name | autoweek.cz

Nový Superb - pohonné jednotky

Nový Superb - pohonné jednotky

04.11.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Šest variant motorů, premiéra mild-hybridní technologie a vylepšený plug-in hybridní pohon umožňující vozu Superb Combi iV čistě elektrický dojezd víc než 100 km.

Škoda Auto nabízí pro zcela nový Superb šest moderních pohonných jednotek s výkony od 110 kW (150 k) do 195 kW (265 k). Poprvé u této modelové řady mezi ně patří motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií a nejnovější generace plug-in hybridního pohonu umožňujícího čistě elektrický dojezd víc než 100 km. Nabídku pohonných jednotek doplňují dva motory 2,0 TSI a dva 2,0 TDI, přičemž u vrcholných verzí je standardem pohon všech kol. Všechny varianty se dodávají s automatickou převodovkou DSG. Za příplatek se nabízí nová generace adaptivního podvozku DCC Plus.

 

Plug-in hybridní pohon s novým motorem a větším akumulátorem

Nová generace plug-in hybridního pohonu, jehož základem je motor 1,5 TSI/110 kW (150 k) z nejnovější řady motorů EA211 evo2, je k dispozici výhradně pro verzi Superb Combi. Poskytuje největší výkon systému 150 kW (204 k). Točivý moment se na přední kola přenáší prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky DSG. Nový vysokonapěťový akumulátor s celkovou kapacitou 25,7 kWh je dvakrát větší než u předchůdce a umožňuje dojezd na čistě elektrický pohon víc než 100 km. Umožňuje využít maximální nabíjecí výkon 50 kW. Energie se rekuperuje také při brzdění. Infotainment modelu Superb Combi iV je vybaven speciálními funkcemi pro přesnou lokalizaci nabíjecích stanic a v budoucnu bude podporovat také funkci Plug & Charge.

 

Novým základním motorem pro model Superb je zážehový 1,5 TSI/110 kW (150 k) z nejnovější řady motorů EA211 evo2 s mild-hybridní technologií. Poprvé je ve voze Škoda Superb použit 48 V řemenem poháněný startér-generátor a 48 V lithio-iontový akumulátor. Energie získaná při rekuperaci, která částečně nahrazuje brzdění, může pomoci spalovacímu motoru elektrickým pohonem nebo umožnit plachtit se zcela vypnutým motorem.

 

Čtvrtá generace modelu Superb je k dispozici s dalšími dvěma zážehovými motory a dvěma vznětovými. Zážehové 2,0 TSI mají výkon 150 kW (204 k) a vrcholná verze s pohonem všech kol 195 kW (265 k). Turbodiesely 2,0 TDI mají výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k) – výkonnější opět s pohonem všech kol.

 

Přehled pohonných jednotek

zážehové motory

 

 

1,5 TSI mHEV

110 kW (150 k)

7 AT DSG

4×2

2,0 TSI

150 kW (204 k)

7 AT DSG

4×2

2,0 TSI

195 kW (265 k)

7 AT DSG

4×4

vznětové motory

 

 

2,0 TDI

110 kW (150 k)

7 AT DSG

4×2

2,0 TDI

142 kW (193 k)

7 AT DSG

4×4

Plug-in hybrid (jen pro kombi)

 

 

1,5 TSI PHEV

150 kW (204 k)

6 AT DSG

4×2

 

Syntéza komfortní a sportovní jízdy s adaptivním podvozkem DCC Plus

Zcela nový Superb je na přání k dispozici s novým adaptivním podvozkem DCC Plus, který je u modelu Superb L&K součástí standardní výbavy. Tato nová verze využívá dva nezávisle řízené ventily k oddělení odskokové a kompresní části odpružení. Dříve byly obě funkce řízeny jedním ventilem. Nová generace umožňuje rychlejší nastavení tlumení a širší rozsah tlumicích charakteristik. Výsledkem jsou rychlejší reakce, lepší jízdní dynamika a vyšší jízdní komfort. Při vhodném nastavení DCC Plus zůstává karoserie vozu vyrovnanější a méně náchylná k vibracím a vertikálním pohybům, zejména při jízdě po špatném povrchu vozovky.