name | autoweek.cz

Nový šéf VW chce urychlit přechod k elektromobilitě

Nový šéf VW chce urychlit přechod k elektromobilitě

05.09.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nový šéf Volkswagenu Oliver Blume chce zvýšit tempo přechodu k elektromobilitě. Blume také chce dát značkám skupiny, tedy i značce Škoda, opět větší nezávislost.

Nejvyšší představitel společnosti Porsche Oliver Blume má od září vedle výrobce sportovních aut na starosti i koncern Volkswagen. Při svém nástupu do nové funkce hovořil o tom, co hodlá prosazovat u největšího evropského výrobce automobilů. Chce pokračovat v rychlém přechodu k elektromobilům, který zahájil jeho předchůdce Herbert Diess.

 

„Současné tempo udržíme a tam, kde to bude možné, ještě zvýšíme. Budoucnost patří technologii elektrického pohonu. Jsem fanouškem elektromobility a na tom jsem si stál i prostřednictvím své práce v Porsche,“ řekl Oliver Blume (54) před 500 manažery na Globální konferenci vrcholového managementu Volkswagenu.

 

„Představenstvo skupiny v čele s Herbertem Diessem odvedlo strategicky a technologicky dobrou práci,“ chválil Blume svého bývalého šéfa. Dal však jasně najevo, že pod ním bude panovat jiný styl řízení než za konflikty vyhledávajícího bývalého generálního ředitele Volkswagenu. „Úspěch je vždy výkon silného týmu, prioritou je týmová práce, soustředění a realizace. Své úkoly musíme nyní plnit v zájmu našich zákazníků, našich investorů a celého týmu Volkswagen. Důraz klademe na finanční stabilitu Volkswagenu, další rozvoj produktů, softwaru a technologií, regiony jako jsou Čína a Severní Amerika a také udržitelnost a kapitálový trh,“ řekl Blume před vrcholovými manažery skupiny VW.

 

Představenstvo skupiny se zredukuje nejméně o tři místa a více se soustředí na strategické otázky. Blume chce dát značkám skupiny, jako jsou Audi, Porsche, Škoda a Seat/Cupra, opět větší nezávislost. „Souhra mezi koncernem, skupinami značek a značkami je klíčem k úspěchu koncernu Volkswagen. Značky budou mít větší obchodní odpovědnost. Skupina definuje cíle, vytvoří mantinely pro operativní implementaci a poskytne synergie v platformách a technologiích. Interně přebírají skupiny značek odpovědnost za úkol snížit složitost ovládání,“ uvedl Oliver Blume.

 

Blume neupřesnil, jak hodlá postupovat s dceřinou softwarovou společností Cariad, která se potýká s pokračujícími problémy. Ty vedly ke zpoždění důležitých modelů, což významnou měrou zlomilo vaz Diessovi. Podle dostupných informací má Blume, stejně jako jeho předchůdce Diess, převzít v představenstvu osobní odpovědnost za vývoj softwaru ve skupině.

 

Předpoklady, že vedle elektromobility v rámci celé skupiny s novým generálním získá na významu prosazování využití syntetických paliv s neutrální bilancí emisí CO2 ve spalovacích motorech, se zatím nenaplňují. Diess tzv. e-paliva odmítal, zatímco Blume posunul Porsche do role jejich průkopníka. Nyní ale Blum konstatoval: „Syntetická, tedy ekologická paliva s neutrální bilancí emisí CO2, jsou doplňkem. V rámci koncernu Volkswagen ale zůstávají primárně tématem jen pro Porsche.“