autoweek.cz

Nový Renault Espace E-TECH full hybrid

Nový Renault Espace E-TECH full hybrid

23.11.2023 | Antonín Matějka | Aktuality

Věřte, že za volantem tohoto luxusního a prostorného SUV si budete užívat každý kilometr jízdy a nic vám nezkazí pocit pohody a uvolnění i při delších cestách.

Šestá generace modelové řady Renault Espace nabízí především komfort, skvělou atmosféru v bohatě vybaveném interiéru a vysoce efektivní a hospodárný plně hybridní pohon E-Tech o celkovém výkonu 200 koní, který kombinuje zážehový tříválec 1,2 l, automatickou multimódovou převodovku a dva elektromotory, z nichž jeden plní funkci startér-generátoru. Na rozdíl od svých předchůdců (první generace modelu Espace měla premiéru téměř před 40 lety a dodnes se na celém světě prodalo 1,3 milionu těchto vozů) se nový Espace jasně hlásí do kategorie automobilů SUV a díky moderním technologiích, a především nové podvozkové platformě CMF-CD poskytuje pěti nebo sedmi cestujícím mnohem větší vnitřní prostor, modularitu a bezpečnost.

 

Při srovnatelných rozměrech s předchozí generací je navíc nový Espace o 215 kilogramů lehčí, což se pochopitelně odráží v jeho lepší ovladatelnosti a nižší spotřebě paliva, která se dle výrobce pohybuje v kombinovaném provozu v rozmezí 4,6 až 4,9 l/100 km. Za zmínku jistě stojí i největší rychlost 175 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,8 s a objem zavazadlového prostoru až 1818 litrů u pětimístné verze se sklopenými zadními sedadly. Ta lze mimo jiné posouvat v podélném směru o 220 mm a sklápět až do úhlu 31°.

 

Jízda s hybridním pohonem E-Tech je velice kultivovaná, na čemž se do značné míry podílí i propracovaná konstrukce podvozku s modernizovaným systémem 4CONTROL Advanced, který natáčením kol zadní nápravy zlepšuje stabilitu vozu v zatáčkách a jeho obratnost v městském provozu se skvělým poloměrem otáčení 5,2 metru. S plně hybridním pohonem E-Tech můžete jezdit ve městě z 80 % v ryze elektrickém režimu. To vám usnadní nejen automaticky se aktivující rekuperační systém (pádly pod volantem si můžete zvolit jeden ze čtyř rekuperačních režimů brzdění), ale i funkce prediktivní hybridní jízdy, která se stará o to, aby byl co nejvíce využíván pohon elektromotoru. Tlačítkem na volantu MULTI-SENSE si navíc můžete vyladit jízdní vlastnosti a projev vozu – konkrétně odezvu spalovacího motoru a elektromotoru, nastavení podvozku a činnost posilovače řízení. K dispozici jsou čtyři režimy: Eco, Sport, Comfort a Perso, jimž odpovídá barva ambientního osvětlení a displeje na přístrojové desce.

 

Když už jsem se zmínil o interiéru nového modelu Espace, musím vyzdvihnout působivou přístrojovou desku s obrazovkou openR ve tvaru písmene L, která se skládá z horizontálního 12,3“ TFT displeje a vertikálního 12“ dotykového multimediálního displeje na středové konzoli. Mezi další high-tech prvky vozu, jehož výbava je odstupňována označeními Techno, esprit Alpine a Iconic, bezesporu patří zajímavě tvarovaný multifunkční volant, příplatkové panoramatické střešní okno s plochou 1,1 m2 a špičkový audiosystém značky Harman Kardon s 12 reproduktory včetně subwooferu v zavazadlovém prostoru.

 

Atraktivitu nového modelu Renault Espace podtrhuje i nabídka 32 pokročilých asistenčních systémů řidiče, bohatá multimediální výbava a vyspělá konektivita. Základní cena modelu Techno činí 999 000 Kč, špičkový model Iconic se na českém trhu prodává za 1 119 000 Kč. Pořizovací ceny pětimístné a sedmimístné varianty jsou identické.