name | autoweek.cz

Oblíbenost barev

Oblíbenost barev

16.02.2023 | | Autoservis

Oblíbenost barev Global Automotive 2022 Color Popularity Report. Sesbíraná data ukazují, že neutrální barvy zůstávají i nadále populární.

Německá společnost Standox, kterou v České republice a na Slovensku zastupuje Servind, zveřejnila v pořadí již 70. výroční zprávu „Global Automotive 2022 Color Popularity Report“, kterou vydává společnost Axalta, do jejíhož koncernu výrobce prémiových autoopravárenských laků Standox spadá.

 

První výroční zpráva o popularitě barev byla poprvé publikována v roce 1953. V průběhu let se stala nejkomplexnějším a nejdéle fungujícím záznamem týkající se oblíbenosti barev v automobilovém průmyslu. Nová výroční zpráva odhalila tři nejoblíbenější barvy roku 2022 - bílou, černou a šedou.

 

„Dnešní vozidla jsou mnohem více plná života než kdy dříve. Například ve srovnání s bílými odstíny z roku 1950 jsou dnešní bílé barvy jasnější a s měňavými akcenty. Dohromady tvoří vozidla v bílé, černé, šedé a stříbrné barvě až 82 % automobilů na silnicích,“ řekl Robert Schnell, viceprezident pro globální prodej a produktový management společnosti Axalta.

 

Celosvětově se na prvním místě udržely bílé odstíny s celkem 34 %, perleťově bílé se 14 % a Uni bílé s 20 %. Dále je na silnících možné vidět vozidla sytě černé barvy. Se třpytivými efekty se s 21 % umístila černá barva na druhém místě. Třetí místo v oblíbenosti dosáhla šedá barva s třpytivými efekty s 19 %. Na nižších příčkách se umístily jasné barvy s vysokou intenzitou a s třpytivými efekty jako jsou barevné varianty modré (8 %), červené (5 %) a zelené (1 %).

 

Úplnou zprávu týkající se oblíbenosti barev naleznete na stránkách https://www.servind.cz/popularita-barev-2022 včetně výroční zprávy, která se zaobírá podrobnějším rozborem oblíbenosti barev v jednotlivých tržních regionech. Odborníci, kteří sbírají data, tak nabízejí vhled do historie oblíbenosti barev a nastiňují budoucí vývoj, čímž poskytují výrobcům automobilů zajímavý pohled na barevné preference spotřebitelů. Výrobcům (OEM) tímto pomáhají učinit erudovaná rozhodnutí při volbě budoucích barev automobilů.