cesty, budou v nabídce opět hrát hlavní roli turbodiesely ve třech variantách s výkony 110 kW (150 k) až 142 kW (193 k), samozřejmě i v kombinaci s pohonem všech kol 4Motion. K dispozici budou také zážehové motory s výkony 110 kW (150 k) až 195 kW (265 k), z nichž ten nejvýkonnější bude nabízen s pohonem všech kol 4Motion.

 

Volkswagen připravuje Passatu konkurenta s elektrickým pohonem - ID.7, který na podzim přijde jako sedan a příští rok se stane alternativou Passatu s karoserií kombi.