name | autoweek.cz

Nový Peugeot 3008 ukazuje svou sílu

Nový Peugeot 3008 ukazuje svou sílu

24.08.2024 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Třetí generace Peugeotu 3008 je k dispozici v elektrické verzi s dojezdem 524 km s akční nabídkou od 1 119 000 Kč a v hybridní variantě s 48 V technologií za cenu od 749 000 Kč. Od 1. září se přidá varianta s dojezdem 680 km.

Za posledních sedm let si Peugeot 3008 našel více než 1 320 000 kupujících. Pro třetí generaci byla navržena nová přední část s kompletně přepracovanými LED světlomety v tenké linii a novou maskou ​​chladiče. Přichází na trh se siluetou SUV kupé, kterou u Peugeotu přejmenovali na fastback SUV.

 

Kompaktní rozměry

Nová generace je prvním modelem Peugeotu založeným na nové platformě STLA Medium od Stellantisu, což je multienergetická platforma. Ta byla vyvinuta pro plně elektricky poháněná vozidla, ale podporuje i klasické (hybridní) varianty pohonu. S délkou 4542 mm (rozvor náprav 2739 mm) patří Peugeot 3008 k nejmenším v segmentu plně elektrických kompaktních SUV. Vyniká i nejmenším průměrem otáčení 10,6 m. Objem zavazadlového prostoru E-3008 je 520 l, se sklopenými opěradly zadních sedadel až 1480 l.

 

Nové uspořádání interiéru

Nový Peugeot 3008 je prvním modelem, který je vybaven novým Panorama i-Cockpitem (ve verzi GT). Digitální přístrojový štít a velký centrální dotykový displej jsou integrovány do 21“ zaobleného panoramatického HD displeje. Pro Peugeot je typický malý multifunkční volant, stejně jako ve střední části umístěné i-Toggles, přizpůsobitelné dotykové ovladače, které lze nakonfigurovat tak, aby poskytovaly rychlý přístup k 10 oblíbeným funkcím. Infotainment je nejmodernější od Stellantis s podporou ChatGPT, 360° parkovací kamerou a rychlým navigačním systémem.

 

Mild-hybridní i elektrický pohon

Mild-hybridní varianta 1,2 l Hybrid 136 e-DSC6, přichází s novou generací zážehového motoru 1,2 l PureTech s výkonem 100 kW (136 k) spojeným s 48 V baterií a šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. To by mělo pomoci snížit spotřebu paliva až o 15 %.

 

Od roku 2025 bude Peugeot nabízet nejširší nabídku elektromobilů všech značek v Evropě. Nyní ve třetí generaci přichází nové elektrické SUV E-3008. Na rozdíl od svého předchůdce bylo od začátku vyvíjeno jako elektrické vozidlo. Nejprve přichází na trh verze s pohonem předních kol a synchronním elektromotorem s permanentními magnety poskytujícím výkon 157 kW (213 k) a točivý moment 343 N.m. Akumulátor s kapacitou 73 kWh umožňuje dojezd 524 km. Nabíjecí výkon je až 160 kW. NMC akumulátory pocházejí od BYD, ale brzy budou nahrazenými akumulátory vyrobenými v továrně Stellantisu v Mylhúzách.

 

V záři bude následovat verze s dlouhým dojezdem 680 km díky akumulátoru 98 kWh s trakčním elektromotorem se 170 kW (230 k). Později přijde i varianta s duálním motorem pro pohon všech kol s výkonem systému 240 kW (157 kW vpředu a 83 kW vzadu), točivým momentem 509 N.m (343 N.m a 166 N.m), akumulátorem 73 kWh a dojezdem 527 km.

 

Nový Peugeot 3008 se vyrábí také jako plug-in hybrid. Kombinuje čtyřválec 1,6 l turbo/110 kW (150 k) s elektromotorem/92 kW (125 k), z čehož vyplývá celkový výkon 143 kW (195 k). Akumulátor 17,8 kWh umožňuje elektrický dojezd 85 km a nabíjí se pomocí 7,4 kW nabíječky. Tato verze zatím není v nabídce pro český trh.

 

Všechny verze se vyrábějí se v továrně v Sochaux, elektromotory ve společném podniku Stellantis–Nidec v Trémery a redukční převodovky ve Valenciennes. Výběr variant byl zjednodušen na dvě - Allure se dvěma 10“ displeji nebo GT, která má mimo jiné 21“ displej nového Panoramic iCockpitu, standardní LED Matrix světlomety a 3D světelný podpis. E-3008 se vždy dodává s tepelným čerpadlem.

 

Foto: Peugeot