name | autoweek.cz

Nový Yaris vyjíždí

Nový Yaris vyjíždí

30.07.2014 | Antonín Matějka | Aktuality

První testovací jízdy s novým Yarisem jsme absolvovali v Düsseldorfu a v blízkém okolí. Tento moderní kompakt segmentu B jsme si vyzkoušeli nejen v rušném městském provozu, ale také na německých dálnicích.

Faceliftovaná a konstrukčně výrazně modernizovaná modelová řada Yaris vás již na první pohled ohromí svým vysoce emotivním a nekonvenčním designem. Stylistické ztvárnění přídě s akcentovaným motivem písmene X a obrovitou spodní částí masky chladiče je opravdu odvážné, na druhé straně dodává vozu punc originality, který uvítá zejména mladší klientela tíhnoucí k extravagantním liniím. Boční a zadní část karoserie je rozhodně „poklidnější“, tedy snad až na střešní spoiler a integrovaný difuzor, který opticky rozšiřuje záď vozu a podtrhuje jeho nesporný sportovní image. Zajímavostí je, že jsou nyní všechny modely jednotně stylisticky sladěny, a to včetně modelu Yaris Hybrid, který v tomto ohledu měl u předchozí generace opravdu výsadní postavení.

Interiér nové modelové řady Toyota Yaris, která je v ČR k dispozici ve stupních výbavy Power, Active, Style a Premium (Yaris Hybrid - Power, Active a Style), nabízí drobné úpravy zpříjemňující pobyt ve voze – lepší ergonomii přístrojové desky, více měkčených materiálů, úložných prostorů, elegantnější dekory a pestřejší výběr barevných schémat čalounění. Markantní změnou je větší dotyková obrazovka s úhlopříčkou 7“ a rozlišením WVGA multimediální soustavy Toyota Touch 2, jež se standardně dodává již od stupně výbavy Active a na přání může být doplněna navigací Go komunikující v českém jazyce. Navigaci lze snadno aktualizovat a stahovat nejnovější funkce a aktuální mapy.

Ze čtyř nabízených motorových verzí jsme si v Německu vyzkoušeli dvě – vznětový model 1,4 D-4D se šestistupňovou manuální převodovkou a plně hybridní model kombinující zážehový motor 1,5 VVT-i, elektromotor a hybridní převodovku e-CVT.  Zatímco v ulicích Düsseldorfu měl jasně navrch Yaris Hybrid s plynulou akcelerací v nižších rychlostech a s možností provozu v ryze elektrickém režimu jízdy (s nulovou spotřebou paliva a emisemi), na běžných silnicích a dálnicích kraloval o poznání svižnější a ve vyšších rychlostech i poněkud kultivovanější turbodiesel. Souboj ve spotřebě paliva skončil na 100 km dlouhém úseku testovací trati remízou - podle palubního počítače jsme u obou vozů naměřili kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km.  Kdybych si ovšem měl vybrat jeden z těchto automobilů srovnatelné výbavy a cenové úrovně, pak bych patrně „sáhl“ po vznětové verzi, která je rozhodně vhodnější pro mimoměstský provoz.

Tužší skelet karoserie a vylepšené zavěšení kol v kombinaci s upravenými tlumiči odpružení a řídicí logikou elektrického posilovače řízení přinášejí ve srovnání s předchozím modelem daleko lepší odezvu vozu na pohyby volantu a větší stabilitu v zatáčkách. Kromě lepší ovladatelnosti se nový Yaris může rovněž pochlubit účinnější protihlukovou izolací a menším přenosem rázů a vibrací od podvozku. Obzvlášť markantní je to u hybridního modelu v již zmíněném jízdním módu Electric Vehicle.

Cena nového Yarisu startuje na českém trhu na 259 900 korunách za třídveřový model Power s litrovým benzinovým tříválcem. Nejlevnější model Yaris Hybrid Power je k mání za 364 900 korun. Podobně jako u předchozích modelů mají zákazníci na výběr pestrou paletu cenově výhodných paketů a bohatou příplatkovou výbavu.

 

YARIS                                         1,0 VVT-i               1,33 Dual VVT-i               1,4 D-4D            

Zdvihový objem (cm3)                    998                        1329                                 1364        

Max. výkon (kW)                             51                           73                                     66   

Max. točivý moment  (N.m)              95                         125                                    205  

Největší rychlost  (km/h)                155                        175                                    175

Komb. spotřeba (l/100 km)            4,3                         4,9                                     3,8     

 

YARIS HYBRID                              Hybrid Synergy Drive

Zdvihový objem (cm3)                         1497

Max. výkon (kW)                                     55

Max. točivý moment (N.m)                     111

Max. výkon systému (kW)                      74

Největší rychlost (km/h)                        165

Komb. spotřeba (l/100 km)                    3,3