name | autoweek.cz

Nový Sharan: nejúspornější MPV
15.10.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Model Sharan se poprvé představil v roce 2005 jako výsledek společného projektu Volkswagenu s Fordem. Volkswagen označuje nový Sharan jako druhou generaci, ačkoliv stejně představoval už první výraznou modernizaci původní podoby vozu z roku 2000.
Nový Sharan je prvním modelem vytvořeným na bázi modulární struktury MQB (Modularer Querbaukasten), tedy příčná modulární matrice. Tato flexibilnější struktura má postupně nahrazovat dosavadní platformy. V případě Sharanu je propojena přední část vycházející z modelu Tiguan a zadní z modelu Passat. Přední náprava je se vzpěrami McPherson a spodními příčnými trojúhelníkovými rameny, vzadu je čtyřprvkové zavěšení. Nový Sharan s rozvorem dlouhým 2,92 m (delším o 75 mm) je při délce 4850 mm o 220 mm delší, s 1,9 m o 92 mm širší a přitom současně o 30 kg lehčí.
Sharan je určen především pro rodiny se dvěma a více dětmi a jako komfortní vůz pro jízdy na dlouhé trasy při nichž je potřeba velký prostor pro cestující.
Nový Sharan přichází s novým systémem sedmi jednoduše nastavitelných sedadel EasyFold, mimořádnou úrovní bezpečnostní výbavy (až devět airbagů, systém automatického přepínání světel Light Assist, bi-xenonové světlomety s denním svícením LED), možností objednání adaptivního podvozku DCC a regulací světlé výšky.
Design nového Sharanu ve stylu shodném s ostatními modely značky je dílem šéfdesigner značky Volkswagenu Klause Bischoffa, na jehož práci dohlížel Walter de\'Silva. Design víceúčelového vozu vychází z nové DNA značky Volkswagen.
Novinkou jsou zadní boční posuvné dveře, na přání vybavené elektrickým ovládáním s ochranou proti přivření. Posuvné dveře jsou vedeny ve třech kolejnicích, které procházejí v oblasti prahů dveří, v bočních panelech nad podběhy zadních kol a ve střešním rámu. Také zadní výklopné víko zavazadlového prostoru lze na přání otvírat a zavírat pomocí elektrického ovládání, které se aktivuje tlačítkem na madlu výklopného víka, na středové konzole nebo na dálkovém ovládání.
Na výběr jsou tři základní verze s 5, 6 nebo 7 sedadly. Díky novému konceptu sedadel EasyFold je není nutné je vyjímat aby bylo možné využít maximálního ložného prostoru v interiéru. Místo toho se snadno složí do podlahy vozidla. Podobně jako ta přední mají nastavitelnou polohu v podélném směru a nastavitelný sklon opěradla v rozsahu až 20°.
Na českém trhu jsou všechny modely Sharan TSI a TDI s výkonem až 125 kW/170 k dodávány včetně paketu BlueMotion Technology, jehož součástí jsou pneumatiky s nízkým valivým odporem, systém Start-Stop a rekuperace kinetické energie pro dobíjení akumulátoru. Díky této technologii je Sharan 2,0 TDI se spotřebou paliva 5,5 l/100 km nejúspornějším vozem své kategorie.
Základní verze Trendline má 7 airbagů, ESP, klimatizaci (šestimístné a sedmimístné verze mají třízónovou) a audiosystém. Sharan se i nadále vyrábí v portugalském Setúbalu s plánem 30 000 kusů za rok.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz