name | autoweek.cz

Nový senzor tlaku v pneumatikách Bosch SMP290
14.07.2025 | Vladimír Rybecký | Autoservis
Bosch nastavuje standardy pro senzory tlaku v pneumatikách novým plně integrovatelným senzorem MEMS Bosch SMP290 s technologií Bluetooth Low Energy s ultra nízkou spotřebou energie zjednodušujícím architekturu vozidel. Extrémně nízká spotřeba energie zajišťuje dlouhou životnost.
Senzory tlaku v pneumatikách hrají klíčovou roli pokud jde o bezpečnost a efektivitu v silničním provozu. Pomáhají prodloužit životnost pneumatik, snížit spotřebu paliva a zvýšit bezpečnost vozidel. Systémy monitorování tlaku v pneumatikách TPMS jsou ze zákona vyžadovány pro osobní automobily v mnoha regionech světa, včetně Evropy, USA a Číny.
S novým senzorem SMP290 společnost Bosch vyvinula a uvedla na trh první extrémně kompaktní senzor MEMS (mikroelektromechanický systém) s integrovaným rozhraním Bluetooth Low Energy (BLE) pro měření tlaku v pneumatikách.
SMP290: zázrak energie a přesnosti s velkým potenciálem
SMP290 je založen na technologii MEMS společnosti Bosch. Je výjimečný svou vysokou úrovní integrace a extrémně nízkou spotřebou energie, která umožňuje provozní životnost až deset let. Je to první plně integrované řešení s rozhraním Bluetooth dostupné na trhu. Senzor kombinuje všechny základní komponenty pro TPMS. Patří mezi ně mikrokontroler, rozhraní Bluetooth, dvouosý akcelerační senzor a tlakové i teplotní senzory.
Největší potenciál spočívá v obousměrné bezdrátové komunikaci. „Funkce Bluetooth nejen zlepšuje efektivitu, ale také bezpečnost po celou dobu životnosti senzoru,“ vysvětluje Peter Wolfangel, člen představenstva Bosch Mobility Electronics zodpovědný za vývoj. Připojení Bluetooth umožňuje bezpečnou komunikaci mezi senzorem a vozidlem. Software v senzoru lze rychle aktualizovat bezdrátovými aktualizacemi, takže senzor zůstane aktuální po celou dobu svého životního cyklu.
SMP290 nabízí technické i komerční výhody na několika úrovních - jako součást pro systémové integrátory šetří místo a energii. Jako součást architektury vozidla umožňuje výrobcům vozidel využívat synergie s dalšími systémy BLE. Kromě toho funkce Bluetooth usnadňuje uživatelsky přívětivé aplikace, jako je pohodlné sledování tlaku v pneumatikách přímo prostřednictvím chytrého telefonu.
Snížení složitosti vozidla díky architektuře inteligentního systému
Technologický pokrok ve vozidlech zlepšuje bezpečnost a pohodlí. Zároveň však činí vozidla složitější. Společnost Bosch se snaží využít synergie ke zjednodušení komponent a architektury vozidel.
Peter Wolfangel vysvětluje: „SMP290 je navržen jako integrovaný systém, a proto může optimálně využít synergií v rámci hardwaru a softwaru vozidla.“ Senzor může sdílet komunikační moduly s dalšími komponentami, jako je systém bezklíčkového přístupu, čímž se zabrání redundanci a složité kabeláži. „To přispívá k efektivnějšímu a štíhlejšímu designu, který prospívá vozidlu po celou dobu jeho životního cyklu,“ říká Wolfangel.
Foto: Bosch
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz