name | autoweek.cz

Ocenění vítězové YCC
15.11.2013 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy
Vítězové soutěže Young Creative Chevrolet oslavili umění fotbalu na akci v Manchesteru.
Vítězové ročníku 2013 evropské soutěže uměni a designu značky Chevrolet bylio ceněni v Manchesteru. Exkluzivní víkendový program byl věnovaný kreativnímu tématu YCC 2013 - fotbalu. Oslav se zúčastnili také renomovaní angličtí fotografové.
Vítěze panevropské soutěže umění a designu Young Creative Chevrolet (YCC) 2013 hostil Chevrolet na slavnostní akci, vyhrazené pro pozvané hosty, která spojila dvě zdánlivě nesouvisející vášně: umění a fotbal. Slavnostní vyhodnocení YCC 2013 se uskutečnilo v Manchesteru.
Pro evropské vítěze YCC a čestné hosty byl připraven jedinečný program korespondující s kreativní tématem YCC 2013 - globálním fenoménem fotbalu. Téma soutěže bylo inspirováno podporou fotbalu značkou Chevrolet, sponzoringem týmů britské Premier League Manchester United a Liverpool FC, americké US Soccer Federation a ambiciózním projektem One World Futbol.
VítězovéYCC oslavovali
Pro navození patřičné atmosféry během víkendu, 21 evropských medailistů YCC 2013 a čestných hostů - včetně kreativních lídrů tvořících evropskou porotu YCC 2013 - nejprve absolvovalo soukromou prohlídku Old Trafford, legendární domácí půdy šampiona Premier League Manchester United.
Oslavy oficiálně otevřela Chevrolet Photo Night, akce orientovaná na umění, která se uskutečnila v Dukes 92 - stylovém areálu, vybudovaném v objektech bývalé průmyslové čtvrti Manchesteru.
Ředitel komunikace Chevrolet Europe Vijay Iyer předal ceny vítězům evropské soutěže YCC 2013 v kategoriích móda, fotografie, video a vizuální umění. Vijay Iyer poznamenává: „Jsme zvláště hrdi na letošní vítěze, kteří splnili kreativní zadání s nadšením a energií, odrážející zážitky skutečných fotbalových fanoušků. Je vždy inspirující vidět, jak mladí umělci a designéři přistupují ke značce Chevrolet av tomto případě k naší podpoře fotbalových fanoušků na celém světě."
Fotografie středobodem
V rámci Chevrolet Photo Nightse hosté zúčastnili inspirativní panelové diskuse s renomovanými fotografy, jako jsou Stuart Roy Clarke, Peter Dench, Jocelyn Bain Hogg a James O. Jenkins. Televizní moderátorka Claire Smithová prezentovala téma Street Photography: Art, Sociology or Good Timing?
Cílem diskuse bylo upozornit na jeden z nejzajímavějších a nejméně pochopených žánrů fotografie - tzv. pouliční fotografii. Témata sahala od filozofických - význam pouliční fotografie pro společnost a fotografa - až po praktické aspekty, zahrnující techniku, technologie a etiku.
Vijay Iyer, ředitel pro komunikaci Chevrolet Europe řekl: „Stejně jako Chevrolet vždy reprezentoval hledání a vytváření nových cest, obrazně i doslovně, tak i pouliční fotografie má ambici zachytit neočekávané v každodenním životě."
Prezident a výkonný ředitel Chevrolet Europe Thomas Sedran dodal: „Fotografie hraje klíčovou roli pro každou úspěšnou globální značku spotřebního zboží, ale zvlášť pro ikonické automobilové značky jako je Chevrolet. Od vysoce stylizované po zrnitou a autentickou, je fotografie nezastupitelná pro dokumentaci naší minulosti a vytváření kontaktu s lidmi na celém světě.“
Důraz na fotbal
Během druhého dne programu se vítězové YCC a čestní hosté seznámili s pouliční fotografií v rámci kontextu zaměřeného na nejpopulárnější fotbalový klub na světě Manchester United. Účastníci panelové diskuse vedli praktické workshopy týkající se dokumentace autentického zážitku fanoušků na zápase Premier League (Manchester United vs. Stoke City).
Účastník panelové diskuse a vedoucí workshopu Stuart Roy Clarke jako fotbalový fanoušek konstatoval: „Fotbal poskytuje rozptýlení, ale i realitu v životě lidí. Zprostředkovává jim emocionální vjem, živější než cokoli jiného. Sjednotíte se s úplně cizími lidmi, svého souseda neznáte, ale společně fandíte témuž týmu.“
Prezentace prací studentů
Vítězové YCC 2013 v kategorii fotografie a vizuální umění měli v Manchesteru doplňkový program. Vítězná fotografie Juraje Holčeka ze Slovenské technické univerzity v Bratislavě byla publikována v oficiálním programu zápasu Manchester United hraného 26. října 2013. Druhý vítězný návrh - z oblasti výtvarného umění, jehož autoři jsou Ján Bača a Jan Šlégr z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, se dostal do Manchesteru v předstihu, aby mohl být aplikován do života. Vítězný návrh koncepce vozidla na dopravu fanoušků ozdobil dva Chevrolety Orlando. Vozidla byla opatřena polepem podle návrhu vítězného autorského dua United Emotions, který obsahuje autentické výroky fanoušk, a byla vystavena před areálem Dukes 92, kde se akce uskutečnila.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz